FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Dokładanie tempomatu do Rapida 1.2TSI 2013
  • Oritentuje się ktoś czy manetki od my16 będą pasowały do my14?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM |MY14| Ambition MAX | Pacific Blue | 175000km | Olsztyn/Bydgoszcz
  • Pytanko do osób, które dokładały tempomat, jak sobie poradziliście, żeby przeciągnąć tą wiązkę przez grodź do sterownika silnika?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM |MY14| Ambition MAX | Pacific Blue | 175000km | Olsztyn/Bydgoszcz
  • Cześć,dawno tu nie zaglądałem. Fineboy_ u mnie w MY16 od strony pasażera w górnym prawym rogu grodzi jest gumowo-plastikowa  zaślepka. Zdemontowałem ją, wywierciłem w niej dziurę i przeprowadziłem biały kabel do kompa i kable do czujników parkowania.

    Arthek masz może jakieś foto tej wtyczki jak wygląda to zabezpieczenie, bo ja jeszcze nie dokończył tematu. Jak się zrobi cieplej i sytuacja epidemiologiczna poprawi się to zamierzam dokończyć temat tempomatu.

    Ostatnio dysponując najnowszym vcds uruchomiłem komputer pokładowy. Opis na forum.

  • Cześć
    Piszę pierwszy raz bo mam problem zrobiłem wszystko jak w postach i tempomat nie działa.
    Wymieniłem BCM z 086 na 087
    Podpoiłem manetkę
    Wszystkie wiązki podpięte
    Ale nie działa
    O ile BCM widzi poprawnie manetkę to ECU już nie.
    Nie pokazuje mi też kontrolki (napisu na zegarach)

                    Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 03F-906-070-CBZ.clb
    Oznaczenie elementu: 03F 906 070 HB    HW: 03F 907 309 AE
      Komponent i/lub wersja: SIMOS10.22AH10 5481
               Kodowanie: 001100D6202400080000
               Kod serwisu: WSC 73430 031 00120
                  Zbiór danych ASAM: EV_ECM12TFS02103F906070HB 004005 (SK25)
                           ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FP.rod
                          VCID: 69D908A38879EB072E-803C

    Znaleziono 1 błąd:
    6118 - Przełącznik ukł.utrzymywania zadanej prędkości jazdy (E45)
              P0568 00 [039] - niezrozumiały sygnał
              Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 99504 km
                        Data: 2056.14.00
                        Czas: 18:57:13

    Kody gotowości: 0110 0101

    Sprawdzałem też wartości w sterowniku widzi włączenie i wyłączenie oraz + i - manetki
    wartości są dziwne
    po włączeniu pokazuje 1 po wyłączeniu 2 cancel 3
    Wartość bezwzględnego wyłączenia 1
    wartości xxxxxxx pokazywane po naciśnięciu sprzęgła hamulca czy + -

    Mój samochód Seat Toledo 4

    Zakodowałem wszystkie potrzebne ustawienia.
    Nie bardzo wiem co dalej z tym zrobić.
    Proszę o pomoc.
    Przeglądałem różne fora i nigdzie nic nie ma
    Seat Toledo 4 | 1.2 TSI | rok. 2016 | Wawa
  • Na pewno wtyczki w manetce są odpowiednio podpięte?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM |MY14| Ambition MAX | Pacific Blue | 175000km | Olsztyn/Bydgoszcz
  • tak miernikiem sprawdzałem
    BCM pokazuje na pomiarze włączenie wyłączenie  cancel + i -

    Seat Toledo 4 | 1.2 TSI | rok. 2016 | Wawa
  • nie wiem dlaczego pokazuje wciśnięty cancel ale widzi
    Jak sprawdzić czy pin w ECU jest dopchnięty do końca??
    Seat Toledo 4 | 1.2 TSI | rok. 2016 | Wawa
  • I się znalazło Problem z pinem ECU.
    Z posta nie pasuje do mojego musiałem go ostro mini szlifierką zjechać i pasuje.
    Teścik na pustej ulicy od 20 działa.
    Pozdrawiam
    Seat Toledo 4 | 1.2 TSI | rok. 2016 | Wawa
  • Jeszcze takie pytanie po wymianie BCM działa wszystko poza zamykaniem drzwi z guzika na konsoli (zamknięcie z pilota działa kłódka się zapala po naciśnięciu otwiera samochód ) Czy ktoś wie jak to naprawić.
    Bieżący BCM 6R0 937 087 H poprzedni 6R0 937 086 R.
    Dziękuje za pomoc
    Seat Toledo 4 | 1.2 TSI | rok. 2016 | Wawa
  • Cześć wysłałem pw
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • 12 sierpnia 2020
    WItam,
    Mam taki sam problem jak michal83
    a mianowicie 
    "Jeszcze takie pytanie po wymianie BCM działa wszystko poza zamykaniem drzwi z guzika na konsoli (zamknięcie z pilota działa kłódka się zapala po naciśnięciu otwiera samochód ) Czy ktoś wie jak to naprawić"?
    Mogę prosić o wsparcie?
    =====================================
    17 sierpnia 2020
    Montowałem u siebie w sobotę tempomat zgodnie ze wskazówkami z forum. Zabieg udał się, ale nie obeszło się bez problemów. Podzielę się swoimi doświadczeniami, może komuś kiedyś pomogą.
    Pacjent to Rapid Spaceback 2015, 1.2 MPI z LPG 75KM CGPC, wyposażenie Ambition Max, zegary Maxi-dot, kierownica multifunkcyjna. Fabryczny BCM TO 6R0 937 086R, który nie obsługuje tempomatu - musiał być wymieniony na wyższy model, zakupiłem używany 6R0 937 087K z VW Polo 6R, data produkcji na BCM to 08.08.11. Problem z BCM pojawił się już przy samej wymianie, nie chciał przyjąć długiego kodowania ze starego BCM, blokował bit odnośnie dodatkowego ruchu wycieraczki - po wyłączeniu tego bitu nowy BCM przyjął kodowanie ze starego. Dodatkowo w 19 - Can Gateway musiałem dodać do listy kierownicę multifunkcyjna ponieważ pokazywało błąd w vcds że 10 - Asyst. park/kierow stan nie zarejestrowany 0001.
    Nowy BCM ograniczył również funkcjonalność przycisku centralnego zamka na konsoli środkowej. Przyciskiem da się teraz tylko otwierać drzwi, nie da się ich zamknąć (chyba że ja nie umiem tego zmienić w VCDS). W POLO za otwieranie i zamykanie odpowiadają dwa przyciski, w Rapidzie jest jeden, stad pewnie tak to działa. U siebie mam włączone autoryglowanie i odryglowanie ale dodatkowo włączyłem w vcds działanie pilota w kluczyku po odpaleniu auta więc teraz mogę ryglować drzwi kluczykiem a nie przyciskiem.
    Manetki jakie montowałem w swoim aucie to 6RA953501T, z nimi nie było żadnego problemu.
    Razem z manetka miałem odcięte wtyczki, dzięki czemu na sucho mogłem sprawdzić jak nowo zarobione konektory w wiązce pasują do wtyczki, a jeżeli chociaż odrobinę będą źle zaciśnięte na końcu to jest już problem ze wsunięciem. Nieprzyjemna jest pozycja aby dojść do wtyczki BCM więc tam lepiej żeby konektory wsuwały się gładko. Jak ktoś takiej wtyczki nie będzie miał to proponuję zaciśnięte konektory, które mają iść do BCM sprawdzić najpierw we wtyczce manetki.
    W moim silniku konektor, który trzeba wsadzić w 69 pin jest inny niż MQS 000 979 009 ponieważ po wyciągnięciu zaślepki nie mieści się w gnieździe. Po zeszlifowanie wystającego rantu konektora MQS 000 979 009 udało się go wcisnąć (trzeba było go wepchnąć cienkim śrubokrętem bo wewnątrz jest mała gumka/uszczelka która powoduje opór przy wsuwaniu konektora) w 69 pin wtyczki ECU (dodam że ten pin jest w dużej wtyczce). Nie wiem jaki to dokładnie powinien być konektor ale jak ktoś taka informację posiada to może się podzielić
    Jeżeli chodzi o przeprowadzenie kabla przez ścianę grodziową to można jeszcze wykorzystać gumowe uszczelnienie przez które idą węże/rury od klimatyzacji na środku ściany grodziowej, nie trzeba wtedy demontować wycieraczek i podszybia. Posiadam fabryczne LPG Landi Renzo i właśnie tamtędy puszczony jest przewód od przełącznika LPG/Pb.
    To co najbardziej mnie spowolniło to brew moich oczekiwaniom kodowanie w vcds. Po zakodowaniu pojawiły mi się dwa błędy:

    6117 - Ograniczenie działania z powodu niewiarygodnej informacji
    U1112 00 [039] -- Niepotwierdzony

    6118 - Przełącznik ukł.utrzymywania zadanej prędkości jazdy (E45)
    P0568 00 [039] - niezrozumiały sygnał
    Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

    Zacząłem sprawdzać nową wiązkę czy na pewno jest połączenie między manetką - ECU - BCM, I wszystko było tak jak powinno.
    Tak naprawdę nie wiem jak to się stało, ale w pewnym momencie, po którymś z kolei wykasowaniu błędów i ponownym kodowaniu w ECU tempomat zaczął działać. Może coś robiłem za szybko, może nie wyłączałem zapłonu po zakodowaniu każdego bitu z osobna. Fakt jest taki, że tempomat działa i błędów już nie wyrzuca.

    Koszty jakie poniosłem
    Manetka używana 95zł
    Moduł BCM używany 99zł
    Elementy do wykonania wiązki 50zł


    img_20200815_170207.jpg
    928 x 1248 - 392K
    img_20200817_084952.jpg
    1280 x 720 - 483K
    img_20200817_085112.jpg
    1280 x 720 - 363K
    user_scoped_temp_data_orca-image-1096240912.jpeg
    1080 x 941 - 80K
    Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
  • @wyzy
    Mam pytanie "techniczne" - podłączanie pinów do wtyczki w BCM, jaki tam jest dostęp? (czy da się "wyciągnąć te wtyczki w miejsce gdzie można spokojnie w nich dołączyć piny)
     
    Przy montażu haka "dłubałem" w okolicy BCMa - dostęp do wtyczek był fatalny

    LB|1.2 MPI|MY14|Łódź
  • Trzeba być zwinnym , gibkim, składać się w pasie jak scyzoryk  i najlepiej jak by mieć chińskie małe rączki.
    Czyli wszystko to czego ja nie posiadam , a mimo to udało mi się wpiąć piny do wtyczki przy BCM'ie.
    Dobrze że nikogo nie było w pobliżu  jak to robiłem bo "mięso" leciało na wszystkie strony ;-)
    Drugi raz nikt by mnie na to nie namówił...
    RAPID SB / 1,2 MPI 55kW CGPC / MY13 / AMBITION / SREBRNY / 104 000km / Kielce /Spalanie - Motostat.pl
  • Dokładnie jest tak jak @arthek pisze. Dostęp jest kiepski, dlatego lepiej jest sprawdzić gdzieś w innym miejscu jak nam piny wchodzą żeby w BCM weszły gładko. A wtyczki nie wyciągniesz żeby mieć do niej lepszy dostęp, jedynie co to wyciągnij BCM, inaczej nic nie zrobisz bo miejsca nie będzie.
    Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
  • W przypadku zakładania tempomatu i tak mam BCM do wymiany - więc będę musiał go wyjąć. Ale zastanawiam sie czy się w to bawić...- przeraża mnie dłubanie w tych wtyczkach...

    Pytanie techniczne (nie mam vcds) - czy po podmianie BCM bez kodowania vcds auto "nadaje się do jazdy" (mogą nie działąć extrasy typu radio czy klimatyzacja, ale minimum typu światła i wycieraczki - muszą)?
    LB|1.2 MPI|MY14|Łódź
  • Do tematu musisz podejść z cierpliwością, inaczej szkoda nerwów. Dojście jest ciężkie do wtyczki BCM ale jest wykonalne. 
    Zależy od jakiego auta będziesz mieć BCM i z jakim wyposażeniem, jakie oświetlenie miał samochód z którego był BCM. Ale BCM możesz wymienić tuż przed kodowaniem, wymiana to jest chwila, dosłownie dwie minuty, po montażu tempomatu (montaż manetki i wiązki) możesz nadal jeździć na "starym" BCM.
    Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
  • @wyzy: faktycznie podmiana BCM to chwila:) dzięki za podpowiedź
    LB|1.2 MPI|MY14|Łódź
  • Cześć - małe pytanie w sprawie wiązki tempomatu. Gdzieś mi się obiło o uszy, że w oryginalnej wiązce między pinem 5 manetki i 46 BCM jest dioda. W opisie z forum nie ma o tym ani słowa, wiązki z Ali też tego nie mają, ale na innych forach doczytałem, że ma być i koniec. Jak to wygląda u Was?
    Rapid LB | 1.2 CBZA | MY15 | Active | Silver | 196000km | Wrocław
  • Wg schematu - w szukanej wiązce nie ma diody. 
    tempomat.jpg
    800 x 600 - 133K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja dokładałem tempomat u siebie i żadnej diody nie używałem i w sumie cały czas hula wszystko jak należy.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM |MY14| Ambition MAX | Pacific Blue | 175000km | Olsztyn/Bydgoszcz

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?