Te czujniki są z ...., jechałem bez powietrza w oponie, dopiero zauważyłem jak mi zaczeło ostro w prawo ściągać a kontrolka milczała. Za to jak zmieniłem koła na 16 odrazu zaczeło wyć :)
Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
Wygląda na to, że Twój mechanizm kontroli ciśnienia powietrza działa. Tylko pytanie - kiedy ostatnio czy jak często kalibrujesz? Trochę elektroniki, ale to nie ona ma nami rządzić, tylko ma nam służyć. Podobnie masz z zamkiem centralnym. Zamykasz samochód pilotem - i odchodzisz. Ale przynajmniej raz na jakiś czas warto sprawdzić wszystkie drzwi, czy rzeczywiście są zamknięte. Cała elektronika czy mechanika w samochodzie pomaga nam, ale nie daje nigdy 100 % pewności. Stąd warto chociaż raz na tydzień sprawdzić samemu opony, poziom oleju czy innych płynów, działanie mechanizmów, ewentualne wycieki pod samochodem, by potem nie być zaskoczonym.
Masz rację bo kiedyś na prawko trzeba było wiedzieć co to jest OT1. I warto to co ranek lub raz na tydzień a najpewniej przed dłuższą trasą to robić. Elektronika lubi czasami nas postawić do pionu.
Witam serdeczenie wczoraj zmienilem opony z zimowych na letnie i obylo sie bez alarmu o nieprawdilowym cisnieniu. az tu nagle dzisiaj owy alarm wyskakuje abym sprawdzil tylna lewa opone... skasowalem alarm i jest ok... ale hmm czy to normalne ?
Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
Po wymianie nawet jednej opony powinno się skalibrować czujnik. Pomimo tego, że zmieniona - zmienione opony mogą mieć to samo ciśnienie, to pomiar odbywa się (pośrednio) przez średnicę kół. Jako że zmieniona opona może mieć inną średnicę - to i czujnik reaguje. Przy sprawnej elektronice po zmianie koła/kół wystarczy skalibrować czujnik.
Do kompa idą osobno sygnały z każdego koła. W zależności od wersji oprogramowania, komp może podać ogólny sygnał - niskie ciśnienie, a może również wyszczególnić konkretne koło. Masz MR 17 - może masz zmieniony soft i stąd taka informacja.
Jest jakas opcja kalibrowania czujnika bez uzycia radia lub VCDS? Wiem ze normalnie robi sie to w fabrycznym radiu, ale problem w tym ze zmieniłem szafe na chiniola i juz tego nie mam ;)
Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
@Kezcoks jeśli miał radio "wyższe" niż Blues czyli Swing, Bolero itp to tego przycisku w MY 2016 nie ma ponieważ z poziomu radia steruje się praktyczne wszystkim. Ubogie funkcję Blues'a wymuszają dodanie tego przycisku podobnie jak przycisku od ASR zdaje się.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Wojtek, jesteś pewny, że w Bolero miałeś wskazane konkretne koło? U mnie - o ile pamiętam - jak wyskoczyło ostrzeżenie, to takiej informacji nie było - podświetlone były wszystkie koła...
Może wydam się laikiem ale czy aby na pewno macie w swoich Rapidach czujniki ciśnienia. Ja swoim ma kontrole ciśnienia ale żadnych czujników w oponach nie mam. Cały pomiar odbywa się poprzez ABS.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYA/Chip 136KM / MY2015 / Elegance Max / Srebrny / 112K / BIelsko-Biała
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.