FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Rapid czy Scala?
  • Tak to jest jak się włącza automatycznie kontrola języka :). Ale jest to wersja tylko na rynek czeski.
    LB, 1.2 TSI 81KW, MY17,FRESH, Czerwień Corrida, 18.000 km, Praga, Czechy
  •  Pojawiła się też scala 1.5 TSI z 6M ;)
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • @grzes74 Była przewidywana taka wersja ale w polskim cenniku i konfiguratorze nadal cisza. W Czechach jest tylko w tym nowym korfiguratorze ale w cenniku nadal brak. Co ciekawe w tym konfiguratorze są tylko dwie wersje Scali, Ambition i Style (oczywiście konfiguracje całkowicie inne niż u nas) a jeśli chodzi o 1.5 TSI to występuje tylko manual. Brak możliwości wybrania automatu. Automat jest tylko w 1.0 TSI i 1.6 TDI. Jeśli chodzi o ceny 1.5 TSI w manualu to jest tańszy niż 1.0 TSI w automacie i 1.6 TDI w manualu, które są w tej samej cenie.
    Masz jakieś potwierdzenia jeśli chodzi o nasz rynek?

    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Dzisiaj przy okazji serwisowania R rozmawiałem z handlowcem na temat Scali. Na moje stwierdzenie, że jest za droga powiedział, że gdy wejdzie nowa Octavia w nowej cenie, wtedy już Scala nie będzie za droga... :-)
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 39800 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • @grzesk - myślę, że na tym forum najlepsze info ma kol jercen ;)
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • Podbijam temat Scala czy rapid. Od ponad dwóch lat jeżdżę rapidem 1,6  z DSG. Po odwirusowaniu mam 139 KM. Jeździ się tym bardzo wygodnie i oszczędnie. Ale kilka tygodni wstecz miałem okazję pojeździć trochę Scalą 1.0 z manualem. Powiem tylko, że manual trochę mnie męczy, ale to kwestia przyzwyczajenia i wygody. Powiem szczerze, przejechałem niemało kilometrów i kilkanaście aut w swoim życiu, i jak nie wierzyłem że to to 1,0 może jeździć to moje wrażenie jest jak najbardziej pozytywne. Chyba się zastanowię nad zmianą jeśli pojawi się 1,0 z DSG. Naprawdę bardzo bardzo pozytywne odczucia. Autko całkiem sympatyczne jak za takie pieniądze. Skoda jest OK!!!
    Rapid SB |1,6 TDI 139KM |305 Nm| MY 14| Elegance | Szary Quartz|104000| Siedlce
  • W czeskim konfiguratorze jest silnik 1.0 TSI 85kW z 6.st. skrzynią man. jak i ze skrzynią DSG. To kwestia czasu, jak takie zestawienie pojawi się w naszym konfiguratorze. Na razie Scala jest sprzedawana w Czechach, dopłata do autom. to ok. 6.5 tys zł. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja akurat mam blisko do Czech. Jak by wygladał zakup auta tam i rejestracja w Polsce? Ktoś to przerabiał?
    Skoda Rapid SB, 1.0 110KM MY18 Style, Czerwony, Katowice
  • Moje odczucia dot 1.0 TSI są dramatyczne.

    Przeżyłem już nimi 2 jazdy próbne i samochód zastępczy na 5 dni (RAPID).

    Żeby to jechało to trzeba to wysoko kręcić. Ani to przyjemne dla ucha ani to oszczędne. W ostateczności ten silnik pali dużo więcej niż 1.2 - zarówno starszy jak i nowszy. 

    Cały samochód się trzęsie przy przyspieszaniu a ręka na lewarku to jak z parkinsonem.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Swego czasu, czeski dealer mógł sprzedawać samochód za granicę. Sprzedaż była pomniejszona o podatek VAT, płatność tylko gotówką, bez możliwości kredytu. Tym samym bez ulgi za sprzedaż na raty (ok. 25000 kc) i bez ulgi za sprzedany, używany samochód (również ok. 25000 kc).  
    Wszystkie opłaty jak i podatek należy zapłacić w PL. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Co do spalania w porównaniu do 1.0 TSI nie widzę różnicy.Ja mam ostatni wypust 1.2 TSI CJZE, zrobiony na 150KM i 250Nm. W trasie jadę ok 140-150km/h autostrada , po 450km mam ponad połowę baku, komp pokazywał jeszcze do.zrobienia 410km, czyli ponad 860km, dzisiaj jazda przepisowa  drogami w 30% miasto, 70% poza miastem i wyszło 4.5l. Mi tam po chipie i przy 150kM to  mało pali, tyle co 1.0 TSI 110KM a mniej niż 1.5 TSI. Mogli jak w Indiach podciągnąć ten silnik na 140KM i zostawić go, była by dobra konkurencja.  Nie wiem jak dla innych ten silnik dużo pali. Mam kolegę ma Rapida 1.0tsi 110KM i pali mi tyle samo co mój, a mój ma.4 cylindry i 40KM wiecej. Problem tkwi w tlenkach azotu, można ograniczyć spalanie ale podnoszą się tlenki i jak zwykle chodzi o ekologię. Dlatego wiele do tych silników wypadło z produkcji z uwagi tylko na normy. 1.0 stworzono aby ilość CO2 dla koncernu w.ilosci produkcji spadła poniżej 100g aby nie płacić kar i tyle.

    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • 4.5 litra na 100 w tym 1.0 to chyba jak się z górki po autostradzie toczy bez klimatyzacji, bez załadunku, z kierowcą wagi 60kg i z zamkniętymi lusterkami.
    może przesadzam ale żeby to osiągnąć to trzeba się bardzo starać.

    mam porównanie bezpośrednie ze swoim prywatnym. z EA211 służbowym i do tego 1.5 w Tarraco...
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Co do spalania 1.0 110 KM. to 4,5 litra jest realne a nawet jest do pobicia, tylko trzeba trafić na sprzyjające okoliczności na drodze oraz stosować "ekstremalną" eko jazdę (katalogowe dane dot. spalania na poziomie 4,7 l. na pewno nie są do osiągnięcia w codziennej normalnej eksploatacji).
    Jeśli chodzi o dynamikę, to kwestia odczuć i oczekiwań, pamiętajmy że mówimy o silniku o pojemności jednego litra stworzonego z naciskiem na ekologię. Jak dla mnie silnik sprawuje się bardzo dobrze, gdyż daje mi możliwość wyboru, tzn. jak chcę mogę bić rekordy spalania i schodzić grubo poniżej 5l./100km, a gdy mam potrzebę to nie schodzę poniżej 2000 obrotów i wtedy jazda jest dynamiczna i sprawia wiele frajdy.
    Minusy silnika to faktycznie charakterystyczna praca 3-cylindrowej jednostki (choć u mnie lewarek nie przenosi żadnych drgań i w kabinie nie czuć że brakuje jednego cylindra, to na zewnątrz nie da się już tego ukryć), zaskakująco słabe przyspieszenie poniżej 2000 obr. i kwestia żywotności jednostki (ale myślę, że to już problem kolejnego użytkownika mojego R :))
    Spalanie.jpg
    3968 x 2976 - 697K
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
  • Miałem takiego zastępczego parę dni, lewarek skacze jak szalony, silnik hałasuje jak traktor i był mega mułowaty, pochwałę tylko za spalanie 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Potwierdzę, że 1.0 tsi 110km może tak mało spalić.
    Dla porównania mój wynik sprzed tygodnia. Trasa Krynica Zdrój -Kraków, jechałem z żoną i córką. Rapid ma przejechane 1200km a ja prawko od 2 tygodni. Jazda spokojna, ale momentami dynamiczna. Pod domem zaskoczenie, wynik 4,8/100
    IMG_20190702_215558.jpg
    3968 x 2240 - 2M
    Rapid SB | 1.0 TSI 110 KM | MY19 | Ambition | Szary Quartz Metalic | 17000 km | Kraków
  • Ja swoim 1.2 tsi 90KM potrafię zrobić 4,4 /100 km w relacji Olkusz-Kraków. Wiadomo, że z górki pali mniej :)
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • Temat trochę dryfuje....wracając do Scala.
    Tak czy siak nowej Scala nie widziałem jeszcze na drogach...
    A np.: Corolla (debiut mniej więcej w tym samym czasie) - te widać już często... Chyba nie ma popytu na Scala. Znacie kogoś kto kupił i jeździ Scala?
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • Trafna uwaga, ja też jeszcze nie widziałem Scali na żywo na drodze.
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.
  • W Szczecinie jest kilka. Jechałem, w środku cisza jak w Octavii a trakcja taka sama jak Golf 7. Jak wejdzie 1.0 TSI w DSG to sam się zastanowię. Jechałem na ręcznej i powiem że w porównaniu do Rapida nie czuć tych 3 cylindrów.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Scala na razie dostepna jest w Czechach. Do sprzedazy w PL zostanie wprowadzona jesienia. Stad te pojedyncze egzemplarze, spotkane w salonach dealerow, nie sa na razie do sprzedazy, tylko sluza do celow reklamowych i jazd probnych. 
    Warto brac pod uwage fakt, ze te male, 1-litrowe, nowe silniki w Scali nie sa dotarte, to surowe jednostki, ktore dopiero po dotarciu pokaza swoje zalety.
    Trudno oceniac walory Scali po kilkukilometrowej jezdzie. Nawet majac ja do dyspozycji na kilka dni, to to jest zbyt krotki okres, by ja wlasciwie ocenic czy docenic. 
    Warto, by osoby majace za soba juz pierwsze przejechane km wypozyczona Scala, podaly, jaki silnik mialy do dyspozycji. Silniki 1.0 TSI wprawdzie maja 3 cylindry, ale slabsza jednostka wystepowala juz w R, silniejszej natomiast nie bylo do tej pory w R.  

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Dzięki Tobie forum będzie funkcjonowało nadal!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?
https://www.compero.pl