Witam,podczas niedawnej wymiany oleju + filtra oleju,który zrobiłem sobie sam w domu w garażu,mając do dyspozycji kanał samochodowy zobaczyłem ślady korozji na całym układzie wydechowych i się zastanawiam,czy jest to normalność,żeby w tak krótkim czasie,bo nie ma jeszcze nawet 2 lat eksploatacji samochodu,wystąpiły takie naloty korozji,z jakiego materiału są wykonane te tłumiki do naszych Rapidów. W moim poprzednim samochodzie Renault Megane takich oznak korozji nie było nawet po 5 letnim użytkowaniu samochodu.Tak więc podsumowując materiał z jakiego jest wykonany nasz układ wydechowy w Rapidzie nie jest najlepszy. Dla zoobrazowania i pokazania wszystkim kolegów,którzy nie mają możliwości obejrzenia swojego Rapida od spodu i którzy garażują pod tzw.chmurką,zamieszczam fotki z dzisiejszej regeneracji całego układu wydechowego jakie zrobiłem sobie sam w garażu. Pozdrawiam !!!
Tłumik końcowy.jpg
640 x 480 - 89K
Tłumik środkowy.jpg
640 x 480 - 90K
Całość po regeneracji.jpg
640 x 480 - 88K
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Witam ponownie,@maciektsi,nic specjalnego,zdjąłem z gum,ale tylko odchylając cały układ wydechowy zawieszając go tymczasowo na 2 paskach na tyle,żeby dojść do górnej części tłumików i pomalowałem 2 razy w odstępie 1 godzinnym farbą srebrzanką żaroodporną do układów wydechowych samochodów i efekt tak jak widzisz jak nówka,ale przynajmniej mam sumienie,że tak szybko go rdza nie weżmie,chyba,ze od wewnątrz. Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
A ja się zastanawiam co tak ludzie uczepili się tej powierzchownej korozji wydechu. Przecież to normalne. W każdym aucie jakim jeździłem w przeszłości tak było. Chyba, że jeździłem kiepskimi autami. Układ wydechowy jest narażony na różne warunki sprzyjające pojawieniu się korozji zwłaszcza zimą, gdzie jeździmy po soli czy innej chemii a do tego jeszcze ciągłe zmiany temperatury układu i mamy to co mamy. Czy jesteście takimi estetami i zaglądacie pod samochód aby oglądać tłumik czy cały uklad wydechowy? Ważne, że nie robią sie dziury. Jakby rdza pojawiala się na podłodze, ogólnie konstrukcji auta to rozumiem. A wydech... ja nie widzę problemu. To tylko wydech. Owszem malowanie może przedłuży mu życie o ile od środka nie zostanie zjedzony tylko pytanie czy nie wcześniej przestaniecie używać auta niż wydech padnie. No to walka z wiatrakami bo rdza i tak się tam pojawi ponownie.
Może miałem szczęście np. w Felicji użytkowanej przez 8 lat i przebiegu 90 tys km wydech był fabryczny i bez dziur. Nowy wlasciciel jeszcze jakies 2 lata na nim jeździł. W F1 użytkowanej już 10 i pół roku z przebiegiem 165 tys. km nadal jest fabryczny cały wydech i poza powierzchniową korozją ma się dobrze. Fabia głównie jeździ krótkie odcinki i dwa razy w tygodniu robi odcinki 2 x 20 km co też wydechowi nie służy i Felicja też tak była używana, no może rzadziej ;). Ot tak moje zdziwienie na temat niby problemu z wydechem :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Witam,koledzy nie chodzi tutaj o nadgorliwość,czy pedantyzm w dosłownie tego słowa znaczeniu,ale fakt,że nasz układ wydechowy w naszych Rapidach jest słabej jakości i dlatego chciałem tylko zwrócić uwagę,że można mu trochę przedłużyć jego żywotność o te parę,czy nawet kilkanaście lat przywracając go stanu w miarę użytecznego,oczywiście rozumiem,że każdy kierowca podchodzi do tego tematu różnie,jedni wolą np.tuningować swoje Rapidy,a inni patrzą praktycznie na to co zagraża swojemu samochodu,wiedząc,że samochód kupowało się nie na rok,czy dwa,ale ma służyć przez wiele,a nawet kilkanaście lat. Pozdrawiam bez urazy !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Jak auto ma służyć kilka lub kilkanascie lat to trzeba wymieniać układ na taki z nierdzewki i po sprawie a jesli chodzi o dzieło kolegi, to mi sie nawet podoba.
W dieslu z dpf zapomnij o takim malowaniu, temp. Wypalania dpf sięga 820st. Ja w swojej jettcie malowałem super odpornymi na temp. 6 miesięcy i wszystko się wypaliło do gołej blachy.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
No niestety, auto mam odebrane w lipcu 2015 a na przełomie października i listopada jak przekładałem koła na zimowe to wydech już tak wyglądał... Wg mnie jedyne sensowne wytłumaczenie to oszczędności producenta i tyle. 13 letnia Octavia ma wydech o wiele ładniej wyglądający, taka smutna prawda, wszystko jest ograniczane do minimum.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Tłumik składa się z kilku warstw blach. Dopóki nie zrobi się dziura w ostatniej z nich to jest ok. Dlatego też wrzucili taniznę jakąś na wierzch, żeby zaoszczędzić bo to pewnie zrobi się całe rude po chwili ale do dziur to trochę potrwa dłużej niż rok :)
Witam. Pierwsze co zauważyłem w moim Rapidzie to korozja tłumika - wygląda tak jak u mojego kumpla w Audi 10 letnim, wymiana przełącznika szyby prawy tył, a teraz wymiana regulatora napięcia i akumulatora. Wspomnę że Rapid na 2-letniej gwarancji do 06-03-2017, przebieg 34 000km
Witam 28 marca odebrałem swoją skodę niestety moje szczęscie nie trwało zbyt długo gdyż 2 kwietnia auto zostało unieruchomione wyświetliły się dwa komunikaty *usterka stabilizacji toru jazdy (ESC) *usterka wskaźnika ciśnienia w oponach od wtorku tj 03.04 auto znajduje się w serwisie niestety nie potrafią zdiagnozować problemu:(
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.