Wracając do tematu ładowania akumulatora z systemem SS podłączacie + z prostownika do + w akumulatorze a - z prostownika do śruby przy błotniku?. Czy też do do klemy minusowej obok modułu SS O ile w ogóle jest taka możliwość chodzi o ładowanie bez wyciągania akumulatora.
Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
Ja dziś ładowałem plus do plusa a klema minusową odpiąłem i do bieguna przypiąłem ładowanie 15,7 v 4 A. A kiedyś ładowałem plus do plusa i minus do śruby.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
@karo00 - przy klemie "-" akumulatora jest moduł monitorujący stan akumulator. System S&S pracuje na zasadzie współpracy wielu czujników i jednostki sterującej pracą silnika. Efektem jest włączanie/wyłączanie pracy silnika przy spełnieniu wielu warunków. Przy ładowaniu akumulatora prądem mniejszym niż 0,1 pojemności akumulatora, nie ma potrzeby odłączania klemy na czas ładowania. Dopiero przy „szybkim ładowaniu“ potrzebna jest specjalna, wydajna ładowarka. Wtedy też warto ze względów bezpieczeństwa wyjąć aku z pojazdu. Przy tradycyjnym ładowaniu aku w samochodzie, podłączasz + do +, - podłączasz do masy - np. śruba przy błotniku, wyjście sterownika akumulatora (które prowadzi do masy samochodu).
Mam pytanie, czy ktoś ładował akumulator ładowarką CTEK CT5 START-STOP ? Niepokoi mnie fakt, iż przez kilka minut ładowarka podaje bardzo wysokie napięcie (powyżej 15V). Obawiam się czy przy takim napięciu nie uszkodzę akumulatora lub instalacji mojego Rapida. Dodam tylko, że w specyfikacji ładowarki podają, iż max prąd ładowania to 3,8A a napięcie ładowania 14,55V.
Rapid SB / 1,2TSI CJZD 110KM / MY16 / Ambition MAX / Beż Capucino / 10133 km / KOŁOBRZEG
Jakie napięcie w pierwszych minutach? Skąd wiesz, że pow. 15 V? Czyli - ile? Zmierz jeszcze prąd ładowania w tych pierwszych minutach.
Nie mam tej ładowarki. Jednak najczęściej przy ładowaniu aku, po podłączeniu prostownika, początkowy prąd ładowania jest największy, z upływem czasu maleje.
Takie zachowanie może być celowe, sterowane elektronicznie, by "rozpoznać" stan akumulatora, po czym następuje właściwy proces ładowania.
Ładowałem ładowarką CTEK CT5 START-STOP już kilka akumulatorów ESB i jeden tradycyjny. Proces ładowania przebiega podobnie. Podam więc charakterystykę czasową ostatniego ładowania akumulatora WARTA ESB o pojemności 59Ah oraz prądzie rozruchowym 640A. Ponieważ samochód stał nieużywany przez 2 tygodnie w garażu dlatego napięcie spoczynkowe spadło do 12,30V. - podłączyłem ładowarkę, która przeszła od razu w program CHARGE dając 12,30V - po 5 min. 14,65V - po 7 min. 15,16V - po 9 min. 15,13V - po 10 min. 15,12V - po 14 min. 14,98V - po 3 godzinach 14,93V - po 5 godzinach ładowarka przeszła na program CARE podają napięcie 14,04V - po 8 godzinach 14,06V
Rapid SB / 1,2TSI CJZD 110KM / MY16 / Ambition MAX / Beż Capucino / 10133 km / KOŁOBRZEG
Hej, chciałem się upewnić, czy posiadając Rapida z 2019 1.0 tsi (jak w stopce) z SS mogę bez obaw wyciągnąć aku i podładować w domu? Posiadam ładowarkę CTEK MXS 5.0. Mieszkam w bloku i niestety ładowanie w samochodzie nie wchodzi w grę.
Rapid LB | 1.0 TSI 110KM | 2019 | Ambition | 14 000 km | Ruda Śląska
Możesz spokojnie wyjąć aku z R, doładować w domu, i ponownie założyć go na pokład R. W momencie odłączenia aku - utracisz wskazania licznika dziennego oraz wskazania czasu. Radia fabrycznego nie trzeba kodować.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.