FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Rapid - auto budżetowe
  • Każdy z nas ma swoją ocenę swojego R. Dla jednych po zmianie auta to przesiadka na "wyższą klasę", dla innych - oczekiwanie na bezawaryjny czy bezusterkowy pojazd. Chyba nie ma egzemplarza, w którym by coś nie "wyszło", i było potrzebna pomoc serwisu. Tyle - że nie mamy za bardzo odniesienia do pojazdów innych marek - które też mają swoje problemy. Przeglądają nasze forum, to opisano tu naprawdę kilka poważnych usterek, które najczęściej kończyły się wymianą podzespołu czy agregatu. Jednak biorąc pod uwagę skalę produkcji R a ilość problemów, sądzę, że R mieści się nie na końcu listy usterkowych pojazdów a raczej gdzieś w jej środku. Niemniej - zapraszam do dyskusji wokół budżetowego Rapida.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • kolejny przykład potwierdzający, że ten TYP TAK MA i potwierdzający że Rapid to słabo wykonany samochód, ja do skrzypienia się już przyzwyczaiłem, przyjdzie ciepło to nie będzie skrzypieć, ale z kolei znów chyba po ... 2 latach odezwała się poduszka pod skrzynią biegów i znów puka z kolei, jak na auto które ma ledwie 40 tys przebiegu usterek ma dużo, Skoda to moje ostatnie auto z tej stajni
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • Pukać i stukać to teraz wszędzie będzie, kupisz opla i też będą skrzypieć gumy od stabilizatora. Jakie by się auto nie kupiło, to tylko auto i zawsze coś się będzie z nim działo, zwłaszcza przy dzisiejszych standardach produkcji gdzie rządzi księgowy, a nie inżynier.
    Brak Skody
  • W obecnych czasach każda marka samochodowa ma wady i zalety,a usterki oraz wady produkcyjne to rzecz normalna...do tego dochodzą jeszcze warunki atmosferyczne,stan dróg po jakich jeździmy oraz właściwe urzytkowanie auta.Kiedyś auta produkowane były z masywniejszych elementów,sama konstrukcja(blacha)była grubsza,a teraz lekkie dotknięcie blachówy i ślad wgniotu widać.Dziś auto ma wyglądać i bajerować,a kiedyś miało jeżdzić,ot taka moja uwaga.
    Rapid LB/1.2 TSI CJZD 110 KM/MY 16 /Ambition/Czarny Magic Perłowy/20 000 km/Poznań
  • "Pukać i stukać to teraz wszędzie będzie...".
    Że przytoczę fragment rozmowy ze wspomnianym gościem z ASO:
    - W moim jest to samo (znaczy się skrzypienie)...
    - A pan ma co? Też Rapida?
    - Nie. "Megana"...
    :)

    EDIT:
    "Skoda to moje ostatnie auto z tej stajni." - Nie popadajmy w paranoję. W znakomitej większości problemy Rapida to mało istotne pierdy. Poważne usterki zdarzają się, owszem, ale nie są nagminne.
    Rapid to jest budżetówka i podobne usterki będą miały wszystkie budżetówki.
    A pewnikiem i wyższym półkom też będzie się zdarzało to & owo.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Oprócz słabej jakości samochodu, chodzi o też o podejście salonu ASO w którym kupiłem auto. Pisałem to już kiedyś dostałem na papierze 4 lata gwarancji a potem okazało się, że sprzedawca się pomylił i w sumie to jednak jest 2 lata gwarancji (zresztą już minęła). Jeździłem innym budżetowym autem (jeśli tak je można nazwać) Golf III Pink Floyd - miał jakieś 10-12 lat i tam nic nie skrzypiało. Nie wspominając już o tym że w Rapidzie po 9 miesiącach tłumik rury wydechowej był cały w rdzy a Skoda na to że ten typ tak ma i nie jest podstawą do naprawy gwarancyjnej. W tym starym Golfie lepiej to wyglądało nawet po tylu latach użytkowania.
    Tak bronicie tego Rapida ale trzeba szczerze przyznać jest to auto z niższej półki a nie nawet średniej, przygotowane na szybko byle tylko coś wypuścić coś pomiędzy Fabią a Octavią.
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • Nie wiedziałem, że Golf był autem budżetowym. Z tego co się orientuje to on był zawsze tak samo lub bardziej popularny niż passat. VW ogółem kiedyś nie było w ogóle budżetowe tylko było jedną z lepszych marek samochodowych. Dopiero od niedawna zeszli na psy, a jak macierzysta marka idzie na psy to jej marki dzieci (Seat, Skoda) na pewno też idą na psy, ba nawet Audi moim zdaniem poszło już ostro na psy w porównaniu z tym co było kiedyś.
    Brak Skody
  • Zgadzam się z @Przemo74. Dla mnie rapid jest drugą skodą po octavi jedynce i to już ostania skoda i ostanie auto z grupy Vag. Za dużo jest tych usterek, oszustwo producenta, który określa interwał na wymianę rozrządu co 170 tys. km, a pompa wody cieknie już przy 80 tys.km i do tego ASO, u mnie też taka sama sytuacja, gwarancje dostałem na 4 lata, a potem się okazało, że jednak na dwa bo w centrali w Poznaniu był jakiś błąd:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Ja przesiadłem się do Rapida z Seata Ibizy z 1999 roku, gdzie jedynym wyposażeniem było radio i 2 poduszki powietrzne. Dla mnie Rapid w porównaniu z Seatem to przepaść jakościowa i technologiczna. Jak odbierałem go z salonu to cieszyłem się jak dziecko, że wreszcie będę miał tak "wybajerzony" samochód. Elektryczne szyby i lusterka, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane lusterka i fotele, wspomaganie kierownicy to było dla mnie novum, oczywiście w kontekście własnego samochodu. Nie powiem że Seat był bee, bo rodzice go kupili też w salonie i naprawdę na tle rówieśników był i jest niezwykle zadbany, cały czas jest w domu i w każdej chwili mogę go bez problemu sprzedać za spore pieniądze, ale w dzisiejszych czasach dawał o sobie znać brak niektórych elementów wyposażenia. Przed zamówieniem swojego R jeździłem SB 1,6 TDI przez tydzień, bo brat wygrał jakiś konkurs Skody i dostał Rapida na tydzień. Dzięki temu wiedziałem że będzie Rapid i nic innego. Można narzekać, że twarde plastiki łatwo rysujące się, że to, że tamto, ale uważam że Rapid nie jest aż taki zły jak niektórzy tutaj go opisują. Takie rzeczy jakie są opisywane na forum dzieją się w wielu innych samochodach, nie tylko w Skodzie i nie tylko w Rapidzie. Poczytajcie sobie raporty awaryjności, czy akcji serwisowych. Czasami jak czytam jakie buble trafiają się w szanowanych markach, to dziwi mnie ten najazd na Rapida. Uważam, że R nie jest autem budżetowym, jest wyposażony i wykończony adekwatnie do swojej ceny. Jeździłem Golfem VII GTD i jakoś nie dostrzegłem przepaści w jakości wykończenia. Martwicie się rdzą na tłumiku? Niektóre marki w tym wieku mają już rdzę na podłodze lub nadwoziu. Pompa wody może cieknąć wszędzie. Zgadzam się z @van_daal, większość "usterek" to drobnostki, które można samemu wyeliminować (podłożenie blaszki pod cięgno turbo, regulacja klapy bagażnika).
    Podejście ASO-owszem są serwisy, które są do bani, ale są serwisy, które są chwalone i każdy ma możliwość wyboru, gdzie będzie serwisował auto. Wszystko zależy od ludzi i ich dobrej woli, w Mercedesie też mogą mieć różne podejście. To już koniec mojego monologu, gratuluję tym którzy wytrwali do końca :)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Mimo wszystko za duzo jest problemow z tym autem, zgoda ze budzetowe ale od nowego pojazdu wymaga sie braku tych ze problemow chociaz na rok czy dwa. Ja od poczatku bujam sie po serwisach z licznymi usterkami z terkotaniem przy uruchamianiu na czele, niczym w 20to letnim golfie II a przeciez to nowe auto. Plastyki trzeszcza, gumy stabilizatora itp ale na to juz zlewam, szkoda czasu i zycia na ciagle przepychanki w aso ktore nie tak sobie wyobrazalem kupujac pierwszy raz nowy samochod. Na plus spalanie i..nie wiem co wiecej, z drugiej strony chyba wsrod konkurencji budzetowek nadal jest wyzej od daci, peugeota czy citroena choc Tipo wyrasta na powaznego konkurenta, sam mu sie wnikliwie przygladam.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Tipo? Proszę Cię... Plastiki takie same, lub gorsze, tragiczny układ kierowniczy (jak zresztą w każdym Fiacie) spalanie dużo wyższe, silnik 1,6 110 KM tylko z automatem, którego praca pozostawia sporo do życzenia. Jedyne czym może konkurować to przestronnością, designem i ceną, bo na pewno nie wykonaniem i technologią.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • @Maciek_1991
    Jeszcze dodam, że choć minęło już ponad półtora roku i samochód był dwa razy w ASO na drobnych naprawach (świst i gałka) a w sobotę pójdzie na trzecią (trzeszczenie stabilizatora) to ciągle go lubię i z przyjemnością do niego wsiadam...
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Mam tak samo :)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Ja jestem w rozchwianiu wsiadając do swojego Rapida, bo po zrobieniu moda i zwiększeniu mocy jeździ się nim znakomicie i spalanie też super, ale to wygniecione i niewygodne jak cholera siedzenie, przypomina mi , że pewnie zaraz będzie bolał mnie kręgosłup:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Trzeba było kupić w pakiecie Dynamic - fotele są super.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Mnie czeka wizyta w ASO podczas której będzie demontowany cały kokpit i prawdopodobnie wymiana dmuchawy.... Ciągle się waham czy oddać auto na taką robotę...
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Pamiętajcie o jednym mówimy o nowym aucie, nie jakieś używce kupowanym nie wiadomo od kogo i gdzie. Nowe auto ma to do siebie że nie powinno mu nic dolegać przynajmniej 2-3 lata (powiedzmy do 100 tys. km) i po to takie kupujemy, żeby się niczym nie martwić. A tu nic bardziej mylnego a to z tym trzeba jechać a to z tamtym. Jak tak ma wyglądać jakość to ja za takie coś dziękuję. Czuję się jakbym jeździł używanym autem po którym nie wiadomo czego oczekiwać. Za takie pieniądze jakie się daje za nowy samochód można czegoś wymagać chyba nie ?
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • @Przemo74, masz rację. Nie chcę wyjść tutaj na zagorzałego obrońcę Rapida, ale w dzisiejszych czasach nie wiem czy jest samochód, z którym nic się nie dzieje, nawet jak jest nowy. Realia są jakie są, że rządzi księgowy i tylko kasa, kasa, kasa.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Zawsze można kupić rower, z rowerem nic się nie stanie przez pierwsze 2-3 lata po kupnie, chyba, że wjedziesz w dziurę albo na kolce :D
    Brak Skody
  • Kolega kupił Jette w 2012r w Highline 1.4 tsi 160K DSG. Dał za auto 102 tyś zł w full opcji. Po 30 tyś km pękł tłok- silnik do wymiany, potem.w nowym łancuch, miesiąc po gwarancji po 80 tyś km padła mechatronika w DSG, koszt 8 tyś zł, nie licząc pierdułek typu skrzypi i itp. Teść na Mercedesa W204 klnie a jest polecany na forum a ma tylko niecałe 100 tyś km przebiegu. Samochody psują ekolodzy, 1.2 tsi na pasku dopracowano- teraz jest OK a oni wprowadzają 1.0 i 1.5 których przez lata testerami będą kierowcy. 1.2 TSI spełnia euro 6, żeby spelniał euro 6+ musi mieć dpf do benzyny lub mniejsze zużycie homologacyjne paliwa żeby zmieścić się w normie czastek stałych, 1.0 tsi spełni bez dpf- a obcinając tłok i zmniejszając opory co będzie miało pewnie konsekwencjie na trwałości - żadsze oleje, mniejsze opory pierścieni to polatach większe zużycie oleju i itp, 1.5 tsi to przebije pod względem komplikacji diesla. Czyli silniki psuja ekolodzy czyli UE z ich normamy. Wystarczy zobaczyć jakie silniki są w nowych Skodach w Rosji - trwale i mniej skomplikowane= mniej awaryjne ale z max Euro4.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • To nie chodzi o to, że w dzisiejszych czasach nie ma samochodu z którym się nic nie dziej. Ale chodzi właśnie o częstotliwość tego "dziania" się i jego wielkości. Wiadomo, po to jest gwarancja, bo i w nowym aucie coś może się zepsuć. Ale co innego jak przy nowym aucie na całą gwarancję wyskoczy ci jakiś problem np przy przebiegu np. 50 tys. km. A co innego jest jak musisz co chwila walić do ASO z każdą duperelą. A to wytarta gałka, a to woda w drzwiach, a to trzeszczące uszczelki, a to świsty dmuchawy, zbyt szybko wygniecione fotele, bo są kiepskiej jakości itp. Normalnie jak kiedyś w FSO w przeszłych czas, a nie w marce renomowanej światowej grupy działającej na konkurencyjnym rynku i tyle. Moim zdaniem tak nie powinno być i to mnie właśnie odpycha od marki i całej tej grupy.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?