FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Czynnik klimatyzacji R1234yf w nowych Rapidach
  • Byłem ostatnio na przeglądzie w ASO... Chodząc po saloonie oglądałem 2 Rapidy - jeden miał czynnik R134a (ten stary) drugi miał ten nowy R1234yf.
    Zapytałem pana w serwisie ile będzie kosztował serwis klimy dla tego nowego - powiedział że jeszcze nie wiedzą....
    Gdzieś w necie niezależne serwisy oferują usługę za ok. 950 PLN - niezależnie od skali ubytku czynnika...
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • Masz już ten nowy ekologiczny, łatwopalny megadrogi czynnik klimatyzacji?
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Tak, R1234yf. Wszystkie z paskiem już to chyba mają.
    Brak Skody
  • dziwne.... czytałem, że z uwagi na wybuchowość nowego wynalazku koncern VW nie stosuje R1234yf i u mnie (Rapid MY2016) jest R134a
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • Po pracy zerknę jeszcze raz pod maskę i w domu napiszę czy na 100% jest tamten ale wydaje mi się, że tak.
    Brak Skody
  • Od 2017 wszystkie nowe auta w UE musza miec ten czynnik, w przeciwnym razie nie będą miały homologacji i nie będzie można je zbyć jako nowe.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Te zdjęcie odpowie na pytanie
    IMG_20161012_142130.jpg
    4160 x 2336 - 3M
    Brak Skody
  • To już nieuniknione :(
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Cena serwisu klimy z nowym czynnikiem bedzie droższa z uwagi na drogie urządzenie do obsługi ukladu i nalezy sie spodziewać min. kilkuset złotowej kwoty za ta przyjemność. 
    A tak na marginesie, ktos sie orientuje czym układ z nowym czynnikiem mechanicznie różni sie od starego ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Różni się na tyle mało że panowie z serwisu klimatyzacji w Olsztynie w samochodach z czynnikiem R1234yf dokonują małej modyfikacji i napełniają układ czynnikiem R134a i wszystko działa jak należy a obsługa i serwis jest o wiele tańszy w takim przypadku niż na nowym czynniku. Przy kolizji i zapaleniu się R1234yf wydziela się fluorowodór... Polecam lekturę na ten temat.. rozpuszcza szkło, poważne oparzenia itp.. Ot cała "ekologia"
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Z tego co się orientuję, to w nowych samochodach nie powinno być wycieku gazu z klimy, a jeśli jest i spadnie o ponad 30% zawartości to muszą to w ramach gwarancji napełnić i sprawdzić gdzie jest wyciek i to naprawić. Problem z kosztami będzie po gwarancji ale wszyscy co mają starsze wersje to mają R134a. Wydaje mi się, że za 3-4 lata cena serwisowania klimy z nowym czynnikiem spadnie, ponieważ od 2017 wszystkie nowe auta będą musiały mieć ten czynnik, więc więcej serwisów będzie też miało ten sprzęt, a wiadomo, że im więcej konkurencji tym mniejsze ceny.
    Brak Skody
  • Myślę że niekoniecznie tak będzie.. Sam czynnik R1234yf jest 10 razy droższy niż R134a
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • R134a w 1995r tez był drogi w porównaniu do R12
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • @maciektsi - podobny patent jak "panowie z Olsztyna" proponowało ASO Renault/Dacia (przeróbka końcówek  + zawór). 1000 PLN za klimę dla posiadacza nowego wozu za ok. 30-40 tys pln to raczej kosmos... Pytanie tylko co z ewentualną gwarancją?
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • W czasie gwarancji nie ruszać, po np roku powiedziec ze Klima słabo chłodzi i że słychać przelewanie czynnika, żeby ja sprawdzić będą musieli ją odciągnąć zważyć czynnik ile jest i nabić do odpowiedniego poziomu.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Jesli nie udowodnisz tego przelewania a sami tego nie uslysza to mozesz byc "pewny" ze sie tym zajmą...
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Mój kolega inaczej robi w ramach gwarancji, wpina wtyczkę czujnika ciśnienia klinatyzacji na wyłączonym zapłonie, ma taki czujnik używam podpina wtyczkę do niego i Klima wywala błąd niskiego ciśnienia klimatyzacji i wypina czujnik i zapina wtyczkę do układu. Serwis podpina kompa ma awarie mało czynnika i musi podłączyć kombajn do Klimy i masz serwis nowego układu gratis.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • 2,3,3,3-tetrafluorpropen (również R-1234yf lub HFO-1234yf) ma wzór CH2=CFCF3.
    Jest jednym z nowej klasy czynników chłodzących, których potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP, global warming potential) jest 355 x mniejszy niż dotychczas stosowany czynnik R-134a, (jednak wciąż 4 x wyższy niż alternatywny substytut R-744, dwutlenek węgla), a jego żywotność w atmosferze jest 400 x mniejsza. Został opracowany dla spełnienia wymogów Unii Europejskiej, wytyczne 2006/40/EC, które weszły w życie w roku 2011. Chodzi o to, by wszystkie nowe wprowadzane samochody na rynek UE stosowały czynnik chłodzący o GWP mniejszym niż 150.
    R-1234yf (od 100 lat niezmienny GWP wynoszący 4) można wykorzystać jako "niemal bezpośredni zamiennik" czynnika R-134, który do tej pory był stosowany w klimatyzacjach pojazdów, a jego GWP wynosi 1430. Oznacza to, że producenci samochodów nie muszą specjalnie dostosowywać linię produkcyjną ani konstrukcję swoich pojazdów. R-1234yf ma ze wszystkich odmian R-134a najniższe koszty dla zmiany czynnika, chociaż koszty początkowe są znacznie wyższe niż dla R-134a. Przy nowym czynniku podczas prac serwisowych postępowanie jest analogiczne do poprzedniego, jest ale potrzebne inne urządzenie napełniające. Jednym z powodów jest łatwopalność R-1234yf. Na zamienność czynników ma wpływ również stosowanie oleju do smarowania. Aktualnie stosowany olej szkodzi plastikom i aluminium, jest również częściowo szkodliwy dla zdrowia (suchość w ustach, ból karku, wysypka).
    Wkrótce po potwierdzeniu firm samochodowych o przejściu na R-1234yf zamiast poprzedniego, firmy Honeywell i DuPont oznajmiły o wspólnym wybudowaniu zakładu produkującego nowy czynnik. Zakład aktualnie jest już czynny. Również inni producenci potwierdzili o zdolności do produkcji R-1234yf, tyle że większość lub wszystkie patenty na produkcję posiadają wspomniane dwie firmy.
    Pomimo tego, że wg norm ASHRAE czynnik jest lekko palny, wiele testów SAE wykazało, że w codziennej, zwykłej eksploatacji nie dojdzie do zapłonu w samochodzie. Bezpieczeństwo przy stosowaniu w pojazdach potwierdziły i inne, niezależne autorytety, a niektóre podały, że nowy czynnik ma taką samą skalę bezpieczeństwa jak stosowany do tej pory R-134a.
    Firma Mercedes-Benz nie zamierza stosować czynnik R-1234yf, w USA organizuje akcję przejścia na poprzedni czynnik R-134a. Powodem są ekstremalne testy, które firma przeprowadziła, które wskazują na ryzyko pożaru przy mocnych zderzeniach czołowych.  
    R-1234yf jest (jak na razie) jedynym środkiem, który spełnia normy UE. Drugą możliwością jest wykorzystanie klasycznego dwutlenku węgla CO2, tyle, że wymaga to zmian konstrukcyjnych klimatyzatorów. DuPont i Honeywell zapewniły sobie niemal całkowity zbyt we wszystkich pojazdach z klimatyzacją, homologowanych w UE po 1.01.2011. Firmy samochodowe grają na zwłokę. O ile większość wprowadzonych pojazdów może korzystać z dotychczasowego środka R-134a, sukcesywnie wprowadzane nowe modele będą musiały stosować nowy środek. W niektórych pojazdach nowe medium miało pokazać się już w ubiegłym roku, w większości nowych modeli zostanie zastosowane w tym roku.
    Na dodatek f. DuPont i Honeywell liczyły na zbyt i w USA, ponieważ przejście na R-1234yf ogłosił (jeszcze przed problemami) cały koncern GM. W UE od przyszłego roku wszystkie nowo wyprodukowane pojazdy będą już miały nowy czynnik.
    Nowy środek w dodatku przysparza producentom większe zyski niż dotychczasowy. Przeciętny koszt środka do jednego nowego samochodu to ok. 70 dolarów. Pomimo tego, że firmy samochodowe (w hurcie) płacą mniej, nowe medium jest średnio 10 x droższe niż dotychczasowe.
    Po zaskakujących wynikach testu Mercedesa, wiele firm samochodowych powróciło do testowania nowego środka. Firmy chciały mieć pewność, że czynnik jest bezpieczny. Żadna z dużych firm nie określiła swojego stanowiska, również stowarzyszenie ACEA szczegółowo bada sprawę. W tej sprawie UE milczy, przy czym właśnie ona mogła by wprost obowiązek wprowadzenia nowego czynnika oddalić czy zmienić datę i dać czas firmom samochodowym i producentom środka na sprawdzenie wszystkich ryzyk. Aktualne problemy z czynnikiem zmusiły wiele firm do szukania innych rozwiązań. Swego czasu szef koncernu VW Ferdinand Piëch poinformował, że jego firma intensywnie pracuje na rozwoju klimatyzacji, napełnionej CO2. Ten środek jest niepalny.
    A co nas jeszcze czeka - pozostaje nam śledzić sytuację. I tak jesteśmy zależni tylko od producentów, i nie mamy możliwości wyboru czynnika stosowanego w klimatyzacji. A dla tych co mają R z R-1234yf - życzenie bezawaryjnej pracy klimy i szybkiego potanienia usług związanych z serwisem klimatyzacji z nowym środkiem. 
    tabela zestawienie R134 i R1234.jpg
    700 x 260 - 166K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • "Ratuje przyrodę, ale dla ludzi jest niebezpieczny. (...) gaz o oznaczeniu R1234YF już teraz jest w użytku, choć eksperci z tego powodu wcale nie klaszczą z zachwytu"
    http://tvn24bis.pl/moto,99/r1234yf-niebezpieczny-czynnik-do-klimatyzacji,701130.html
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM@(148KM/229Nm) | MY16 | Style MAX + Emotion | Biel Candy | 135 tkm | Warszawa
  • Nic się na to nie poradzi. Jest jeden czy tam dwa koncerny, które będą to robić i będą za to grubą kasę dostawać, a przed nimi ktoś na pewno dostał grubo w łapę. Wydaje mi się, że ci co tam dostawali i dawali w łapę to mieli gdzieś czy to jest wybuchowe czy palne czy jakieś tam inne. A my jako użytkownicy musimy jeździć z tym co nam władują do samochodu chyba, że ktoś sobie wymieni czynnik na stary.
    Brak Skody
  • Ja mam akurat końcówkę "a"
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?