ASO pozytywnie mnie zaskoczyło. Miałem pojawić się na zrobienie dokumentacji reklamacyjnej a okazało się, że w dniu zgłaszania reklamacji (bez oględzin) doradca od razu zamówił nową gałkę (właściwie gałka razem z mieszkiem bo to całość) i wczoraj od razu zamontowali mi nową sztukę. Czyli całość trwała równo tydzień. Zgłaszałem problem 22 listopada a montowałem wczoraj 29 listopada. Mogłem mieć to wcześniej bo doradca chciał się umówić na czwartek 24 listopada ale mi ten termin nie pasował.
Czyli poszło bardzo szybko i bezboleśnie choć przez chwilę wczoraj inny doradca trochę się wystraszył, że przyjechałem 1 dzień po gwarancji ale później się skapował, że nie zauważył, że mam dodatkowe dwa lata :-D.
Co do samej gałki to gałka jak gałka. Jeszcze szorstka, nie wyślizgana, po prostu jak w nowym aucie. Kierownica też byla bardziej szorstka a już się trochę wyślizgała :) Jest dokładnie taka jak była. Liczyłem, że może przypadkiem wpadnie mi ta z MY16 (ta z MY17 mi się nie podoba) ale i tak jest dobrze. Może ta będzie wytrzymalsza a jak nie to znów przed końcem gwarancji się zgłosi wymianę ;). Zresztą moja stara, aż tak bardzo wytarta nie była, może 1 mm może 2 mm wytarcia po prawej stronie kapsla ze schematem biegów.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
a czym sie rozni MY2016 od MY2017 bo troche wypadlem z teamtu :) wiem ze MY2015 od MY2016 rozni sie tym ze dekielek jest z blyszczecego plastiku (sam planuje to zakupic od 2 lat ale jakos mi nie po drodze do ASO)
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
MY15 względem MY16 różni się właśnie kapselkiem z informacją o biegach. Tak jak piszesz jest błyszczący i cyfry oraz układ biegów są chyba srebrne. Za to MY16 od MY17 różni się tym, że w MY16 (jak i MY15) plastik między samą gałką a mieszkiem jest chromowany a w MY17 jest szary (lub grafitowy, nie pamietam) i z matowego materiału. Kapselek jest taki jak w MY16. Gdzieś tu na forum jest zdjęcie tej gałki. Ktoś robił zdjecia swojego auta i szczegółów jakie zostały zmienione w MY17. Były zdjęcia przeszyć w podłokietnikach i właśnie gałka. Nie wiem czy czasem przycisk hamulca ręcznego tez nie jest szary ale mogę się mylić.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@kris na bank nie MY16 bo takiego nie mam...każde ASO zatwierdzi wymiane gałki od strzału z objawami przetarcia gdyż jest to narzucona cześć od górnie. Mam felerne zatrzaski środkowego nawiewu i to ani ASO się nie poczuwa do naprawy ani ubezpieczyciel z OC, gdyż można sądzić że jest to wina kolizji która miałem od uderzenia w tył auta.
Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
Panowie potrzebuję pomocy. Mam R z 2014r z maja ,w 2015r. w grudniu wymieniono mi gałkę w ASO z powodu wytarcia się. Od tego czasu przejechałem 20 tyś. i w grudniu minie rok od wymiany (problem powrócił). W zeszłym tygodni zgłosiłem się do ASO z tym samym problemem. Zgłoszenie zostało przyjęte zdjęcia porobione i wysłane do centrali. Dzisiaj pan z ASO łaskawie poinformował mnie , że centrala odmówiła wymiany,ponieważ gwarancja na auto skończyła się w maju 2016r. Moje pytanie jest takie: czy gwarancja nie przedłuża się od chwili ostatniej wymiany?
Chyba jedynie o czas oczekiwania na nowa od momentu zgloszenia, choc trudno to jednoznacznie interpretowac bo gwarancja jest na cale auto a tu sprawa dotyczy jednego elementu ktory nie powodowal braku mozliwosci uzytkowania pojazdu.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
A nie jest tak, ze wiemieniana rzecz w tym przypadku gałka ma swoją gwarancje, której czas biegnie osobno? Czy tyczy się to tylko elementów auta wymienionych za własne pieniądze? Będąc w ASO przy jakichś tam robotach nie raz podpierają się tym, że u nich lepiej robić naprawy bo dostajemy gwarancje na części i robotę.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Niestety ale gałka będzie miała taka gwarancję jak samochód, natomiast jak coś sobie kupisz i założysz w ASO to będzie "oddzielna" gwarancja na ta część.
Bardzo często stosowaną praktyką (nie tylko w motoryzacji) jest zachowanie gwarancji na całe urządzenie na określony czas, przy czym przy gwarancyjnej wymianie jednej części/podzespołu - gwarancja dalej biegnie (bez przedłużania, do konkretnej daty wg umowy zakupu) natomiast dana wymieniona część/podzespół otrzymuje "nową" (zazwyczaj określoną przez firmę dokonującą wymiany/naprawy) gwarancję na pracę i wymieniony materiał. @Adammaxx - w Twoim przypadku otrzymałeś info na jaki czas zostaje przedłużona gwarancja na wymienioną gałkę? Tu jedynie można bazować na pisemnej dokumentacji. W przypadku jej braku lub braku info o przedłużeniu gwarancji na wymienioną gałkę mogą być problemy - ASO będzie chciało całą sprawę zrzucić na termin głównej gwarancji. Może będzie potrzebna rada czy pomoc rzecznika praw konsumenta?
Nie trzeba dodatkowych pism o przedluzeniu gwarancji, zapewnia mu to ustawa ale na bank aso sie wyprze w razie czego. Trzeba brac sprawe w swoje rece, inna rzecz ze przy malych kosztach naprawy ludzie sobie daruje rzecznika czy sad.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Sprobuj powołać się na: Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. Problemem może być to że ww przepisy obowiązują od 2014 roku i dotyczą urządzeń zakupionych po 23.12.2014
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Miał ktoś z wam problemy z wymianą gałki na gwarancji? Byłem dzisiaj w ASO w Wałbrzychu i kręcili głową, że nie wiadomo czy wymienią bo to niby ma prawo się złuszczyć, co innego jakby wytarła się srebrna obwódka dookoła dekielka. We wtorek mam przyjechać jeszcze raz do ASO na oględziny przez inną osobę i wyślą oficjalną reklamację do centrali
I właśnie po takich wizytach i przyjęciu w ASO, rodzą się opinie, że ASO to samo zło.... Jak pojedziesz, to się zapytaj, dlaczego w sprawie prostej reklamacji masz do nich jeździć dwa razy.
Myślałem, że moje ASO jest nie najlepsze, ale widzę że inni mają gorzej... A co ta "inna osoba" ma większą władzę czy co? Zawsze myślałem że zasady ustala centrala, a czy to jest ASO w Warszawie, czy w malutkiej mieścinie nie ma żadnego znaczenia. @yunior81, masz rację, to przez widzimisię pracowników i niechęć do klienta rodzą się takie opinie. Wszystko było fajnie jak się zamawiało samochód, chociaż też ideału nie było, ale obsługa posprzedażna leży... Ja po miesiącu od zgłoszenia w ASO i deklaracji, że gałka będzie za parę dni, napisałem maila z pytaniem, co w mojej sprawie, po dwóch dniach dostałem telefon od doradcy że właśnie gałka dotarła, bo nie było jednak w Poznaniu (a jak byłem w ASO to była) i 4 tygodnie trwa dostawa. Gdybym nie napisał, pewnie do dzisiaj nic by nie drgnęło.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.