zarzędzenia nie mam jako tako, ale mam jakby takie szuranie paska jakiegoś, raz wymienili, potem smarowali, gówno pomogło, tylko czekać aż walnie coś, zresztą zaraz dam link do nagrania, to wtedy sprawdzisz czy mam czy nie, : samo chodzenie silnik (Jak było zimno) http://www61.zippyshare.com/v/97132459/file.html za 5 minut wrzuce gross, jak odpalam silnik, to sobie przesłuchasz
nie do konca slysze tam jakis problem u ciebie, nagrywales wewnatrz auta? Tez musze zrobic jakies nagranie bo te ciołki z ASO beda znowu mi wciskac ze nic nie slyszeli
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
tamo na zewnątrz, tylko tam słychać ten pasek, a tutaj nagranie z odpalenia silnika w garażu (nagrywane telefonem na zewnątrz) LINK DO ODSLUCHU : http://www61.zippyshare.com/v/wiEfRdwJ/file.html (miałem 1200 obortów)
Potwierdzam większość poprzednich spostrzeżeń dotyczących charakterystyki "odpalania" 1,2 tsi 85 km : kilkukrotne kręcenie do zapalenia na zimnym, przy tym nieciekawy metaliczny odgłos oraz charakterystyka na wolnych obrotach - najpierw 1000 obr potem spadek na 800.
Spowodowane jest to spływaniem oleju z napinacza hydraulicznego ( prawdopodobnie dali d*py przy jego projektowaniu, albo jest to celowe by naprawiać i wymieniać rozrządy w aso po gwrancji ) , zanim się napinacz napełni, silnik wydaje taki dźwięk-przerabiałem to w innym aucie z łańcuchem, na innych forach podobnie z silnikami Tsi/Tfsi. Druga zasługa to olej stosowany/zalecany do tego silnika. Ja się przymierzam do zmiany na 0w40 albo 5w40. Nie Castrol który polecają a Liqui Moly, Motul bądź Mobil. Najlepsze doświadczenia mam z LM. W moim odczuciu najlepszy olej. Obroty początkowe (chwilowe1-3s) w granicy do 1400 uważam za normalne i nawet bym się tym nie przejmował-chyba że się utrzymują dłuższy czas.
Jak to jest? Jedni mają wyższe obroty 2-3 sek, inni (do których ja należę) 30 sek na 1200 przy uruchomieniu na zimnym a jeszcze innym nic się nie dzieje. Wydaje mi się, że jak rapida odebrałem też tego objawu nie było. Może ktoś był z tym w ASO ? Nie wiem czy jest to normalny objaw.
@gordon67 Mylisz dwie sprawy, wyższe obroty sa do ok 40 s. spowodowane rozgrzewaniem katalizatora i ponoć dzieje sie tak tylko przy temp. pow. 18 stopni (wg. mnie bzdura ale aso takie ma stanowisko). 2-3 s to efekt spływania oleju z napinacza, przez te chwile łańcuch chodzi na sucho i wtedy jest charakterystyczny dźwięk, wg mnie następna bzdura bo od nowości tego nie ma tylko pojawia sie później. Podobna sytuacja z tym rozgrzewaniem katalizatora, auto mam od jesieni gdzie temp. była jeszcze wyższa od tych 18 i nie miałem wyższych obrotów, teraz są...
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Ok, @gross81 może i masz rację, że to tylko bajka ASO z tymi obrotami ale ja bym jednak się skłaniał do wersji @jercen'a. Dlaczego? Otóż rozmawiamy w tym wątku o Rapidzie i silniku 1.2 TSI z tą przypadłością ale jeśli ktoś ma dostęp do innych Skód (lub inny VAG) z silnikiem benzynowym niech tam zobaczy jak to jest. Ja osobiście jeździłem kilkoma Skodami benzynowymi i każda tak samo się zachowywała jak nasz Rapid. Miałem to w Felicji 1.3 z 1999 r., która używałem do 2006 r., w maju zeszłego roku jeździłem Roomsterem 2012 lub 2013 z silnikiem 1.4 MPI i też tak było i jest też tak w Fabii 1.2 12V HTP z 2006 r., którą nadal mam i użytkuje razem z Rapidem. Siostra ma F1 z 2007 r. tym samym silnikiem co moja Fabia i jak jest ciepło tak samo się zachowuje. Krótko, wszystkie te auta powyżej 15-17 stopni na zewnątrz dostają na około minutę podwyższone obroty zaraz po uruchomieniu jak auto dłużej stoi. Więc chyba coś w tym jest, że czemuś to służy i tak zaprogramowali, bo nie chce mi się wierzyć, że na przestrzeni tylu lat producent powtarzał tego samego babola i to w różnych silnikach. Ciekawostka, nasza służbowa O3 1.4 TSI 140 KM z 2014 r. też tak robi rano.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@grzesk ja bym tez przy tym pozostał ale skoro mam auto od nowosci i najpierw tego nie ma przy temp. pow.18 a potem jest to chyba cos jest nie halo. Miałem dwie skody zastepcze Rapida i Fabie, w obu przypadkach TSI i nie było efektu zaterkotania na zimnym silniku 1-3s. w tym temacie to za nic nie przystane na teksty aso ze "tak ma byc". Oczywiscie tego tez nie było od nowosci. Temat nie wystepuje tylko u mnie, maja nawet w systemie podobne zgłoszenia ale jest ich kilka i na te chwile wszystkich zbywają
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Odgrzeję kotleta ten z paskiem tak samo warczy co z łańcuchem, mój też zaczął warczeć po 9tyś, jak jest gorąco to po godzinie też na mnie warczy a tu link tego EA211 - 1.2 TSI z paskiemhttps://www.youtube.com/watch?v=omj8D7tQVqs
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Trochę naiwne pytanie: na pewno masz pasek? W R MR 2014 nie były jeszcze montowane silniki z dwoma wałkami rozrządu ... Pasek do R wszedł dopiero w tym roku. A może to kolejna niespodzianka Skody? PS>Filmik dot. silnika montowanego do O III z MR 2013, przy dosyć niskich temperaturach, eksploatowany przez rosyjskiego kierowcę. Dotyczy głównie zachowania układu chłodzenia i temperatury płynu chłodzącego. Na filmie widać pracę załączania pompy a póżniej otwierania jednego i drugiego termostatu. Podsumowanie narratora: silnik pracuje prawidłowo.
Ja nie mam paska w mym CBZB, ale na filmie ten nowy tak samo głośny jak nasze, osobiście bardzo mnie irytuje to warkniecie po odpaleniu oczywiście w moim R, na film przypadkiem trafiłem i widzę że aromat hałasu im pozostał, a to znaczy że nie łańcuch ale co?.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Sam sobie pośrednio odpowiedziałeś: Jeśli oba silniki warczą a mają różne typy rozrządu - to to nie rozrząd jest źródłem hałasu. Pierwsze sekundy pracy silnika TSI zawsze mają charakterystyczny odgłos. Ale na to ma już wpływ wielu czynników.
Fakt ale niesmak pozostaje jak patrzą inni i... a ja on tak ma, jakie masz zdanie co do wymian oleju, mam zamiar wymieniać co 15 tyś pomimo posiadanego QI6.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Ważne, że tylko pierwsze sekundy! Poza tym wszystko gra w naszych Tsi. Za bardzo się nie którzy przejmują. Dbać serwisować, olej na czas wymieniać i cieszyć się z jazdy ;-) każdemu życzę Ciao i szerokości
Rapid LB | 1.2 CBZB 105 KM | MY15 | Elegance Max | Beż Cappuccino | 11000 km | dolnośląskie
Dźwięk o którym piszesz spędza mi sen z powiek i stresuje przy każdym uruchomieniu i mimo bezskutecznej "walki" z ASO nie składam broni. Z tego co wiem jest już troche zgłoszeń do Skody z tym problemem więc może w końcu się zajmą tym na poważnie zamiast zbywać tekstem "ze ten typ tak ma"
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
gross81 oczywiście ten klekot czy hałas czy pierun wie nurtuje mnie bardzo, moje podejrzenia padają na popychacze zaworów i ramienia (pręt) zaworu wastegate, byłem w ASO i sam mistrz serwisu z tym silnikiem jeździ, mam gwarancje 4 lata (120kk) i zbytnio się nie przejmuje ale film z tym nowym silnikiem na pasku mnie uspokoił i chyba radio przejmie mę uwagę podczas odpalania :), pojeździmy i no właśnie.......................
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Ja tez mam gwarancje na 4 lata, w jednym aso mi wlasnie zasugerowano ze jakby cos sie działo to mam jeszcze ponad 3 lata wiec spokojnie ale jakos to do mnie nie przemawia. Ja cały czas podejrzewałem rozrząd ale skoro przy pasku to samo to rzeczywiscie trzeba szukac gdzie indziej. Ciśnij swoje aso w tym kierunku moze uda im sie cos zdziałac to by inni tez wiedzieli jak podejść do tematu.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.