Przejechane nieco ponad 20 tyś km i gałkę mam w idealnym stanie. Co ok. 6 miesięcy konserwuje elementy ze skóry preparatem do skór naturalnych. Rozumiem że może się zdążyć wadliwa partia ale jeśli po wymianie na nową robi się to samo to raczej już nie przypadek tylko wina kierownika pojazdu. Co można robić źle: mocny uścisk połączony z obrączką na palcu, nawyk trzymania jej w łapce podczas jazdy i masowanie jej, brak konserwacji, potliwa rączka też sporo daje bo skóra pod wpływem słonego potu twardnieje a następnie się łuszczy, brudna rącza podobnie. Czynników jest sporo.
Teraz używam Turtle Wax LUXE LEATHER, wcześniej miałem Sonax Mleczko do czyszczenia i konserwacji skóry ale nawet Letan z K2 będzie ok. Kiedyś go używałem w poprzednim aucie i też dawał radę. Ogólnie środków do skóry jest sporo i wcale nie muszą to być te dedykowane do auta, jeśli masz coś do konserwacji mebli skórzanych to tez się nada.
"Rick : Rozumiem że może się zdążyć wadliwa partia ale jeśli po wymianie na nową robi się to samo to raczej już nie przypadek tylko wina kierownika pojazdu" Rick, jeżeli po wymianie robi się to samo, to znaczy, że wsadzili to samo chińskie g...o. Oprócz rapida mam też KIA i po 4 latach nie ma nawet śladu użytkowania.
"Rapidwhite : "Rick, jeżeli po wymianie robi się to samo, to znaczy, że wsadzili to samo chińskie g...o. Oprócz rapida mam też KIA i po 4 latach nie ma nawet śladu użytkowania. Gdyby tak było jak napisałeś to wszyscy by narzekali że im się to łuszczy czy niszczy a tak nie jest u mnie wygląda tak jak w Twojej KIA więc to nie jest chińskie g...o tylko dobrej jakości rzecz. Apropo chińczyków, to wierz mi że potrafią wyprodukować towary na najwyższym poziomie jakości, kwestią tylko jest cena nic więcej.
@Rick - a możesz spróbować zrozumieć, że nie masz racji. Gałki do skody produkowane są w kilku zakładach. Możliwe, że któraś partia produkowana jest z gorszych materiałów, lub na gorszych maszynach. Jeśli kilka osób mówi Ci, że ma inne samochody (innej marki) i w żadnym to się nie działo, to jest tylko jedna sensowna odpowiedź. Kierowca te sam, więc i styl jazdy ten sam, a więc gówniana gałka Škody.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
amiskiew jesteś tym który już 2 razy wymieniał ten nieszczęsny lewarek i rozumiem twoje rozczarowanie, ja dwa razy zmieniałem tylne trzecie światło stop ale tam jest wada w postaci zbyt malej ilości pianki absorbującej energie opuszczanej klapy dodatkowo spoiler w którym jest osadzona lampa jest metalowy a wiec pracuje podczas zmiany temp. Wracając do gałki przedstawie takie wyliczenia na tym forum jest ok. 1230 zarejestrowanych użytkowników powiedzmy że 1000 z nich posiada Rapida. Dostawców gałek jest 5-6 jeśli by któryś (jeden z nich) klepał złe jakościowo lub na lipnych maszynach to na forum tym temacie zgłosiło by się ok 150-200 ludzi z podobnym problemem, na szybko licząc jest ok. 20 ludzi z tą przypadłością wiec trochę mi się statystki nie zgadzają owszem jest też błąd statystyczny ale nie jest on tak duży jak mi tu wyszedł. Co do zgłoszeń to jeśli coś komuś szwankuje to od razu na forum to obwieszcza i szuka poparcia lub rozwiązania procent takich zgłoszeń oceniam na 90% . Stąd moje wątpliwości.
Wracając do lampy stopu to dlatego ona mi 2 razy już popękała bo: używam bagażnika częściej niż przeciętny kierowca z uwagi na wózek dla dziecka, dodatkowo w zimie auto mam w garażu i wyjeżdżając na mróz z +15 stopni robi się nagle -10 także jest też szok temp. Oczywiście gwarancje mi bez gadania za każdym razem uznali.
Odniesienie do stylu jazdy jeśli kierowca jest ten sam a auto inne o innym silniku, mocy, ilości biegów, to raczej marne porównanie. wiem to na własnym doświadczeniu inaczej jeździłem, Seatem Leonem Cupra inaczej jeżdżę Rapidem. Takie porównanie ma sens jeśli ktoś by jeździł dwoma takimi samymi autami. Proszę też popatrz na argumenty z mojej strony.
Rick, ale Ty głupoty piszesz (omg).Otwierasz częściej bagażnik bo masz wózek dla dziecka. Też posiadam garaż i mi lampa nie pęka Nie każdy pisze, że mu się gałka wytarła.
U mnie też wymieniono bez zbędnej dyskusji wytartą ,, skórzaną" gałkę po raz drugi - oczywiście na gwarancji. Teorię o brudnych, szorstkich dłoniach , składzie chemicznym zapocenia dłoni oraz trzymaniu dłoni na gałce podczas jazdy itp. uważam za niewłaściwą - śmieszną czego przykładem jest skórzana kierownica, która od momentu zakupu nie posiada wytarć, złuszczeń itp. Mnie nie udało się opanować prowadzenia pojazdu bez trzymania kierownicy na dłuższym odcinku drogi jednocześnie zmieniać biegi. Może to kwestia treningu....
Rapid SB / 1,2 CBZB 105 KM / MY 2015/ ELEGANCE MAX / BŁĘKIT PACIFIC/ 122 500 km / PRUSZKÓW Octavia kombi/1,5 DADA 150 KM DSG/ MY 2019 / STYLE / Srebrny Brilliant Metalizowany/ 120 000 km
Rapidwhite poziom twoich wypowiedzi świadczy o twojej kulturze, zanim coś napiszesz zastanów się trochę bo wielu szczegółów nie dostrzegasz a mogą one mieć istotny wpływ na całokształt.
Co do klapy bagażnika, używam jej 4-6 razy dziennie: rano załadunek wózka, wyładunek u teściowej. Po pracy wracam do teściowej po syna, córkę i wózek. W domu wyładunek wózka, Czasami do tego cyklu dochodzą zakupy 2 razy w tygodniu czyli kolejne wyciągniecie a potem włożenie wózka. Często zamykam klapę przy otwartych drzwiach wtedy mocniej klapnie :). Jak nie miałem dzieci to korzystałem z bagażnika w poprzednim aucie 3-4 razy na tydzień. Czy też tak często korzystasz z bagażnika jak ja ??? Dodam jeszcze że nie mam 2 auta na razie w rodzinie.
Wracając do tematu, przedstawiłem parę argumentów statystycznych, które zebrałem na forum. W pracy mam styczność w reklamacjami i zajmuje się też analizami ilości reklamacji do sprzedanego towaru oraz co się uszkodziło i ustalam bezpośrednie lub pośrednie przyczyny usterek. Więc poniekąd moje wywody to też takie zboczenie zawodowe. Owszem niektóre mogą być obarczone sporym błędem ale to ze względu na brak dodatkowych danych.
mirek515 "Teorię o brudnych, szorstkich dłoniach , składzie chemicznym zapocenia dłoni oraz trzymaniu dłoni na gałce podczas jazdy itp. uważam za niewłaściwą - śmieszną czego przykładem jest skórzana kierownica, która od momentu zakupu nie posiada wytarć, złuszczeń itp." No powiem Ci niezły argument z tą kierownicą dlaczego ona się nie wyciera a gałka tak. Odpowiedzi na to pytanie dostarczyły mi fotki uszkodzonych lewarków. Kierownica jest ładnie wyprofilowana nie ma nagłych zagięć skóry a tam gdzie one są raczej jej często się nie dotyka. A lewarku skóra jest mocno zawinięta przy tej srebrnej chromowej wstawce otaczającej kapsel. I to właśnie od tego mocnego zagięcia pod małym kątem zaczyna się proces wycierania gałki i postępuje stopniowo w dół. Co Ty na to ?
Spieranie się o swoją rację nie ma sensu. Nie wiemy, z ilu i jakich źródeł dostawców Skoda korzysta. Natomiast daje do myślenia fakt, że nikt na forum nie podniósł sprawy odmowy wymiany gałki, w ramach reklamacji. Co do statystyki - forum rzeczywiście ma zarejestrowanych ponad 1200 klubowiczów, z czego ponad połowa nie odwiedziła forum w ciągu ostatniego roku. Co też daje do myślenia. Na forum zgłoszonych i wymienionych gałek Rapida miało 16 osób. Uważam dalszą dyskusję o przyczynach łuszczenia gałki, używania klapy bagażnika czy uszkodzeń trzeciego Stopu w tym wątku za zbyteczną. Zostawmy temat dla wpisów tych, którzy mają problem z gałką.
Jercen popieram :) Ale muszę jeszcze to napisać hehehe Rick idąc tokiem twojego myślenia co drugi kierowca ma spoconą rękę, a co za tym idze wytartą gałkę :)
"I to właśnie od tego mocnego zagięcia pod małym kątem zaczyna się proces wycierania gałki i postępuje stopniowo w dół. Co Ty na to ?"
@Rick masz całkiem fajne rozumowanie. Twoja lampa to wada fabryczna, nasze gałki to nasza wina :) Zapewniam Cię, że gdyby Skoda tak myślała to nie wymieniłaby żadnej gałki. A skoro wymieniają to znaczy że uznają swoją winę.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Rapidwhite tej fotki nie było wcześniej także to nowe dane, rzeczywiście wytarcie w zupełnie innym miejscu nie związane z tym co powiedziałem wygląda na wadę materiałową, ale tam gdzie opisałem też zaczyna się proces wycierania co widać na tej fotce. amiskiew problem lampy przytoczyłem po to żeby pokazać że nie patrzę przez różowe okulary na rapida i mówię że to auto doskonałe a jak się coś psuje to wina zawsze użytkownika bo też miałem z nim drobne problemy. Przepraszam że dość mocno zaakcentowałem że to może być wina użytkowania po ponownej wymianie tego lewarka nie chciałem być złośliwy. jercenRacja, nie ma co dyskutować i bić piany, a użytkowników którzy mają problem z lewarkiem proszę wklejcie fotki jeśli macie możliwość, ale piszcie też tak z ręką na sercu, czy choć raz na kilka miesięcy ktoś konserwuje elementy ze skóry odpowiednim preparatem, bo do tej pory nikt tego nie napisał poza mną.
Rick Masz taka samą wersję wyposażenia , zwróć uwagę na fakturę skóry na kierownicy, gałce zmiany biegu czy dźwigni hamulca ręcznego. Według mnie jest różna. Do tej pory bez żadnej dyskusji miałem dwukrotnie wymienioną gałkę (bez pytania o środki konserwujące). Wniosek z tego dla mnie jest taki , że to wada materiału a nie użytkownika. Do konserwacji skóry używam mleczka firmy SONAX przynajmniej raz w miesiącu.
Rapid SB / 1,2 CBZB 105 KM / MY 2015/ ELEGANCE MAX / BŁĘKIT PACIFIC/ 122 500 km / PRUSZKÓW Octavia kombi/1,5 DADA 150 KM DSG/ MY 2019 / STYLE / Srebrny Brilliant Metalizowany/ 120 000 km
Gałka wymieniona po około 2 tygodniach od zgłoszenia. Na pierwszy rzut oka inny materiał, bardziej matowy, a nie błyszczący. Czuć różnicę w dotyku, ale jest spoko. ( No i dali kodiakiem pojeździć na 2h)
Za kilka tygodni już nie będzie taki " bardziej matowy, a nie błyszczący.". też po wymianie u mnie tak było a potem to już wiedziałem że jednak dalej to samo :)
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
mi tez schodzi farba poltora roczny rapid 13k (miasto) moje pytanie brzmi w sytuacji gdy moj dealer sie zwinal, reklamacje moge zglosic w dowolnym ASO na terenie Polski?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.