Rozwiązaniem jest ładowanie aku w samochodzie, bez jego wyjmowania. Każde inne rozwiązanie wymaga innego podejścia. A może masz znajomego z garażem czy mechanika z serwisem, który weźmie na noc samochód z możliwością doładowania aku? Albo i sąsiada z ogródkiem? W końcu nie codziennie ładujemy akumulator.
Witam, jestem po dwóch rozmowach z ASO, w jednym powiedzieli, że się nie da, ale w drugim stanęli na wysokości zadania i po 15 minutach dostałem telefon jak to zrobić. Otóż w każdych drzewach obok otworu blokującego drzwi przed otwarciem np.: przez dzieci jest zaślepiony drugi otwór. Należy ten otwór otworzyć (gumowy kapsel) i kluczykiem przekręcić, w taki sposób blokowane (zamykane) są pojedynczo każde drzwi. Z każdymi drzwiami robimy identycznie (wyjątek drzwi kierowcy) Na końcu wyjmujemy akumulator zamykamy maskę oraz ostatnie drzwi kierowcy kluczykiem. Po otworzeniu drzwi kierowcy blokada ta automatycznie ustępuje
RAPID LIFTBACK | 105KM | 2015| AMBITION MAX | SREBRNY | 43334 | EKU
Jeszcze raz w sprawie demontażu akumulatora przy zamkniętym samochodzie: Informacja z ASO - jak podajesz - jest niewłaściwa. Ręczna blokada drzwi (np. przed otwarciem od wewnątrz przez dzieci) dotyczy tylko tylnych drzwi! Dlatego ten sposób jest niewystarczający. Wcześniej podałem - jak można zamknąć samochód, bez pilota. Na środkowym panelu naciskasz przycisk blokady drzwi. Wszystkie drzwi (+ bagażnik) zostają zamknięte od zewnątrz. Otwierasz i wychodzisz przez drzwi kierowcy i te drzwi zamykasz ręcznie kluczem. Masz wszystkie drzwi zamknięte.
Kolego Jercen jak zamkniesz drzwi kluczem mając podłączony akumulator to uruchomisz AA, w drzwiach są dwa otwory, jeden zaślepiony gumką, którą zdejmujesz (zgodnie z rysunkiem w instrukcji otwór ten jest obok śruby mocującej zamek w drzwiach patrz str. 55 rys 34 instrukcji) i przekręcasz go co powoduje, że jak zamkniesz drzwi to do ponownego uruchomienia centralnego zamek jest zamknięty, co za tym idzie i auto jest zamknięte. Jeśli chodzi o blokadę dla dzieci, to na drzwiach jest wybity nawet rysunek dziecka i to jest ten standardowy otwór, który jest zapewne w każdym aucie.
RAPID LIFTBACK | 105KM | 2015| AMBITION MAX | SREBRNY | 43334 | EKU
spokojnie :) Sądziłem - że nie muszę podawać, że jeszcze nim zamkniesz kluczem drzwi kierowcy - należy odłączyć aku. Tzw. bezpiecznik dla dziecka (w tylnych drzwiach) nie ma potrzeby nawet ruszać. Szkoda, że nie podajesz z jakiej miejscowości jesteś, bo może byłaby okazja do małego spotkania i pokazania jak to jest z tym zamknięciem samochodu. Niemniej sądzę, że sobie poradzisz. Pozdrawiam
Już sobie poradziłem, akumulator w domu, a auto zamknięte. Dla niedowiarków zapraszam do własnych autek, otwieramy drzwi szukamy Górnej śruby mocującej zamek, obok której jest mały gumowy kapsel, kapsel do kieszeni wkładamy kluczyk lekko przekręcamy w prawo, zamykamy drzwi i po sprawie, jak pisałem wyżej z każdymi drzwiami robimy podobnie, odłączamy akumulator i na koniec zamykamy drzwi kierowcy kluczem
RAPID LIFTBACK | 105KM | 2015| AMBITION MAX | SREBRNY | 43334 | EKU
Kolego uwierz mi, że tak jest jak opisałem, gdy zamkniesz auto z pilota lub klucza to aktywujesz AA, (sprawdzone) po zdjęciu klemy z akumulatora zaczyna wyć AA (sprawdzone), tak to jest zrobione. A konstrukcja naszych aut jest taka ze nie mamy możliwości zamknięcia drzwi innego jak opisałem wyżej - sposób przekazany przez ASO
RAPID LIFTBACK | 105KM | 2015| AMBITION MAX | SREBRNY | 43334 | EKU
Mam pytanie....planuje zakup prostownika ot tak na wszelki wypadek gdyby kiedyś mi padł akumulator,to o jakich parametrach byłby dobry? Polecano mi KUKLA 12V 10A-to dobry wybór?
Do start stopu polecam taki, po doładowaniu tym prostownikiem aku EFB trzyma pod 13V. Jak jeżdżę tylko po mieście raz w.miesiacu tak robię, wtedy aku pożyje nawet kilka dobrych lat. Zwykłym prostownikiem AGM i EFB podładujesz pod 80-90% lub go zagotujesz czego bardzo nie lubią skracając swoją żywotność.http://allegro.pl/ladowarka-ctek-ct5-start-stop-nowosc-2016-2017-i6430028570.html
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Przed wczoraj chciałem wyciągnąć akumulator przed tymi ostatnimi mrozami i podładować go w domu, i teraz pytania: w momencie odpinania klemy minusowej występowało iskarżenie już w momencie luzowania klemy i wszystko się oczywiście skasowalo tzn. licznik i radio czy tak powinno być i czy coś mogło się spalić w elektronice samochodu ??
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.