Wyłącznik krańcowy, zamocowany przy zamku klapy silnika jest połączony bezpośrednio z jednostką centralną. Podczas postoju nie ma znaczenia jego stan załączenia. Przy załączonym alarmie (jak jest zainstalowany) oraz przy zasygnalizowaniu niskiego poziomu oleju, komp otrzymuje informację, że przy silniku została otwarta klapa.
Stąd do samego ładowania akumulatora, nie ma potrzeby blokowania zamka klapy silnika.
Przy ładowaniu aku zostawionego w komorze silnika, elektronika samochodu zawsze pobiera minimalny prąd, który jest i tak niwelowany zdecydowanie większym prądem ładowania, niż jest potrzebny do uśpionego działania elektroniki.
A nie prawda, przy nie wyciszeniu auta pobór 0.8A, przy wyciszeniu 0.02A różnica diametralna i dobry elektroniczny tester i prostownik wykrywa to jako mniejszą pojemność akumulatora. Po wyciszeniu auta tester pokazuje 700A , jeżeli nie to 597A. https://youtu.be/372x8rWe4FE po czasie elektronika powinna wyciszyć mimo tego pozostałe sterowniki ale nie spada do 0.02A jak przy zamknięciu auta.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Sądziłem, że klubowicze znają zasadę wyciszania R po czasie, dlatego nie wspominałem o tym. Standardowy pobór prądu z akumulatora na postoju, po ustabilizowaniu, nie powinien przekraczać 20 mA. Przy większym poborze, można podejrzewać nie wyłączony lub źle podpięty dodatkowy obwód elektryczny albo czujnik (np drzwi czy elektrycznych okien).
Producent przewidział możliwość ładowania aku pozostawionego w samochodzie, stąd nie ma potrzeby dodatkowego wyłączania krańcówki klapy.
To ja robiłem pomiar, przy zamkniętym zamku, parametry te bez załączenia rygli zamka i maski uzyskuje po 30 minutach co znaczy że BCM dalej coś myśli, po zamknięciu 30 sekund i jest normą. Od razu prostownik zmniejsza amperarz o 1.5 A przy ładowaniu. Po drugie Aku EFB po wyłączeniu SS i podładowywaniu prewencyjnemu raz w miesiącu po 2 latach i 2 mięsiacach ma parametry większe niż seria 700A. Kolegi gdzie auto korzysta z SS po tym samym czasie 530A. Coś za coś.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Większość z nas postępuje podobnie: po otwarciu klapy, podpięciu zacisków do klemy i masy, załącza ładowarkę. I nie ważne czy jednostka jeszcze pracuje czy przeszła w stan uśpienia, jeżeli tylko ładowarka jest w miarę mocna, to swoim prądem pokryje jak prąd pobierany przez CPU tak i prąd ładowania aku. To, że po czasie obciążenie akumulatora przez elektronikę samochodu spadnie, nawet już nie zauważymy, ponieważ nikt nie będzie czekał i obserwował, kiedy prąd ładowania spadnie. A wartość spadku może być nawet nie zauważalna, jeżeli aku jest słaby. Wtedy początkowy prąd ładowania jest największy, z czasem spada. Dla mnie przygotowania do ładowania akumulatora w samochodzie sprowadzają się do najprostszych czynności (wspomnianych wyżej) i w krótkim czasie. Bo o to przecież chodzi. Po stosownym czasie ładowania, jeżeli aku otrzyma sporą porcję ładunku, znowu oczekujemy prostych czynności związanych z uruchomieniem samochodu, w dodatku bez czasowych i "mechanicznych" ceregieli. Sądzę, że dla tych, którzy mają czas, wyposażenie i ochotę, zawsze można stworzyć warunki do "laboratoryjnego" doładowania akumulatora. Większość ale nie cierpi na nadmiar czasu, najczęściej szuka i wybiera proste rozwiązania. A te można stosować w naszym R.
Jestem po Ładowaniu akumulatora. Prostownik pokazywał symbol nie podpietych klem po podpieciu minusa do masy wiec bylem zmuszony zaciski podpiac do plusa i minusa. Po podpieciu prostownika zostało wskazane napiecie aku 12,5V. Ładowalem go 12h i rano jak go odbieralem prostownik pokazdywal 13,3V i symbol naładowania akumulatora. Wydaje mi sie ze troche mało bo naładowany aku ma chyba 14- 14,4V. Ładowałem samochód z otwarta i niezaryglowana maska i zamknietymi drzwiami z pilota
Zmierz napięcie akumulatora po 3 h od ładowania, powinno być powyżej 12.6V , każda cela w pełni naładowana generuje 2.1V a jest 6 cel w Aku 12V. Więc sam sobie oblicz. 14V jest to prądb bezpiecznyktórym nie przeładujesz akumulatora.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
@ PinkFloydMasz tu najwięcej wpisów, masz wiedzę, szacun. Ale coś tu nie pasuje - jak masz w pełni naładowany aku 6 x 2,1 V to daje 12,6 V. Czyli jak nie jest sprawny - to może mieć większe napięcie? Na początku piszesz napięcie aku - w V, a później 14 V to prąd ... Czy to nie różne pojęcia?
cyt.:"Ładowalem go 12h i rano jak go odbieralem prostownik pokazdywal 13,3V i symbol naładowania akumulatora."
Ładowarka, po naładowaniu akumulatora przechodzi w stan podtrzymania, podając przez cały czas niewielki prąd (najczęściej poniżej 1A) To powoduje wzrost napięcia mierzonego na klemach, dlatego też zamiast 12,6V a nawet 12,8V jakie powinien mieć świeżo naładowany ODŁĄCZONY od prostownika i nieobciążony akumulator, zobaczyłeś 13,3V.
Napięcie 14,4V (w praktyce najczęściej 14,2V - 14,6V) to napięcie jakie utrzymuje alternator w trakcie ładowania, nieco wyższe napięcie nie uszkodzi akumulatora, ale mogłoby uszkodzić elektronikę w aucie, dlatego ładowarki, które pozwalają na ładowanie z podłączonymi klemami, nie pozwalają na przekroczenie 14,7V.
Tradycyjne prostowniki podczas ładowania uzyskują 15.6V - 16,8V dzięki temu pozwalają na szybsze uzyskanie gęstości elektrolitu, jednak podczas ładowania takim prostownikiem bezpieczniej jest odłączyć akumulator.
Tak, żeby zrobić gęstość elektrolitu trzeba przekroczyć 16V, ale wtedy Aku może gazować i nie powinno się robić na podłączonej instalacji. W autach z systemem start stop górna granica regulacji alternatora wynosi 14.88V. EFB jest w stanie zgromadzić większa ilość prądu w krótkim czasie dlatego może być traktowany większym amperarzem bez skutków ubocznych, ale wszystko ma swoje granice. Przy prostowniki i parametrach 14.5V i 1A prostownik może być podłączony miesiącami do aku i nie.zrobi to na nim wrażenia. Tak Aku doładujesz do max 85% pojemności no może po czasie do 90%. Ale żeby zrobi gęstość elektrolitu i 100% naładowania czego nie zrobi altek bo jakby zrobił musiał by przestać ładować bo by zagotował Aku musisz mieć prąd ładowania powyżej 16V. Ładujesz 12h , potem przerwa 3h znów aż do objawów gazowania i jeszcze raz tak samo i zrobisz gęstość elektrolitu 1.28. Instalacją musi tak funkcjonować bo są.ludzie co jadą po 10h i co wtedy, zagotował być akumulator. Ale taki prąd nigdy nie naładuje na 100% możliwości akumulatora, tak samo elektroniczne prostowniki, służą tylko.do.konserwacji akumulatora.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Dzieki za odpowiedz. Ładowałem aku bo nie działał system SS. Kolega MADORO pisał: "Ładowarka, po naładowaniu akumulatora przechodzi w stan podtrzymania, podając przez cały czas niewielki prąd (najczęściej poniżej 1A).To powoduje wzrost napięcia mierzonego na klemach, dlatego też zamiast 12,6V a nawet 12,8V jakie powinien mieć świeżo naładowany ODŁĄCZONY od prostownika i nieobciążony akumulator, zobaczyłeś 13,3V" Po naładwoaniu prawda jest proąd podtrzymania. Nie rozumiem tylko napięcia tak niskiego. Mój prostownik, który podłaczyłem na początku ładowania wskazal napiecie AKU 12,5V i 2 z 5 kresek(symbol naładowania baterii). Ładowałem bo system SS juz nie dzialał. Po ładowaniu Aku pokazywał napiecie 13,3 i 5z 5 kresek naładowania baterii na prostowniku. Przed ładowaniem odwiedziłem sklep z akukulatorami i gosciu stwierdził ze aku wymaga pilnie ładowania. Z tego co wyczytałem poniżej 11V klasyfikuje sie do wymiany a ponizej 12,5 wystepuje proces rozladowania. Prawodłowe napiecie aku to 13,8-14,4
Witam,w pełni podzielam wypowiedż kolegi @Madoro,że 14,4 V to napięcie zmierzone na klemach akumulatora przy załączonym silniku,a przy wyłączonym silniku napięcie na akumulatorze to ok.12,5 V,a to co napisał kolega @sebano87,że prawidłowe napięcie aku to 13,8 V-14,4V,jezeli miał na myśli mierzone przy wyłączonym silniku to - bzura.
Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Biorąc pod uwagę opis (elektroniczna ładowarka) oraz wagę urządzenia (0,9 kg) wychodzi na to, że nie jest to ładowarka starszej konstrukcji, z transformatorem. Zatem w nieco innej obudowie, masz nadal elektronikę, porównywalną z innymi, oferowanymi jak w PL tak na zagranicznych portalach. W takich konstrukcjach nie ma możliwości większej regulacji parametrów ładowania. Do wyboru jest kilka jednoznacznych nastaw i tylko tyle. Stąd pozostaje w Twojej gestii wybór tej lub innej ładowarki. Tu akurat możesz sugerować się wyglądem, opisem, wymiarami. Bo na nic innego nie masz wpływu. Może już kto posiada taką ładowarkę, była by to sympatyczna sprawa, gdyby opisał jej zalety czy swoje uwagi.
Tutaj jest test, tylko wg mnie trzeba wyciągnąć z auta https://youtu.be/cvJrpNnoXaI Wogóle polecam ten kanał na YouTube, akurat mają swoją siedzibę 500m od miejsca gdzie mieszkam. Warto ich oglądać.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.