Jeżeli rzeczywiście Rapida Spaceback przemianują na Felicję to będzie to ewidentna walka z Fiatem Tipo na nazwy i sentymenty z przeszłością ale nie wiem czy na ceny też.
A te nowe nazwy - jakaś porażka jak dla mnie - kompletnie nie przyjazne
Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
Na kanale Skody na YT pojawiły się filmiki promujące Rapida po FL - naprawdę fajnie wygląda z tymi nowymi ledami. Szkoda, że brak filmowania z wewnątrz: https://www.youtube.com/watch?v=Dh3GG9ViNdE
Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
@Maciek_1991 - no niestety widziałem. Ale mimo wszystko R wyszedł bardzo dobrze. Wiadomo, że jakością wykończenia nie można się zachwycać .... ale rewelacyjny jest stosunek ceny do jakości w kontekście wyposażenia, awaryjności i jakości części i wyposażenia. Jeżeli to jest oparte na opiniach realnych kierowców (pytanie ilu) to naprawdę dziwię się, że Skoda powoli rezygnuje z tego modelu.
Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
jak rezygnują. jest rocznik modelowy 2018 więc jeszcze trochę będzie w sprzedaży a narzekać jest na co? kilka lat samochód już jest na drogach. czas myśleć o rapid II lub o zaoraniu projektu.
a rapid jako tako w tej chwili nie jest moim zdaniem konkurentem dla octavi. co najwyżej na zasadzie octavia tour.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Wkrótce oznaczenie Audi A3 1.6 TDI przejdzie do historii. Zamiast niego w cennikach i na bagażniku pojawi się A3 30 TDI. Audi w ten sposób zacznie zmieniać oznaczenie pojemności silnika na podanie jego mocy w kW, lub jeszcze inaczej – podanie grupy mocy, do której dana jednostka silnikowa należy. Liczby w tych oznaczeniach będą wielokrotnością 5 (30, 35, 40, 45,…). Najsłabsze silniki o mocy 81 do 96 kW będą oznaczone 30, najwyższa liczba 70 oznacza silniki o mocy powyżej 400 kW. W środku grupy, liczba 45 oznaczać będzie moc od 169 do 185 kW. Dla ułatwienia identyfikacji jednostki napędowej, zostanie zachowane oznaczenie TFSI dla benzyny, TDI dla Diesli, g-tron pojazdy na CNG oraz e-tron dla plug-in hybryd lub samochody elektryczne. Audi tłumaczy takie rozwiązanie mniejszym zainteresowaniem klientów pojemnością silnika (!). Jako pierwsza, jeszcze w tym roku, pojawi się czwarta generacja limuzyny A8. Wersja z trzylitrowym turbo dieslem o mocy 210 kW ma mieć oznaczenie 50 TDI, trzylitrowy benzynowy o mocy 250 kW poniesie nazwę 55 TFSI. Wyjątkiem będą serie pojazdów S, SR oraz R8. Może się wydawać, że dwucyfrowe oznaczenie to wielka nowość. W rzeczywistości Audi w Chinach stosuje je od pewnego czasu. Jako że to są koncernowe firmy, to podobne oznaczenia można oczekiwać w pozostałych firmach. Podobne oznaczenia na tym rynku ma mieć Skoda i VW z silnikami TSI. W ofercie chińskiej wersji Rapida, Octavii, Kodiaqa i Superba będą oznaczenia: TSI230, TSI280, TSI330 lub TSI380. Chodzi tu o wersje silników o pojemnościach 1.2, 1.4, 1.8 lub 2.0 TSI. Czyli - może doczekamy się oznaczenia Rapida TSI30 czy TSI 35 … A z drugiej strony czy to nie wypadkowa afery Dieselgate?
Do 2025 roku Skoda planuje przedstawiać rocznie 2 nowości - facelift lub model. Najbliższy przedstawieniu jest Kodiaq RS. W połowie 2018 Skoda planuje facelift Fabii. W 2019 facelift Superba. Nowością w tym roku będzie też następca Rapida. Odejdzie liftback, pozostanie wydłużony hatchback Spaceback, który wprowadzi nazwę dla całego modelu. Nazwa Rapid zniknie z oznaczenia a pozostanie Skoda Spaceback. Samochód będzie na platformie MQB (silnik w przodzie, napęd przedni) w wersji A0, przeznaczonej dla małych samochodów, będzie sporo szerszy niż dotychczasowy Rapid i będzie dłuższy. Skoda zamierza ten model w nowej generacji postawić wyżej w swojej hierarchii. Spaceback otrzyma bardzo niską, przeciągniętą pokrywę silnika. Niska, wyraźna i bardzo pionowo przebiegająca będzie maska chłodnicy. Trójkątne światła, opadająca linia dachu, będzie też wersja szkła wchodzącego na bagażnik. światła tylne będą zdecydowanie przeciągnięte na boki, ich grafika w kształcie bumerangu będzie bazować na modelu Karoq. Wewnątrz deska ma być spokojna, tablet multimedialny będzie umieszczony centralnie. Ogólnie - nowy Spaceback ma sprawiać wrażenie samochodu potężnego. W 2019 roku ma wyjść crossover, który zastąpi aktualnego Rapida liftback i prawdopodobnie Fabię Combi.
@grzesik1 wszystko fajnie ale artykuł, który podlinkowałeś ma już prawie 1,5 roku i nijak ma się do obecnej koncepcji.
A będąc w temacie to w najnowszym MOTORze jest artykuł u używanym Rapidzie (1.2 MPI z LPG). Czytając go przyszła mi taka refleksja, że coraz cześciej lapie się za głowę, że osoby piszące te artykuły stają się "leniwcami", którym nie chce się zweryfikować co piszą i nie chce im się dowiedzieć szczegółów na temat budowy czy aspektów technicznych auta. Np. z artykułu można wywnioskować, że silniki TSI w Rapidzie to praktycznie tylko wersja EA211 a i jeszcze jakieś smaczki by się znalazło.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@grzesk też widziałem ten artykuł i zwróciłem uwagę na temat silników. Nie wiem o jaki lifting im chodzi w 2014 roku. A Rapid SB ma bagażnik 415 litrów, a nie 440.
Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
Wartości pojemności bagażnika zależą od uwzględnienia wyposażenia. Jeżeli we wnęce jest koło zapasowe - to pojemność samego bagażnika wynosi 415 l. Dla podniesienia walorów swojego produktu, niektóre firmy do pojemności bagażnika dorzucają jeszcze pojemność wnęki koła zapasowego, kiedy zamiast koła jest zestaw naprawczy. Stąd dwie wartości. Przy czym praktyczność i wielkość wnęki koła zapasowego jest dyskusyjna. Bo jak nie ma koła, to prócz kompresorka, jeszcze trzeba dorzucić podnośnik, spray, jaki klucz, ... Analogicznie, jak kto ma we wnęce zbiornik gazu, to pojemność bagażnika przy wożeniu zapasu w bagażniku maleje o kolejne 25 l, pozostaje do wykorzystania ok. 390 l.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.