FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Turbina w silniku 1,2 85KM
  • Na jazdach próbnych ludzie boją się sprawdzić auto do końca, bo się boją, wstydzą lub nie potrafią.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • a ja mam wrażenie że na jazdach próbnych człowiek jest trochę zdenerwowany, rozkojarzony, zafascynowany i nie słyszy wszystkiego. Ja zwracałem uwagę na zawieszenie i  przyspieszenie bo przesiadałem się z silnika mocniejszego 110 KM Pb.
    Każdy samochód ma inne dźwięki, po pierwszych 1000 km i tak się zmieniają, a ucho wyłapuje wcześniej nie słyszane dźwięki
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  •  Ja stawiam na słabe wyciszenie. Jeździłem Golfem z tym silnikiem i był zdecydowanie cichszy.
  • Jesteśmy w temacie "Turbina ... ". Trzymajmy się tematu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Skoda R (silnik TSI) ma dla zapewnienia poprawnej pracy turbiny elektryczną pompę płynu do schładzania turbiny. Działa również po wyłączeniu silnika (!) Takie rozwiązanie zostało podyktowane zastosowaniem systemu SS.
    Okazało się, że przy bardzo dużym obciążeniu silnika, po jego wyłączeniu, krzywa temperatury turbiny przez pierwsze 3 minuty idzie w górę (!), dopiero potem następuje liniowo spadek do wartości  "normalnych". Stąd warto przy długich jazdach, przy dużym obciążeniu na kilka minut przed dojazdem do celu (przed wyłączeniem silnika) pomóc turbinie jazdą bez dużego obciążenia. Kto "zapomni" o turbinie, to warto przynajmniej przez chwilę zostawić silnik na wolnych obrotach.   
    Dla silników o "niechłodzonej" turbinie po wyłączeniu temperatura turbiny podnosi się na wartość wyższą niż podczas eksploatacji. Przy obciążeniu może mieć np. 180 st., ale po wyłączeniu temperatura może podnieść się jeszcze o dalsze 100 st., na niemal 300 st. To powoduje spiekanie się oleju w łożyskach i dalsze komplikacje (uszczelki, ocieranie wirujących elementów turbiny poprzez nadmierną rozszerzalność termiczną łopatek,...).
    W silniku R turbina jest chłodzona cieczą, po wyłączeniu silnika temperatura nie będzie wzrastać, tylko stopniowo maleć. Turbina nie pracuje, nie potrzebuje smarowania.
    Jednak przy codziennej eksploatacji, w ramach przepisowej jazdy, nie ma powodu do obaw.   
    Na zdjęciu jest przypadek odosobniony. Tak można tylko "zajechać" turbinę jak i silnik.
    Sądzę, że na co dzień nikt nie rusza z piskiem opon jak też po intensywnej jeździe nie hamuje z piskiem opon i wyłącza silnik. Chyba że chodzi o "mechanicznego" samobójcę.
    rozpalona turbina.jpg
    800 x 600 - 346K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • WItam
    Mam rapida 85 km tsi LB juz od 3 lat jednak wydaje mi sie ze samochod nie ma w ogole mocy, nie ma tej zrywnosci jaka daje/dawała turbina, w zwiazku z tym moje pytanie czy mozliwe jest ze turbina wlasnie nie dziala czasami, ze sie wiesza czy cos takiego? Ogolnie auto takie zamulone jest, nie wiem czy jechac z tym do aso, pewnie powiedza ze wszystko jest dobrze. Licze na wasze sugestie. pozdrawiam
  • Daj logi dynamiczne wchodzisz w ientyfikacje rozszerzoną i wybierasz ciśnienie doładowania rzeczywiste i żadane i na dole robisz zapisz, wtedy od 1500 do 5000 na 3 biegu z gazem do deski logujesz i daj logi. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Nie mam mozliwosci zrzucenia logów, nie mam sprzetu, zapyyuje tak ogolnie jak to widzicie, moze ktos juz tez sie spotkał z takim zachowaniem swojego rapida?
  • Bez logów to wróżenie z fusów. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Czesc! Istnieje taka mozliwosc zeby komputer jakos odlaczyl turbine? Mialem dzis taka oto sytuacje. Autko stalo tydzien na dworze - po odpaleniu wyskoczyl blad EPC - konkretnie blad systemu start and stop. Przejechalem kilkaset metrow i autko tak mulilo ze hej - gorzej niz Felicia. Po ponownym wlaczeniu i wylaczeniu silnika wszystko wrocilo do normy. Z tego co wiem ten akurat blad ma zwiazek z tym, ze akumulator troche zaslabl ale czy to musi oddzialowywac na np.turbine?
    Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
  • Akumulator nie ma wpływu, co za problem podjechać na vcdsa i zczytac błędy, miałeś tryb awaryjny, ecu w ten sposób chroni silnik. Samo sie niw naprawi.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • A jak sprawdzić czy auto jest wyposazone w turbine takie jak w podpisie.
    A jak jest to czy muszę ja studzić i czekać na rozgrzanie tak jak to ma miejsce w dieslach??

    <mod> nie umieszczaj dwa jednakowe wpisy w różnych miejscach. Drugi wpis, zgodnie z reg. został usunięty.
    Rapid Spaceback| 1,2 tsi+lpg90KM/66kw|Ambition Max|Capuccino|55000|Marki
  • Nie ma co sprawdzać ... Wszystkie R 1.2 TSI mają sprężarkę. Po otwarciu komory silnika szukaj turbinę za blokiem silnika. Jest osłonięta blachą, rodzaj osłony termicznej.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Czyli na 100% powinna być, a co z dbałością o nią trzeba nie trzeba jak to jest??? Dodam że posiadam funkcje start stop, co w takim wypadku??
    Rapid Spaceback| 1,2 tsi+lpg90KM/66kw|Ambition Max|Capuccino|55000|Marki
  • Masz na 120 % turbinę. Zawsze każda dbałość i systematyczność popłaca. To samo dotyczy turbiny. Poczytaj na naszych stronach o turbinie, chłodzeniu, smarowaniu silnika. Generalnie - smarowanie silnika (jakość i poziom oleju), poziom płynu w chłodnicy, po uruchomieniu silnika pierwsze km jazdy spokojne, tak samo końcówka jazdy. Przy dotrzymywaniu warunków producenta, taki silnik robi ponad 200 tkm. System SS nie ma wpływu na warunki pracy turbiny. Zawsze możesz wyłączyć SS, i nie korzystać z jego "oszczędności". 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • super jercen dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Rapid Spaceback| 1,2 tsi+lpg90KM/66kw|Ambition Max|Capuccino|55000|Marki

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?