od paru dni rano niezależnie od temperatury (dzisiaj było 8'C) obroty tuż po zapaleniu silnika na niskim poziomie ok. 900, silnik cichutko pracuje, a jeszcze niedawno pisałem, że tuż po zapaleniu mam ok. 1200 obr i głosna praca silnika, wiadomo że z podwyższonych obrotów ale czemu teraz jest tylko 900 ????
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
kol. jercen opisal dosyc szczegolowo kiedy i dlaczego komp ustawia wolne czy podwyzszone obroty po uruchomieniu silnika. Wyglada na to ze Twoje objawy sa w normie. Inni uzytkownicy w innych pojazdach z takim samym silnikiem potwierdzaja takie zachowanie, jako normalne, ustawione przez producenta.
mój przypadek trudno odnieść do opisu Jercena, gdyż jak już pisałem samochód jest zapalany po nocy, gdzie jest przynajmniej 12 godzin od poprzedniej jazdy, druga sprawa wcześniej nawet przy 12'C włączały się wysokie obroty, teraz nawet przy 8'C nie włączają się, silnik pracuje cichutko - z tego wynika, że silnik nie musi dogrzewać katalizatora zawsze tylko jak chce
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Myślę, że zimny samochód i tak rozgrzewa się przez wyższą dawkę paliwa, natomiast w 30 stopniach auto de facto jest ciepłe i ma mniej wzbogaconą dawkę, ale kat jest za zimny. Tak przypuszczam, żem tak jest napisany program. Gdy dobrze porozmawiasz w aso to dogrzewanie kata da się wyłączyć.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Mam takie pytanie. Przy obecnych temperaturach gdy zapalam zimny silnik przy zakreceniu rozrusznika obroty skaczą mi na jakieś 1500 i zaraz spadają do tysiąca i po chwili normie się w okolicach 800 obrotów. To jest tylko jak zaraz silnik załapie po zapaleniu. Chciałem się spytać czy ten pierwszy skok na 1500 obrotów jest normalny i u Was też tak jest? Juz przy kolejnym zapaleniu albo jak silnik jest zimny obroty są maksymalnie przy 1000. Pozdrawiam Rafal
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Dla mnie to dziwne, u mnie na razie zawsze przy zapalaniu ok. 1100-1200 obr/min, nigdy tak wysoko nie widziałem - ogólnie Rapid to dziwny samochód z wieloma niedoróbkami, więc wcale nie zdziwiłbym się gdyby coś nowego się pojawiło znów.
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Czyli rozumiem yunior81 ze tobie też tak skaczą obroty przy zapalaniu na zimno. Mi tak się dzieje w sumie za każdym razem gdy jest zimny. Pytam bo może tak miałem ale nie zwróciłem uwagi wcześniej. Zastanawiam się tylko jak to będzie gdy będzie ciepło. .czy też tak czy niższe obroty.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
U mnie jest tak, ze raz skocza a raz nie, nie jest to regula. W kazdym samochodzie podskakiwały mi obroty w momencie jak silnik zapalal na sekunde ponad ten tysiac jednak nigdy do tego uwagi nie przywiazywalem.
Pytałem mailowo w serwisie ZIMNY Skoda w Łodzi i dostałem taką odpowiedź: "Wszystko jest w porządku. W autach wyposażonych w system Start-Stop zaraz po uruchomieniu następuje sprawdzenie stanu akumulatora i innych systemów elektrycznych pojazdu dlatego są utrzymywane podwyższone obroty silnika." Wg nich wszytsko jest ok. Czytając wpisy tutaj i na innych forach też mozna dojść do takiego wniosku że albo coś się dogrzewa albo ładuje akumulator. Ciekawy jestem jak będzie zapalał gdy zrobi sie ciepło.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Dla przypomnienia: w wątku http://rapidklub.pl/discussion/comment/16240#Comment_16240 jest opis podniesionych obrotów po uruchomieniu silnika. Zasadnicza sprawa - to nie SS - a temperatura silnika wpływa na zmianę obrotów. "Sprawdzenie stanu akumulatora i i nnych systemów elektrycznych" jest monitorowane już w momencie włączenia zapłonu oraz po uruchomieniu silnika. Wg wielu sygnałów czujników, komputer wybiera "odpowiedni" poziom wtrysku oraz stosowne do sytuacji i potrzeb obroty. Przy czym podwyższone obroty silnika po uruchomieniu nie służą do podładowania akumulatora. Akumulator jest ładowany już przy "standardowych", wolnych obrotach rzędu 800 o/min.
Po co pisac ze czarne jest biale, to ze obroty przy pierwszym uruchomieniu sa wyzsze rzedu 1200 to sprawa oczywista ale 1500-1600 to bez zartow, niech nikt nie przekonuje ze to naturalne
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
@gross81 W innych silnikach to nie jest normalne, ale może w TSI to jest norma :) Trzeba by skonfrontować to z TSI w innych samochodach koncernu, czy tak jest tylko w R, czy też w innych modelach.
W japończykach to też norma, mało tego w civicu ostatniej generacji jaki mam w domu ssanie w zimie jest regularnie na poziomie 1700 rpm i to przez dobrą minutę. W nissanie jakiego też mam nawet 2000 potrafi być.
Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.