Nie znalazłem na forum nic na temat czujników ciśnienia w oponach.Nadchodzi czas zmiany opon na zimowe i zastanawiam się czy do drugiego kompletu kół muszę dokupić czujniki ?.Na lato mam alufelgi, a na zimę zostały mi fabryczne stalówki na które założę zimówki.Cz ktoś może miał taki problem?
LB 1,2 TSI 110KM MY2016 AMBITION MAX SZARY MATALIK
W Rapidzie nie ma czujników w felgach. System mierzy ciśnienie na podstawie czujnika ABS tj. wraz ze spadkiem ciśnienia koło sie szybciej kręci. Takze po zmianie kół, trzeba zakodować "nowe, odpowiednie" cisnienie i to wszystko. Mozna to robić z poziomu radia Bolero, jak jest z innymi to nie wiem.
Czy u was też tak bardzo czujniki obrotu kół są wrażliwe na spadek ciśnienia. U mnie spadek z 2.0 na 1.8 uruchamia kontrolne na desce. Zawsze było to w jednym kole, z 2.0 na 1.8 spadało po 3 tygodniach jazdy. Po szukaniu był mały gwozdzik - drucik wbity w bieżnik, widać go było tylko po zdjęciu opony. Moze to dobrze, ale wg mnie za szybko czujnik reaguje, kiedyś w innych autach grupy vag reagował od 0.4-0.5 spadku ciśnienia 0.2 to można się pomylić przy pompowaniu. Przykład zimowe i letnie identycznie napompowane , sprawdzone tym samym miernikiem. Założyłem wczoraj letnie. Jazda 10km wywala komunikat- sprawdź wszystkie opony i naciśnij SET. Ciśnienie prawidlowe, inne ugięcie opon letnich i już chce kodowanie. Dla mnie w MY17 za wrażliwe są ustawienia alarmu. U was tez tak jest. Chyba musze pobawić się w adaptacjach, ktoś z was to robił?
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
@PinkFloyd ja sobie ustawilem na 2.2 ciśnienie chyba w oponach by było standardowym ciśnieniem, a jak spadło mi do 1.8 to nie było żadnej informacji tylko sam musiałem intuicyjnie sprawdzać. Z resztą tydzień po zakupie auta miałem flaka na kole prawym przednim i też w ogóle nie działało, chociaż wtedy w ogóle nie był ustawiony, bo myślałem, że w fabryce ustawili, ale powiedział mi facet, że oni nie ustawiają, więc to mogę im wybaczyć, chociaż jak jest zerowe ciśnienie w kole to powinno zawsze pokazywać... Brak informacji może też być związany z tym, że robię głównie krótkie trasy i ten czujnik nie zdąża nawet pobrać informacji.
Ja zawsze wciskam SET po sprawdzeniu ciśnienia oraz po sezonowej zmianie kół. O obowiązku wykonywania tego drugiego jest nawet wzmianka w instrukcji. U mnie też raz na jakiś czas wyrzuci komunikat, pomimo iż ciśnienie w czterech kołach jest wręcz identyczne. Zgłaszałem to kiedyś na przeglądzie, mówili że skasowali jakiś błąd i faktycznie przez dłuższy czas był spokój. Ale niedawno, kiedy podłączałem vcds też był błąd TPMS, ale nic nie wywalało na desce. Ale raz czujnik prawidłowo wykrył, że coś jest nie tak, wtedy faktycznie spadło ciśnienie w jednym kole do 1.3 i okazało się że w oponie siedzi piękny blachowkręt.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Mi też dwa, trzy razy wywaliło alarm. Przy najbliższej okazji dobijałem do równego (wydaje mi się, że różnice nie były istotne), resetowałem i głowy sobie nie zawracałem. Ta metoda wykorzystująca czujniki ABS nie jest idealna - fakt - taka jej uroda. Ale jest niedroga. I bardzo dobrze, że jest. A fałszywe alarmy raz na jakiś czas mi nie przeszkadzają.
Ja ręcznie wypuściłem do ok. 1 bara żeby przetestować i nic sie nie włączyło po nawet kilometrze.... Za to kiedyś mocno zeszło z jednego koła to dopiero po kilku kilometrach z jazdą ponad 100 kmh się zapaliło... Układ generalnie jest słaby...
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
A ja z drugiej strony. Ja bym chciał aby szybciej ten czujnik reagował a nie jak zejdzie już połowa powietrza z koła. Druga sprawa to nie wiem w czym problem albo inaczej dlaczego robicie problem z wcześniejszego wskazania, że powietrze uszło. To raczej lepiej niż jeździć z niedopompowanymi kołami. Spadek z 2.2 na 1.8 to już jest spory spadek, chyba, że Wam nie zależy na oponach, spalaniu, prowadzeniu w zakrętach, hamowaniu i tak ciągle jeździcie na za niskim ciśnieniu. Kolejna sprawa to jakie macie mierniki jak piszecie, że o 0,2 to można pomylić się przy pompowaniu. Skale macie co 0,4 czy jeszcze mniej dokładną ? Na byle mierniku z "Biedronki" da się dokładnie ustawić a jak jest z tym problem to można podjechać na najbliższą stacje paliw dopompować sprawdzić czy nawet jak chce się bardzo dokładnie to można na stację kontroli pojazdów podjechać gdzie mają co jakiś czas homologowane mierniki z kompresorem.
Czujniki na ABS nie są idealne ale da się je skalibrować aby reagowały już od 0,2 to ja poproszę informację jak zwiększyć czułość. Mają za to jedną wielką zaletę, nic nas nie kosztują i są bezobsługowe a nie jak te bezpośrednio w kole, gdzie trzeba na nie uważać i do kalibracji, którą niby można zrobić samemu trzeba mieć specjalny sprzęt ewentualnie udać się do ASO (przykład najnowszej Astry).
W każdym razie ja bym chciał aby czujnik był tak czuły i dla mnie spadek od 0,2 i więcej to już jest duży i zauważalny spadek.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Tak ale lec latem szybko po zakrętach to zaraz temp. w oponach bardziej obciążonych skoczy o ponad 0.3 bara i różnica będzie za duża lewa-prawa, dlatego reagować powinien od 0.4 bara. Tak było kiedyś w BMW i było wkurzające potem przekodowali to na mniejsza czulosc, bo latem różnice są większe, strona od strony słońca jak się nagrzeje wzrost temp w oponie o ponad 0.3 bara i o to tu chodzi. Kurna to co oni u mnie porobili w MY17, produkcja 11.16r. ze taki czuły, opony 215/45/16
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
@PinkFloyd tak OT. To zamieńmy się na auta jak ten czujnik tak Ci przeszkadza ;-) Ja tam nie będę narzekał a u mnie musiałbym spuścić chyba o 0,5 i więcej aby zareagował.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
PinkFloyd - a przypadkiem nie masz założonej na jednej osi jednej opony, która wcześniej jeździła na tyle a druga na przodzie. Opony w samochodzie nie wycierają się równo, dlatego powinno sie je przemieniać krzyżowo PP na LT i LP na PT. Przód wyciera się szybciej i jak założysz na jedej osi tył+przód to system ABS wykrywa różną prędkości obracania i sygnalizuje błąd. Albo druga ewentualność. Jedna z opon szybciej się wytarła np z powodu złej zbieżności.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
To nie możliwe auto ma 4_tyś km a w tym 3 tyś na zimowkach, letnie noweczki na ori felgach, tak samo.zimowki. Nie jestem przewrażliwiony ale pamiętam BMW latem stoisz na słońcu czujni wali ze z drugiej strony male ciśnienie, to latem było wkurzające, jak adaptacje zmieniono z progiem na 0.4 bara było już OK. Bezsensowne komunikaty nie są mi potrzebne, tym bardziej ze zona wtedy panikuje jak sama jedzie. Mam już nowy soft Bolero z czujnikami skrętu i pewnie za mocno walneli w sofcie czułość, musze poszukać w adaptacjach.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Skoda to żony :) z BMW przesiadłem się na Audi A4 2016 2.0 TFSI 252KM. Czekam aż skończy się gwarancja by odblokować go na 380KM. Po.miescie lepiej latać Rapidem, Audi szkoda by poobijali kolo marketów. W audi są czujniki zintegrowane i ciśnienie sprawdzasz online w komputerze dla poszczególnego koła.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.