A tak w ogóle, to dziwny temat założyłeś. WSZYSTKIE opcje wyposażenia , z uwagi na ich "opcjonalność" nie są obowiązkowe i co za tym idzie - "można (ich) Nie brać". To, czy jakaś jest komuś potrzebna, czy nie, jest kwestią subiektywną. To co dla jednych jest zbytkiem, dla innych będzie nieodzowne. Najczęściej ktoś, kto czegoś nie ma, będzie twierdził, że to coś jest zbędne.
Tutaj akurat się zgodzę @supermajku, gdyż jako posiadacz telefonu Nokia, która ma dobrą i bezpłatną nawigację, z bezpłatnymi aktualizacjami, też nie decydowałem się na fabryczną gdyż nie dość że taniej to moge z mojej navi korzystać zarówno na rowerze jak i zwiedzaniu obcego miasta piechotą.
Natomiast sam wątek może trzeba trochę inaczej skonsutruować, może jako argumenty za i przeciw, co być może ułatwi wybór niezdecydowanym.
Mam fabryczną nawigacje skody i prowadzi bardzo dobrze. Jeżdżę na niej w Polsce, byłem w Niemczech, we Francji i w Czechach. Wszystko prawidłowo pokazuje i prowadzi. Nie martwię się czy się zawiesi, nie mam zawalonej szyby dodatkowym urządzeniem, nie zastanawiam się o to czy telefon połączy się z internetem i nabije roaming. Auto dużo ładniej prezentuje się z ekranem na środku deski rozdzielczej. W przyszłości łatwiej sprzedać samochód, który ma nawigację.
Jako argument za nawigacją jest to że obsługa telefonu jest wygodniejsza na dotykowym ekranie nawigacji, choć chyba nowe dotykowe radia bez navi rozwiązują tę niedogodność. W Nokii jest tak że wgrane do pamięci telefonu mapy (darmowe) nie nabijają roamingu.
ps. czy w R. maxidot wyświetla komunikaty z navi, czy trzeba zerkać na radio?
Navi jest spoko jak dobrze się potargujesz to nie jest takie drogie. Jest tak samo dokładna jak inne. kros tak wyświetla nawet dokładnie, a jak nie lubisz mieć czegoś na szybie to oryginał jest fajniejszy i obsługujesz ją częściowo z kierownicy.
Witam,przestrzegam wszystkich przed pochopnym zakupem opcji : przygotowanie pod telefon,czyli blueteooth do Skody Rapid,chodzi o to,żeby przed zakupem wypróbować tę opcję w samochodzie z swoim telefonem,gdyż nie wszystkie telefony choć posiadają tą funkcję w sobie są kompatybilne z Skodą Rapid.Podaję ten przykład,gdyż mam tą opcję w swoim telefonie i tylko jeden telefon firmy Alcatel współpracuje z samochodem,drugi niestety nie jest kompatybilny,tak więc warto na to zwrócić uwagę,bo opcja Bluetooth dla Skody Rapid nie jest też taka tania. Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Wystarczy zmienic tel. Samsungi to chyba wszystkie chodza dobrze, im bardziej egzotyczny tel tym wieksze problemy. Akurat ten element wyposazenia jest bardzo przydatny
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
... i jak dla mnie to w połączeniu z zestawem głośnomówiącym jakość i komfort obsługi jest bardzo dobra. Nawet w porównaniu z innymi, fabrycznymi systemami głośnomówiącymi bluetooth (np. Mazdy) w Skodzie brzmi to nieźle. Bez urazy @andrew61k ale raczej odradzałbym bym branie Alcatela, niż tej opcji w Skodzie... :)
A ja mam pytanie - jak w praktyce działa Front Assist i czy jest przydatny. Tylko ostrzega czy faktycznie przychamowuje (a może nawet zatrzymuje samochod jeśli jest DSG? ). Czy sprawdza sie w ruchu "korkowym"? Opisy od Skody pozostawiają duże niedomowienia...
@persyMG Front Assistant (FA) Trochę już pojeździłem i mogę się odrobinę w tym temacie wypowiedzieć. FA jest systemem bezpieczeństwa wyłącznie zapobiegającym/zmniejszającym skutki kolizji z poprzedzającym pojazdem. W związku z tym FA nie nadaje się do utrzymywania stałej odległości między pojazdami w kolumnie (korku). Wg instrukcji, w uproszczeniu, przy prędkości w zakresie 5-30 km/h po stwierdzeniu zagrożenia kolizją, system hamuje bez ostrzeżenia. Powyżej 30 km/h system najpierw ostrzega (MAXI DOT) a dopiero później - krótko przyhamowuje, potem hamuje do skutku (niezależnie od typu skrzyni biegów). Z obserwacji Prawdopodobnie FA nie działa, lub jego działanie jest znacznie ograniczone, przy jeździe na tempomacie (zaznaczam - PRAWDOPODOBNIE). Wnioskuję to po tym, że gdy na tempomacie dojeżdżałem dość blisko pojazdu przede mną MAXI DOT niczego nie sygnalizował. W momencie wyłączenia tempomatu pojawiała się ikona ostrzegająca przed zbyt małym odstępem. Działanie takie zaobserwowałem kilkukrotnie co wyklucza przypadkowość. Generalnie system raczej działa ale wolę traktować go jako funkcjonalność, o której wiem że jest, a która lepiej żeby nigdy nie była potrzebna (podobnie jak poduszki powietrzne).
Edit: Może kiedyś pokuszę się o dokładniejsze testy. Ale to tylko z jakimś znajomym, który też ma tempomat.
@van_daal Dzięki - czyli jednak wygląda, że to działa tak jak powinno, tzn. w sytuacji niebezpiecznej najpierw ostrzega a potem aktywnie hamuje. A więc - do korka, żeby się niechcący w komuś w tyłek nie wpakować, jest przydatny?
Spokojnie panowie teraz macie wybór, niedługo będą ładować to do każdego samochodu który opuszcza fabrykę. Tak jak system kontroli ciśnienia w oponach itd.
Zyskaj nawet 650 zł w promocji konta Millennium 360°
250 zł za założenie konta Millennium 360° online z kartą debetową, wyrażenie zgód wymaganych regulaminem promocji, wpłatę min. 500 zł w ciągu 10 dni od założenia konta, zalogowanie się do aplikacji mobilnej banku i zapłacenie min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM
250 zł jeśli w każdym z 3 miesięcy określonych w regulaminie zapewni wpływ wysokości min. 1000 zł oraz zapłaci kartą do konta lub BLIKIEM min. 500 zł
150 zł jeśli min. 1 000 zł wpłynie na Twoje konto z tytułu wynagrodzenia przez co najmniej 2 miesiące określone w regulaminie promocji.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.