FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Podświetlenie pod panelem klimatyzacji
  • Witam, z racji tego, że kiedyś założyłem w tym miejscu radio CB może komuś przyda się taki panel z diodą i podłączeniem aux i usb. Leży na półce w garażu i się kurzy. Stówka z przesyłką by się przydała, akurat padło mi radio CB więc czeka mnie naprawa. Zdjęcia na priv.
    Rapid SB |1,6 TDI 139KM |305 Nm| MY 14| Elegance | Szary Quartz|104000| Siedlce
  • Daj fotke
    Rapid LB | 1.0 CHZ | MY18 | Ambition | Czerwony Velvet Metalizowany | 40000km | Balin
  • łyknął bym ale za jakieś grosze. stówka to za dużo żeby zrobić sobie 'fancy' diode na burdel w tunelu
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Jak zdemontowac ten panel widoczny u góry na zdjeciu ?
    Czy ktos zna numer części tej lampki z tego panelu ?
    Ewentualnie potrzebuję nr vin nadwozia rapida w ktorym taka lampka wystepuje.
    Bylem w salonie skody i nie moga znalezc w etce tej lampki, chca abym podal im vin nadwozia.
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • to było chyba po prostu na zaczepach przy samej klimatyzacji - czyli mocne pociągnięcie w dół. z Tyłu jest na haczyku z którego wysuwa się panel ciągnąc go do siebie.

    edit:
    tak - jest dokładnie tak jak mówiłem. Widać to na zdjęciu na allegro
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Dzięki
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Zamówiłem sobie ta lampkę w serwisie skody.Udalo sie znalezc bez vinu.
    Cale 46 zlotych.
    Zastanawiam sie teraz gdzie ja podlaczyc do zasilania zeby bylo 12V po wlaczeniu swiatel.Myslalem wpiac sie pod kostke iso radia .Bedzie najblizej i najprościej.
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Ma ktoś schemat elektryczny jak oryginalnie podpięta jest ta lampka ?
    Zastanawiam się czy jednak nie podpiąć jej zasilania  do podświetlenia  włącznika ogrzewania tylnej szyby , jest blisko i pod ręką.
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Ja robiąc podświetlenie w tym miejscu podpiąłem się do wiązki od przycisków powyżej (podgrzewanie szyby, kontrola trakcji). Jednak trzeba uważać bo wpinając się w układ można zdeaktywować przycisk ; )
    Skoda Rapid LB | 1.6TDI | 2014 | Ambition | Candy White | 165000km | Śląsk - Bieruń
  • Dzięki FumFelos za info.
    Pamiętasz do których  przewodów  podpinałeś ( kolor ) masę oraz + ?
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Dla osób które chcą sobie taką oryginalną lampkę zamontować:
    Lampka nr częsci: 7P6-919-390-A-KT 11
    Wtyczka do lampki: 8K0-973-754
    Piny do wtyczki lampki  takie same jak we wtykach które wchodzą do sterownika komfortu BCM ( akurat miałem zakupiony BCM z wtykami i uciętymi kablami , bo jestem na etapie podłączania tempomatu) 
    Nowa lampka i wtyczka w serwisie skody kosztowała mnie 54 złote.
    Montaż banalny.
    Nożykiem do tapet wyciąłem otwór pod lampkę w plastikowym dekielku.
    Zasilanie wziąłem z wiązki zasilającej panel z przyciskami sterowania ogrzewaniem szyby,central zamkiem i asr.
    Praca warta zachodu bo w nocy nie musimy po omacku szukać w tunelu np telefonu czy innych rzeczy.
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Zrobię mały OT i odgrzebię wątek;) a ja dołożyłem dodatkowe zasilanie QC3.0(podpiąłem się pod bezpiecznik od zasilania silniczka szyby tylnej 15A i mam zasilanie tylko po zapłonie) na usb z wyświetlaczem napięcia(zielony kolor) i mam zamiast podświetlenia - fota poniżej
    F2EB0E75-1C83-4B4C-81F6-570550D1A76D.jpeg
    640 x 360 - 57K
  • jestem na etapie zastanawiania się gdzie podłączyć tą lampkę.
    lapka jest na pewno 12VDC?
    na BCM na pewno nie ma na to pinu?
    BCM 087R
    Czy takie coś oznacza, że to właśnie tutaj powinienem wpiąć zasilanie na BCM?
    "A 51 - - Output relay for entry-level and footwell lights"
    czy to się jakoś koduje?
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Dobra miałem chwile i to ogarnalem. Natomiast nie z BCM. Jak zobaczyłem gdzie ten sterownik jest to z miejsca odpuściłem. Zmarnował bym na to kilka dni. 

    Zastanowiłem się i ostatecznie wpielem się pod oświetlenie schowka pasażera. Działa jak trzeba. Świeci tylko wtedy kiedy ma i cacy. 

    Oczywiście poziom światła z tej lampki jest żenujący. Ta robota nie jest tego warta ale mniejsza już o to. 

    Mam pewien problem obserwacje.
    Lampka nigdy nie gaśnic całkowicie. Po odcięciu zasilania przez komputer delikatnie mruga. Z czego to się bierze skoro fizycznie nie ma tam napięcia? Zje to akumulator?
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Zasilanie drobnych obwodów oświetlenia "idzie" bezpośrednio z kompa. Nie ma czystego, galwanicznego odłączenia poszczególnych źródeł światła, stąd wybrane LEDy będą dalej "pod napięciem". W starszych R, gdzie występowały klasyczne żarówki, nie było tego problemu, prąd płynący przez żarówki nie był w stanie je rozżarzyć. Dla LEDów niestety ten mini prąd potrafi je wzbudzić, stąd ledwo (ale jednak) zauważalne świecenie.
    Co do stanu akumulatora - nie ma obawy o jego rozładowanie. Przy sprawnej instalacji elektrycznej większy pobór prądu ma pracujący komp, czujki zdalnego otwierania drzwi, alarm,... Można do tego ogólnie podejść - prąd spoczynkowy akumulatora powinien być mniejszy niż 50 - 60 mA.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Hmm Ok. Natomiast dla życia tej żarówki to raczej słabe? 
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Nie rozumiem - dla której żarówki? 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • tej która mruga
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Zrozumiałem, że masz źródło światła LED ... 
    Zmierz miernikiem napięcie na lampce podczas wyłączenia jak i prąd podczas pracy (świecenia). 
    Podłącz drugą taką żarówkę równolegle - czy też ma takie objawy?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • nie. ja to podłączyłem pod światło 12V żarnikowe.

    normalnie były tam jakieś sraty taty volty ale miernikiem nie idzie tego wymierzyć bo to co tam się wyświetla jest równe bzdurom wynikającym z samego napięcia wytwarzanego tarciem drutów o siebie.

    to było bliskie zeru ale nie zerowe.

    aku nie padnie od tego rozumiem bo żarówka konwencjonalna łyka to napięcie/prąd żarnikiem tak czy siak ale pytanie pozostaje jak tego typu cykle załączenia rozłaczenia wpływają na żywotność tego leda.

    ten oryginał kosztuje przecież z 70zł nowy a używki po 30/40zł
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • O żywotność LEDów bym się nie martwił. Żywotność oryginalnych żarówek czy LEDów idzie w tysiące godzin. A ilość cykli włącz/wyłącz praktycznie już mało kto podaje. Jak władasz lutownicą (lub potrafisz robić elektrykę bez lutownicy) to możesz wrzucić szeregowo opornik. Takie rozwiązanie niewiele zmniejszy strumień światła, ale da ci szansę na pracę na dobre 20 lat i więcej :) 
    Oryginalne LEDy mają słaby strumień światła, że nawet w półmroku nie widać bardzo jego światła. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?