Panowie mam pytanie. Ostatnio mialem okazje zrobic chiptuning w swoim R. Od razu na drugi dzien wyskoczyła kontrolka epc a potem check engine. Wyszlo ze błąd nastawnika ciśnienia turbiny. Diagnoza warsztatu jest taka ze trzeba go wymienić. No i teraz zacząłem sie zastanawiać czy na pewno maja racje bo kiedys slyszalem ze w ASO były jakies akcje na aktualizacje sterownika i ponoc działało. I pytanie czy oni mogli cos spieprzyć. Bo nie chcialbym na darmo wymieniać części za 700zl. Dodam jeszcze ze po wykasowaniu błędu czasami włącza sie epc. Pomaga szybkie przekręcenie stacyjki tak zeby silnik nie zgasł
Rapid SB | 1.2 TSI 132km | MY2014 | Ambition max + panorama | Corrida red | 70000 | Szczecin
Ale w ea111 padały nastawniki, kiedyś z tego powodu wymieniali turbiny, teraz są zestawy naprawcze, jeżeli program nie może wysterować nastawnika i wyregulować doładowania wtedy jest błąd przeładowania lub niedoładowany innego nie ma-wtedy może być też błąd programy jak ktoś grzebał. Jeżeli jest błąd nastawnika to wina nastawnika. Działa.zbyt późno lub z opóźnieniem żeby zbić ciśnienie lub potencjometr się zawiesza. A gdzie robiłeś auto, w jakiej firmie? Tu jest turbina WG- prosta w budowie, bez zmiennej geometrii, tu nastawnik tylko zbija ciśnienie a nie dynamicznie jak w VNT reguluje doładowanie. Ustalasz w sofcie np 0.85 bara i nastawnik zbija jak przekracza nie ma filozofii. Podaj nr błędy. Nastawnik przy mniejszym doładowaniu mimo np że się zawieszał wystarczy że lekko zijal ciśnienie, jak ma pracować .w pełnym zakresie pokazało że np jest wadliwy. Stawiam że zbieg okoliczności, choć bywa różnie. Daj błąd jaki masz zapisany.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Slyszalem ze nastawiniki były wadliwe i dlatego sie zastanawiam. Chip robiłem w R-Motors. Błąd - p334a00- nastawnik ciśnienia doładowania - usterka elektryczna
Rapid SB | 1.2 TSI 132km | MY2014 | Ambition max + panorama | Corrida red | 70000 | Szczecin
Wiem ze moze nie jest to najlepsza firma ale wielu moich znajomych robiło tam auta. Teraz maja przebiegi ponad 100tys na chipie i nic sie nie dzieje wiec stwierdziłem ze zaryzykuje. Tym bardziej ze trafiła mi sie okazja zrobic to za polowe ceny:p
Rapid SB | 1.2 TSI 132km | MY2014 | Ambition max + panorama | Corrida red | 70000 | Szczecin
Nie będę komentował firmy, choć swoje zdanie mam. Jak sie skiedys spotkamy to Ci powiem. Ale kumple w większości robili diesle pewnie .Wg błędu nastawnik do wymiany, ten błąd nie generuje soft, chyba że ktoś wyciął blok odpowiedzialny za jego sterowanie, w co nie chce mi się wierzyć.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Nie wlasnie w większości doładowane benzyniaki. Mam nadzieje ze wszystko bedzie ok. W niedługim odstępie czasu mam zamiar wymienić jesCze downpipe to moze zgłoszę sie do innej firmy skoro tak mowisz:)
Rapid SB | 1.2 TSI 132km | MY2014 | Ambition max + panorama | Corrida red | 70000 | Szczecin
Mam dostęp do komputera diagnostycznego firmy launch( nie pamietam modelu). Myslisz ze dam rade go zaadoptować? Swojego czasu włączyłem nim pare opcji w aucie to chyba i to sie uda.
Rapid SB | 1.2 TSI 132km | MY2014 | Ambition max + panorama | Corrida red | 70000 | Szczecin
zapisałem się w najbliższą środę na chipa do swojej kosiarki.
CBZB
po rozważaniach doszedłem do wniosku, że strojenie będzie na 95.
w sumie piszę bo chcę dopytać jeszcze na co zwrócić szczególną uwagę tunerowi jeśli w ogóle muszę?
przy strojeniu mnie nie będzie. zostawiam samochód i odbieram go dopiero w piątek (mam wyjazd służbowy).
wiem, że na 95 dużo tracę ale nie chcę być skazany na 98, +ceny 98 odstraszają.
z drugiej strony, to tylko, jak mi określili: z reguły 5-8 koni mniej.
osobiście zależy mi na tym, żeby samochód spalił jak najmniej, miał jak największy moment i to jak najniżej, nawet kosztem mocy i żeby się nie rozleciał.
styl jazdy mam raczej spokojny. zmiana biegów przy 2-2,5k. rzadko kiedy wchodzę powyżej 3k.
4k to tylko wyprzedzanie.
dlatego sama moc ma dla mnie mniejsze znaczenie. raczej jeździć mam zamiar sam.
do wożenia dzieci i całego wakacyjnego majdanu niebawem pewnie zostanie zakupiony 1.5TSI
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Jeśli moc w granicach 125-130KM i około 220 Nm jest wystarczające to możesz zostać na Pb95 jeśli chciałbyś jednak osiągnąć wyższe moce ponad 140KM to już trzeba zainwestować w Pb98. Natomiast jeśli chodzi o koszty jak to napisałeś "koszty odstraszają" to tankowanie do pełna 95 a 98 to różnica 10zl przynajmniej w moim przypadku to chyba nie jest jakaś kosmiczna różnica a silnik lepiej będzie znosił większe obciążenia. Ja robiłem program na 95 teraz jeżdżę na 98 żeby zrobić korektę programu w okolice 140KM
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
wojtek, ok tylko, że ty masz trochę inny silnik :)
10zł masz rację ale patrz. 10 tankowań i masz 100zł.
ja osobiście wolałbym żeby po takim chipie powoli bo powoli ale ta inwestycja mi się zwracała (bo spalanie nieco zmaleje) przy bonusie w postaci mocy/momentu.
chciałbym, żeby mi na tym 95 wbili 125KM o 215Nm ale nie wiem czy dadzą radę.
z drugiej strony zastanawiam się czy nie zdecydować dopiero po sprawdzeniu serii czy robić bo jak mi wypluje ze 115-118KM to gra może być nie warta świeczki.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.