Jeszcze nie byłem z tym, mam zamiar w tym tygodniu tam podjechać ale raczej nastawiam się na tekst TTTM. Jedną walkę z importerem dopiero co skończyłem a przyjdzie pewnie stoczyć kolejną. Orientujecie się może czy ten zawór sterujący wariatorem jest z nim zintegrowany czy występuje jako osobna wymienna część?
W okresie od kwietnia 2014 do stycznia 2015 wyszła seria silników 1.2 TSI ze słabo dokręconymi śrubami na wariatorze. Śruby te po czasie mogły wykręcić się i uderzyć w wieko rozrządu. Serwisy miały wezwać wszystkie felerne egzemplarze. Jeżeli silnik pochodzi z tego okresu, warto sprawdzić, czy ma przeprowadzoną kontrolę. Jeżeli nie, serwis wykona bezpłatną kontrolę, niezależnie od upływu okresu gwarancji, aż do 2020 roku.
@maciektsi, dzięki za wpis, ważny argument w rozmowach z aso @jercen, auto jest z marca 2016 (jestem pierwszym właścicielem) - na wariatorze jest data ze stycznia 2016 Mam prośbę do @maciektsi i @PinkFloyd, z Wszych relacji wynika, że u Was nie klekocze wariator. Możecie sprawdzić jaki macie numer czujnika/zaworu wariatora? Zaznaczyłem go na zdjęciu. Ewentualnie czy ma obudowę metalową czy z plastiku?
@maciektsi, Dzięki. Próbuję zlokalizować element silnika czy osprzętu odpowiedzialny za poranne terkotanie przy uruchamianiu w silnikach z paskiem rozrządu (ea211). Zauważyłem, że kilka osób na tym forum ma ten problem, w tym ja. W związku z akcją przywoławczą na wariatory serwisy wymieniały oprócz rzeczonego, także zawór sterowania wariatorem. Z tego co znalazłem to wymieniano wariatory 04E109088P na 04E109088M oraz jednocześnie zawór 04E906455N na 04E906455D. Może ktoś ma tandem wariator + zawór z numerami jak u mnie a nie ma problemu z terkotaniem. Próbuję w tym znaleźć jakąś zależność.
No to mi się trochę teoria posypała. U mnie wariator ma końcówkę AN a zawór AC i terkocze od nowości, im zimniej tym mocniej. Napisz jeszcze jeśli możesz na jakiej klasie lepkości oleju jeździsz i na filtrze jakiej marki.
Po 15 000 samemu " po.cichu" wymieniłem i wlałem Mobil 5W-40 VW 502.00/505.00 bo oficjalna wymiana przewidziana była dopiero na 30000. Przy 24000 bo wybiły 2 lata ASO wymieniło olej i wlali 5W-30 Castrola swojego. Teraz po kolejnych 15 czyli od 24000 licząc to będzie 39000 albo po roku od wymiany w ASO wymieniam znów sam po cichu i znów wlewam Mobila 5W-40 502.00/505.00.
Jestem przygotowany na falę krytyki Związanej z moimi wymianami. Ale instrukcja dopuszcza na 15000 wlewać 502.00/505.00 wiec skoro robie na nim mniej to taki wlewam. Aso wlewa co wlewa i nie mam na to teoretycznie wpływu.
Filtr kupuje w Aso po rabacie za Grosze.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Z tego wynika, że lepkość nie ma wpływu na terkotanie. Zostaje filtr. Może trafiłem na lipny. Z nie do końca działającym zaworem zwrotnym. Wymieniając olej co max 15 tyś km zdecydowanie poprawiasz kondycję i żywotność silnika. Nie wiem za co można by ten plan skrytykować. Ten Mobil bardzo dobrze chroni silnik mimo, że to HC.
Wg znajomego z aso vw, ea211 nie moze stukac rano, u nich takie auto kwalifikuje sie do wymiany wariatorow, najczęściej w 1.2 tsi ea211 były przypadki do końca 2015r. Teraz jest spokój, widocznie masz jakiś wadliwy.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.