FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Gotówkowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Tuning silnika 1.2 TSI
  • KM to potrzebne jest ci na v.max bo moc max dopiero jest wysoko, jezdzi sie Nm a przyrost z 180 na 220Nm jest na prawdę odczuwalny i warty strojenia.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • 220 też bym i chciał ale pewnie nie będzie się dało tego zrobić na tym silniku na 95 :)
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • U mnie z fabrycznych 86Km pokazało 92KM a po programie bardzo spokojnym pokazało 128Km i 215Nm, będzie korekta i tak. Z drugiej strony oglądałem ostatnio test S3 2,0 TSI 300Km gdzie producent zaleca jazdę na 98, na hamowni pokazało 316KM później zalali 95 pojeździli i znowu hamownia, pokazało 308KM to i tak bonus od fabryki
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Kiedy korekta ? Mi ostatnio po programie już ostatecznym spalanie jakieś małe, 130Km, przez 30km pod 190km/h, reszta 140-150km/h nie licząc wolniej jak zawalidroga się wladowala na lewy pas, dojeżdżam a tam 6.6l. Teraz od 80km/h cały czas na 6 biegu i nie wymaga redukcji. Muszę to.zweryfikowac to spalanie, jakieś małe, na dystrybutorze to samo wychodzi. Chyba sprawność silnika się podniosła 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • No właśnie korekta nie wiem jeszcze kiedy, znajomy zawalony jest robota a nie chce brać na "szybko" tylko chce na spokojnie posiedzieć nad korekta programu, mam nadzieje ze po weekendzie majowym uda się cos podziałać. Właśnie chodzi mi o podniesienie Nm w okolice 240Nm bo rzadko kiedy wykorzystuje pełna moc najczęściej właśnie Nm a z racji tego ze jest 5 biegów to odczuwam pewne braki choć i tak w stosunku do serii to niebo a ziemia
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • seria idealna.
    szkoda. wszyscy dostawali bonus tylko nie ja.

    przyrost... no cóż. spodziewałem się więcej.
    +16KM, +22Nm

    mam możliwość zrezygnowania.
    sam nie wiem.

    jedyne co, że maksymalny moment jest w tej chwili 1100 obrotów niżej. tzn przy 2600 co jest jakimś tam pocieszeniem.

    w każdym razie mam mieszane uczucia.

    Toledo.JPG
    1280 x 774 - 250K
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Jakiś lajtowy ten program, gdzie robiłeś? Mieszane uczucia tzn.?
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Mieszane uczucia czy zostawić tego softa.
    gdzie i za ile dam znać jak już odbiorę auto i będę miał wszystko jasne.
    sprawdzimy jeszcze czy benzyna trefna nie była. jutro może wpadnie korekta
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Faktycznie bardzoooooo bezpieczny program i słaby przebieg Nm taki moment u mnie jest przy 2200obr, jedz na korektę programu
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • słabo... gdzie to robiłeś
    Rapid SB| 1.2 130 KM do poprawy|MY14| Ambition MAX|Błękit Race|50000|Jastrzębie-Zdrój
  • korekta robiona... benzyna też zmieniona. twierdzą że nic więcej bezpiecznego się nie da wycisnąć.
    sprawdzone na dwóch softach z innych firm. różnice około 1KM.

    mam h** samochód.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Jakaś bzdura,.cienka firma,.kolega na ea111 z2015 w serii 105KM po programie ma.138KM i 226Nm. Oczywiście z uwagi na konstrukcję silnika zazwyczaj nie przekraczają 130-135KM i 220Nm w Ea111. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • 98 czy 95?
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Więc tak, podsumowując:
    -samochód został z softem na 122KM i 200Nm
    -samochód wydany z możliwością do testów i rezygnacją z usługi
    -dostałem możliwość rezygnacji z usługi. zrobienia programu u kogo chcę i darmowego pomiaru na ich hamowni.
    -samochód hamowany był przez dwa dni, firma podeszła do tego przypadku z ambicją... wymiana benzyny (podejrzenie trefnej) i hamowanie na softach konkurencji nie wykazały zmiany.
    -seria okazała się... idealna.
    -zmiana spowodowała osiągnięcie maksymalnego momentu 1100 obrotów niżej niż w serii, w dodatku o 30Nm więcej.
    -dzień później firma robiła rapida który był wyprodukowany 2 miesiące później niż mój. osiągi w serii właściwie identyczne. ten rapid poszedł jak trzeba. 125KM, 212Nm z tego co pamiętam. bez zbędnych ceregieli, również z podkreśleniem jako bezpieczny.
    -dowiedziałem się, że sterownik który programowali jest adaptacyjny i osiągi mogą się nieco zmienić. przy czym raczej tylko zwiększyć. zostałem zaproszony na zhamowanie samochodu... za jakiś czas.

    moja subiektywna opinia:
    -auto jest mocno zrywniejsze. czuć, że ten moment działa. wcześniej przyspieszanie było takie mocno liniowe. tego nie oddaje wykres. teraz czuć, że około 2000 obrotów zaczyna się dziać.
    -wcześniej tego nie było ale na drugim biegu auto potrafi stracić trakcję, oczywiście przy przyspieszaniu. na pierwszym biegu w ogóle nie ma co wspominać.
    -ogólnie miałem okazję sprawdzić samochód tylko z familią... 1+1+2 bobasy+foteliki i wózki. coś tam wagi jest więcej ale samochód i tak... jeździ lepiej niż gdybym jeździł sam w serii. że tak powiem, można śmielej wyprzedzać.
    -jak wygląda spalanie? pytanie przede wszystkim dla mnie istotne bo chciałem by spadło. z rodziną i testując... nie wzrosło więc myślę, że jest szansa na to, że nieco spadnie. jazda była mieszana. wydaje mi się, ze przy jeździe autostradowej różnica się pojawi.
    -na tą chwilę jestem zadowolony. było nieco goryczy po tym jak się o cyferkach dowiedziałem ale szukaliśmy problemu. firma otwarcie mówiła, że jeśli będę niezadowolony to spokojnie mogę zrezygnować z usługi ale nie będą dla mojego oka zwiększać koni lub bajerować parametrami pomiaru.

    firma: Auto WALKE z Gliwic
    cena ostateczna: 900zł -dostałem spory rabat. zobowiązali się do tego ponieważ rozmowy wcześniej wskazywały na większy wzrost.

    czy polecam? tak
    wspominałem o tym, że w perspektywie mogę chcieć zakupić 1.5 TSI.
    pytałem czy zrobią. powiedzieli, że tak, oczywiście. na jakieś 170KM.
    myślę, że jeśli się zdecyduję to wrócę do nich.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Na zagranicznych portalach firm, zajmujących się chiptuningiem (silnika 1.2 TSI 77 kW) najczęściej podawane są opcje:
    ECO/ECONOMY - podniesienie mocy do 7 kW na 84 kW, moment do 31 Nm - 206 Nm, zużycie paliwa do -11, -15 %,
    OPTIMAL - podniesienie mocy do 18/19 kW na 95/96 kW, moment do 46/50 Nm - 221/225 Nm, zużycie paliwa do -8, -10 %,
    MAXIMAL/EXTRA - podniesienie mocy do 23/25 kW na 100/102 kW, moment do 60/64 Nm - 235/239 Nm, zużycie paliwa - 0 %.

    Najczęściej podawaną opcją, cenowo i czasowo korzystną, jest wersja pośrednia, gdzie firma zapewnia podane wyżej parametry, bez wpływu na trwałość i obciążenie silnika.
    Ponieważ Czesi praktycznie przestali produkować jednostkę 1.2 TSI, która wiele lat była na rynku i sprawdziła się jak przy flotowych tak i prywatnych pojazdach z przebiegiem 200 tkm i więcej, to zmiany w oprogramowaniu silnika są warte zachodu. Dają nie tylko satysfakcję z jazdy, ale poprawia się dynamika, zużycie a pośrednio i komfort jazdy.
    Dalsza ciekawostka, to te kilka firm nie chipują w rozróżnieniu na 95 czy 98, ale jakby w standardzie mają 95. Co nie znaczy, że nie uwzględnią stawianych wymogów - np. paliwa.  
    Dla mnie wersja lekka - rzędu 90 kW i 200 Nm na 95 jest bardzo sympatyczna, nie powoduje obawy o sprzęgło czy skrzynię biegów.
    Sam masz tą wersję "pośrednią", czyli masz odczuwalną poprawę parametrów silnika na drodze, a jak opanujesz jazdę z wykorzystaniem potencjału silnika, to i zmniejszysz spalanie.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Trzeba pamiętać, że 80% firm nie pisze programów, tylko je kupuję mimo że mają hamownie, W Polsce są tylko 3 osoby co piszą i udostępniają softy innym firmom, inni korzystają z tych gotowców a na palcach jednej ręki są firmy których to Ci co piszą programy na online ci modyfikują ten soft i ta firma wgrywa i hamuje. Najgorzej że dużo firm korzysta z jakiś tam softów które pochodzą z chińskich portali. Ale taka jest prawda i tuningu w Polsce i w Europie, gdzie nie robiąc reklamy firmy z UE od nas kupują softy- chodzi o benzynę, bo diesla to każdy głupi tuner zrobi. Nie robiąc reklamy jest jeden informatyk znany w tej branży typowy człowiek co lata spędza przy kompie, który najlepiej zna się na modyfikacji ( ten co się tym interesuje to wie o co chodzi ) ale sam nie ma firmy, tylko działa na zlecenie firm i w domu pisze i odslyla online program do tych drogich firm i otrzymuje od nich parametry z hamowni i robi programy na podstawie życzeń klienta choć nigdy nie widzi auta. Sam mam auto zrobione pod 400KM prywatne i jedna z znanych firm w mojej okolicy wiedząc kto pisał prosiła czy może sobie zgrać softa. Ci się dowiedziałem ten soft siedzi już bez modyfikacji nie w jednym już golfie R i nie był modyfikowany, ale klient myśli inaczej. Kosztowało mnie rok zachodu by soft na 1.2 TSI 150KM napisał mi bez gotowca osoba co piszę od lat tylko softy do AMG i Brabusa. To sztuka nie mając gotowca zrobić auto w benzynie by temp spalin była max 780st, mało paliła, nie szarpał. Trochę za dużo powietrza do benzyny i temp spalin skacze w kosmos. Bez gotowca to godziny modyfikacji. Tak lepiej w benzynie wgrać zachowawczy, sprawdzony i skasować swoje. Żeby tuner zrobił Ci taki soft powie że musi mieć auto z takim softem by zobaczyć co i jak. Wiadomo czemu, sam nie zaryzykuję zabawy, bo benzyna to wyższa szkoła jazdy. Dlatego wiele firm ma zachowawcze softy do 1.2 TSI sprzed lat, nie mają pojęcia o potencjale silnika szczególnie ea211. Kilka firm ma zrobione softy pod 140KM już pod ea211, ale nikt nie jeszcze nie robił pod 150KM i 250Nm. Przecieram szlak. Za rok, dwa będzie już to norma. Próbował ktoś pod 150KM ale temp spalin jest pod 940st na pełnym gazie a u mnie 780st, a seria ma 740st i to chodzi w benzynie, bo doładowania w benzynie są niskie niż w dieslu. I to jest zagwozdka dla.tunerow, jak to.zrobione :) Już mnie gnębią by dać zgrać soft. Żaden problem zrobić tyle ale jazda autostradą z max 1 min i po silniku i tłokach. Na pewno na tym sofcie nic ci się nie stanie .Masz parametry i osiągi  jak 1.4 TSI 125KM.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • ok :D temat zacny ale chyba mnie nie stać ^^

    tak się spodziewałem że wyjdzie jak 1.4. bonus taki myślę że mniej spali no i zawsze to ubezpieczenie tańsze
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Wczoraj moje autko było na korekcie programu i .................. dupa mój sterownik jest strasznie oporny albo tuner nie daje rady, obecnie jest 1 bar doładowanie i parametry 215Nm i 131KM, podniesienie ciśnienia nawet do 1,2 bara dawało mizerne efekty w postaci 8-10Nm i 5 KM wiec nie było sensu nadwyrężać turbinki i zostało tak jak było.
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Tuner nie daje rady :) są pewne myki w tym sterowniku i same doładowanie nic nie da bo są limitery. Taka moc powinien generować przy max 0.85 bara.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Chyba będzie trzeba się wybrać do kogoś kto bardziej to ogarnia, choć obecny wynik to w miarę standard, ale Nm przydałoby się więcej :)
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?