Pewnie wszystkie rapidy od dłuższego czasu produkują z przypisaniem serwisowania w "Long Life". Pytania czy do tych, którzy w "Long Life" nie wierzą: 1/ Czy decydując się na częstsze wymiany oleum zmienialiście wskazania komputera by pilnował wymian co 15 tys? 2/ Jeśli ktoś przeszedł na olej 0w40 (5w40) - czy obserwujecie wzrost zużycia paliwa, ew. niższą temperaturę oleju? (różnica w lepkości przy 100 st C dla 0w40 (5w40) to zazwyczaj c.a. 2 mm2/s w relacji do 5w30 LL)?
Więc tak, Ja z włąsnej woli przeszedłem z LL na okres stały. ASO przekodowało MaxiDot-a. Leje Millersa 5W40. (Temepratura oleju w stesie max 99 stopni Celsjusza) Na oleju LL w stresie mialem max 107 stopni Celsjusza. Teraz uwaga co do stałego okresu: - Przy zmianie na stały okres znika kontrolka ciśnienia oleju (czerwona) - Przy zmianie na stały okres znika temepratura oleju na MaxiDot (da się ją bezproblemowo właczyć za pomocą VCDS)
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Dziwna to zależność... z tą temperaturą oleju. U mnie wskaźnik cały czas pokazuje przegląd po 2 latach /pewnie mam "standardowe warunki" eksploatacji (lub lepsze)/. Chyba zostawię Q16, a te wymiany po 15 tys. to będzie "ekstra-nadprogramowa" opieka.
Co do lepkości jeszcze się zastanawiam... @lookashECL - spalanie Ci nie wzrosło?
Zobacz na .de . Między olejem 5W40 a 0W40 ogolnie jest przepaść. Moim skromnym zdaniem "najgrubszym" olejem jaki mozna zalać do nowoczesnych silników TSI jest 5W30 a lepsza opcja jest 0W30/40 tym bardziej, ze oleje z 0 na poczatku maja obecnie chyba najlepszy realny skład. Zadzwon sobie do oilspa.pl, Konrad ma spora wiedzę i na pewno bardziej merytorycznie ode mnie wyjaśni przewagę olejów 0W40 nad innymi, szczególnie w TSi.
Na .de czy innym .com może być cokolwiek. Jeśli oficjalny importer nie oferuje towaru w PL - to ja nie szukam okazji. Nie mam zaufanych dojść. Dla 0w40 w tym momencie wychodzi albo Castrol albo Mobil.
Szkoda że żaden moderator czy admin nie zareagował na oznakowanie. Są serwisy QI 6 i niższe, ale nie ma Q 16 czy niższych. Na forum już była mowa o takim oznakowaniu. Może warto poprawić takie tytuły wątków, by nie wprowadzać zamieszania w temacie oznaczeń firmowych.
Moim zdaniem zamiast kombinować z lepkościami warto zwrócić uwagę na skład oleju i źródło z jakiego go kupujemy. Proponuję poczytać to http://motoroils.pl/dlaczego.html Kilka dni temu zamawiałem olej do R i miałem dylemat, czy pozostać przy drogim Millersie, czy kupić coś tańszego. Rozmawiałem długi czas z człowiekiem, który sprzedaje oleje i on generalnie nie poleca olejów tych największych producentów (Castrol, Mobil, etc.), tylko tych mniejszych (Motul, Millers, Valvoline etc.), bo oni kładą nacisk na jakość, a nie na marketing i dlatego też nie znajdziemy ich w żadnym ASO, bo nie mają takiej siły przebicia. Oczywiście ma te "zwykłe oleje" w sprzedaży, bo większość klientów je kupuje, ale tym "kumatym", którym nie jest obojętne co wlewają, szczerze im odradza. Ja też mógłbym lać np. Shella, którego ma ASO,do którego jeżdżę i płacić 100 zł za 4 litry, bo pracuję w hurtowni z częściami, ale wolę zamówić z netu coś o wiele lepszego i 2 razy droższego, ale wiem że mam dobry olej.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Millers nie Millers - pytanie czy można bez szwanku dla systemu kontrolującego jakość zużycia oleum przejść na wymiany 15 tys km z olejem VW 502, pozostawiając ten system aktywnym (wskaźnik temp oleju... itd.)
Jest jeszcze jedno wyjście oleum LL (VW504) - wymieniać co 15... w zasadzie to co napisał kol. PinkFloyd.
Pls nie rozpoczynajmy dyskusji wyższości marki oleum X nad marką Y. Jedni wolą niszowe inni masowe...Nie o to tu chodzi.
Ja miałem Jette TDI od nowosci zrobiłem nią 203 tyś km i sprzedałem. Od nowosci lany był olej 5w30 LL Castrol ale wymiana co 15 a nie co 30 tyś km jak sugerowało ASO. I co przez ten okres nic sie z silnikiem niw działo, nie spalał oleju, przy 180 tyś km wymieniono uszczelniacze pompowtryskiwaczy, silnik w środku czysciutenki- jak nowy. Ważne nie trafić na podrabiany olej, wymiana co 15 tyś km- olej wg normy i silnik posłuży. Jeżeli ktoś szuka dobrych olej to zostaje Millers, Penrite, Amsoil ale z pewnego źródła. Motul, LM spadł juz z jakością, może bardziej stoi w.miejscu jak inni poszli do przodu.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Zyskaj nawet 650 zł w promocji konta Millennium 360°
250 zł za założenie konta Millennium 360° online z kartą debetową, wyrażenie zgód wymaganych regulaminem promocji, wpłatę min. 500 zł w ciągu 10 dni od założenia konta, zalogowanie się do aplikacji mobilnej banku i zapłacenie min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM
250 zł jeśli w każdym z 3 miesięcy określonych w regulaminie zapewni wpływ wysokości min. 1000 zł oraz zapłaci kartą do konta lub BLIKIEM min. 500 zł
150 zł jeśli min. 1 000 zł wpłynie na Twoje konto z tytułu wynagrodzenia przez co najmniej 2 miesiące określone w regulaminie promocji.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.