Zrób skana wszystkich sterowników to cos vcds znajdzie, zamrożona ramka zawsze po błędzie zostaje, to nie Opel, ze się kasuje samo lub po podpieciu aku.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
@amiskiew u mnie też wszystko zniknęło po pierwszym dniu przestała palić sie kontrolka EPC a z rana następnego dnie ku mojej uciesze Check też przestał się palić . Dziś podłącze VCDS i zobaczymy co tam było . Po świętach mam jechać do Skody , ale zobaczę czy warto bo może będą wciskać jakieś kity co do wymiany i za ile ;) Tak sobie myślę może to ta cholerna pogoda , wilgoć , wilgoć , duże ciśnienie i garaż blaszak, w którym też z pewnością za sucho nie jest ze względu na skraplania . Czujniki mogą wariować . Hm ?
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
@caraluch78, czujniki nie mają prawa wariować przy takiej pogodzie... Chyba że maja uszkodzoną wiązkę, obudowę etc. Zwłaszcza pod maską wszystko jest hermetyczne więc bez uszkodzenia mechanicznego z zewnątrz o wilgoci nie może być mowy.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
#Maciek_1991 dlatego napisałem "może" wariują ;) . A tak jak piszesz czujniki "wywalają" błąd przede wszystkim po mechanicznym uszkodzeniu cokolwiek ma wpływ na to uszkodzenie ( nie wnikam ) .Chwilowe błędy z EPC to może też być problem z paliwem , z "g..wnem" za które płacimy na stacjach i lejemy do naszych aut .
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Dzisiaj zapakowałem samochód do powrotu ze świąt (200km) odpalam i znowu widzę lapkę EPC. Samochód nie ma mocy. Kilka zapalań i gaszenia i nic nie pomaga. Wpadłem na pomysł, żeby oszukać czujniki które są skanowanie przy uruchomieniu silnika ( nie wiem które). Przygazowałem silnik do 4 tys obr, wyłączyłem zapłon i jak obroty spadły do 2 tys obr załączyłem zapłon. Kontrolka EPC już się nie zapaliła, ale pojawił się check. Najważniejsze że moc wróciła i mogłem wrócić spokojnie do domu. W czwartek wstawiam Rapida do ASO. Tym razem zrobię im porządny opierd..l, za lenistwo i kłamstwo. Jeśli dalej nie poradzą sobie z tym błędem to zarzadam wyniku naprawy na piśmie i wyśle do centrali skody, aby douczyli głąbów z ASO bo robią złą opinię Škodzie.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
a ja dzis zawuazylem ze zeby wylaczyc asr musze nacisnac przycik z duza sila... duzo silniej niz inne przyciski np. do podgrzewania tylnej szyby zaryglowania drzwi czy wyl ss.
Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
Właśnie wrociłem z ASO. Z komputera odczytali błąd sterownika (siłownika) turbiny. Nie wiedzą co było powodem bo teraz działa ok, a po drugie nigdy się z tym nie spotkali. Wysłali kod błędu i opis do centrali z prośbą o przesłanie procedury. Maja dzwonić po nowym roku.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Witajcie. Ostatnio mój samochód mnie bardzo zaskoczył. Podczas jazdy zaświeciły się dwie kontrolki: epc + kontrola trakcji, a moc spadła do takiego stopnia, że przyspieszenie było porównywalne z cieniasem 700. Co to może być ?
20 września skończyła się gwarancją na Rapida. Bałem się że w zimie znowu wyskoczy błąd sterownika turbiny i będę musiał płacić za naprawę. Dlatego 19 września napisałem pismo reklamacyjne że od grudnia 2016 roku nie naprawili błędu i żądam odpowiedzi na piśmie. Wczoraj dostałem pismo z przeprosinami i tłumaczeniem że niewiedzą dlaczego pomimo obiecania nie wysłali pisma o sposóbie naprawy do centrali. W ramach przeprosin i aby złagodzić konflikt zoobowiązali się że jeśli do marca 2018 r. wystąpi ta sama usterka to naprawią na swój koszt. Tłumaczą, że błąd wyskoczył w grudniu i od tamtej pory był spokój, więc można podejrzewać że był to błąd jednorazowy. Wg mnie dobre i to. Zawsze to 6 miesięcy więcej gwarancji.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Złożyłem na dzienniku podawczym w serwisie. Do centrali nic nie składam, ponieważ jak dwa lata temu wysłałem do nich pismo to dostałem odpowiedź, ze oni nie są stroną gwarancji, a jedynie importerem. Gwarantem jest salon skody. Było to dla mnie dziwne bo wg mnie gwarancję daje importer
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Pisałem o EPC w zeszłym roku o tej samej porze . Dziś znowu po postoju w garażu 3 dniowym odpalam auto i EPC znowu się zapalił . Też ciepła wilgotna zima i skłaniam się ku jakości paliwa. W zeszłym roku po 3-4 dniach święcenia EPC serwis też informował o paliwie i jego jakości. Zgasło samo i nie fatygowałem się na komputer. Serwis też kazał poczekać a wizytę i tak miałem umowioną dopiero za 20 dni . Mam nadzieję że i w tym roku to wina paliwa słabej jakości mimo Orlenu stacji. JEDYNE to dziwne że dokładnie powtórka z EPC to bez 4 dni dokładnie rok po roku
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Witam serdecznie wszystkich, Miesiąc temu zakupiłem Rapida Spaceback 1,2 + LPG z 2014roku. Niestety mam dość poważny problem z gazem (zauważyłem, że na forum nie tylko ja mam taki problem): W czasie jazdy po przejechaniu różnie czasem 10m a czasem 100km zaświecają się kontrolki EPC i auto w poślizgu w dodatku jeszcze chek... auto zostało podłączone pod komputer... mechanik stwierdził wymianę świec, które nic nie dały... później wymianę pierwszego wtrysku, mechanik zapomniał skasować błędy(nie wiem czy ma to znaczenie). Dziś miałem jazdę próbną po przejechaniu około 15km kontrolki dalej się zaświeciły wiec problem nie został rozwiązany. Czy może mi ktoś jakoś pomóc? Czy jakaś regulacja wchodzi w grę? Problem zaczyna być o tyle poważny, że ręce mi już opadają...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.