łuszczenie się i pękanie ;) jest osobny wątek do tego, niestety tak jak ktoś przyznam raczej wina iż cała buda pracuje i ten typ tak ma, nawet serwisant mi przyznał że to dość powszechny problem.
Zauważyłem ostatnio przy okazji trasy właśnie podobną sytuację. Silnik przegoniony trochę, trochę dróg lokalnych z górkami i przy mocniejszym przyspieszaniu w okolicach 2200-2800obr/min zaczął jakby dudnić i huczeć. Przeszło mu dopiero po przestudzeniu na postoju. Trochę brzmiało jak lekko dziurawy albo wypalony tłumik, ewentualnie nieszczelność w dolocie.
...a sluchajcie...tez macie tak ze jak na sucho gazujecie (w sensie na postoju na luzie) to obroty rosna max do 4 tyś i dalej nie(jakby blokada)? Naturalnie nie mówię o jakimś żyłowaniu tylko takim przygazowaniu... @chrisol- dokładnie to samo. Choc ucichł w czasie jazdy bez postoju @gross81 a poduszkę wymieniałes?
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
To nie jest wada a raczej troska o kondycję i wytrzymałość silnika. Bez obciążenia, silnik ma blokadę przy 4 tys. obr. Cieszę się, że taką ochronę mam.
@jercen ahh no ja też się cieszę że to blokada. Nie pisalem tego w kontekscie wady...wiecie przesiadłem się z Felci...i naprawdę jestem z Rapida zadowolony...nie popsuła tego nawet woda w drzwiach i domniemana poduszka @chrisol nie nie to benzynka 1.2 tsi 105 km
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
U mnie w liftBacku po roku i 140tyś przejechanych 1. Skrzynia na 4 biegu rzęzi -muszę się umówić na wymianę na gwarancji 2. Wentylator drży -wymiana na gwarancji, czekam na nowy 3. Radio Blues nie czyta płyt - wymienione nowe na gwarancji 4. Wtryski gazu Padły - zostały wymienione na nowe 5. Czasami wyskakuje EPC i kontrola trakcji - Podobno to pedał gazu ale w serwisie twierdzą że wszystko jest ok, zobaczymy jak długo 6. Ostatnio wyskoczył mi błąd katalizatora - został skasowany, jeśli będzie się powtarzał to pewnie zgłoszę się do Skody na gwarancje
Hej O to komplet usterek mojego Rapida ( auto służbowe ) rok 2013 październik. 1.2 TSI. - 20 TYŚ : poduszka skrzyni biegów - 30 TYŚ rozleciał się podłokietnik - 40 TYŚ sterownik lusterek ( w drzwiach przestał działać ) - 45 TYŚ woda w tylne prawe drzwi ( zapchany odpływ ) - 65 TYŚ ( teraz po intensywnych opadach deszczu) początkowo migający wskaźnik otwartej klapy bagażnika co uruchamia alarm , po 1 dniu pokazuje otwarty bagażnik non-stop, po wciśnięciu hamulca z znika. Czyli objawy zwarcia. Po dwóch dniach rozładowany akumulator. Auto jedzie dziś na serwis po naprawie powiem co było. Po II przeglądzie aktualizacja softu komputera ( spadek spalania o ponad litr ). Od nowości słychać stuki prawy tył ( odpowietrznik baku ?? ). Auto jak na tą klasę ok choć plastiki wnętrza mogłyby być trochę lepszej jakości.
Jest to metaliczny dzwięk występuje tylko przy wciśniętym pedale gazu. Kojarzy mi się z dźwiękiem na przejściu dla pieszych. W momencie puszczania gazu przestaje dzwonić.
Tak trochę bawimy się :) No to jeszcze raz: wciśnięty pedał gazu - na postoju, przy ruszaniu, przy jednakowym (stałym) "gazie", ... Im wiecej podasz - tym lepiej. A może poprosisz kogo za kierownicę, zajrzysz pod maskę i tam poszukasz prawdopodobnego źródła niepokojącego dźwięku?
Dzwięk dochodzi tylko podczas jazdy przy 'stałym' gazie. Wcześniej ludzie opisywali ten dźwięk, ale nikt nie dał odpowiedzi. Nagram go podczas jazdy, może się uda. Jeżeli chodzi o stuknięcie po puszczaniu pedału sprzęgła jest "ten typ tak ma", sprawdzałem w nowym rapidzie w salonie.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.