mniej szarpie po redukcji przy gwałtowniejszym odpuszczeniu sprzęgła, kiedyś musiałem na dwa razy odpuszczać, tj odpuścić trochę aż obroty wejdą i puścić całkowicie by nie było szarpnięcia.
Akurat tego się nie spodziewałem że na to wpłynie wymiana oleju bo sprzęgło nie było ruszane ale wytłumaczyłem sobie że nowy olej= mniejsze opory w skrzyni.
Nie występuje już zgrzytanie gdy nie wcisnę sprzęgła do samiusieńkiego końca [tj milimetr nad podłogą potrafiło zgrzytać, musiało być do podłogi]
Dzisiaj wymieniałem, stary był czarno-brązowy. W pojemniku na stary olej było wyraźnie widać metaliczne opiłki nawet do 2mm. Po zmianie jazda na krótkim dystansie ale widzę, że jedynka i wsteczny wchodzą łatwiej. Wcześniej było tak "na dwa razy" a teraz haczenie ledwie wyczuwalne. zalany oryginał G055512A2 Ciekawe jak będzie w zimne dni, po całej nocy.
Masz pewnie manualną skrzynię. Ile przejechałeś na tym oleju? Ile zlałeś a ile weszło? Czy faktycznie opiłki miały taką wielkość - no bo niby skąd - z jakiego elementu? Jakim sposobem wymieniałeś - sam z kanału? Jak długo się bawiłeś? Sporo pytań - ale też temat staje się dla wielu coraz bardziej aktualny. Pozdr.
Skrzynia manualna, przejechałem 70 tys., dokładnie nie wiem ile zlałem bo część "uciekło" na mocowanie wahacza - ciasne podejście i lepiej by było podstawić tam jakiś lejek a nie bańkę po płynie do spryskiwacza. Większość opiłków była drobna ok. 1mm, zauważyłem je dopiero na dnie bańki po zlaniu ustanego oleju. Opiłki metalowe w kolorze srebrnym i pojedyncze w kolorze miedzianym. Zacząłem od śruby nalewczej i o dziwo zlało mi się ok. 150 ml, później zlałem ze śruby spustowej. Nalewałem do dolnej powierzchni otworu wlewowego, zakręciłem i przejechałem się kilka kilometrów a później znów na kanał, z tym, że dźwignąłem trochę auto lewarkiem z tylu po prawej stronie i dolałem właśnie tak do około 2,1 litra.
P.S. Zastanawiałem się nad tymi opiłkami bo w zasadzie sam olej był czysty, nie było metalicznego koloru ani właśnie takich opiłków o rozmiarach ok. 0,5mm. Może te magnesy o których pisze kol. jercen są za małe aby wyłapać te większe cząstki? Wyłapały ale tylko te najmniejsze?
Skorygowałem dziś poziom oleju na równym kanale, okazało się, że dźwigając na lewarku przelałem o 250ml. upuściłem do dolnej krawędzi śruby kontrolnej, Wychodzi na to, że ze skrzyni nie zlatuje całe 2,1 litra a około 1,8 - 1,9l.
Czy mogę prosić o numer oryginalnego oleju przekładniowego do 1.2 MPI CGPC? Przymierzam się do wymiany i chciałbym zalać oryginalnym, a różne znajduje informację.
Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
Dzięki z odpowiedź. Olej G052527A2 kosztuje około 200zl za litr na znanym portalu aukcyjnym. W ASO rekomendują jeszcze olej G055512A2, który kosztuje 70zl za litr (95zl w ASO).
Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
mój MY18 chzc 1.0 110KM dobija powoli do 120k km, chciałbym zmienić olej w skrzyni (ma to sens?). Jeżeli tak to jaki wybrać?
Czy poza olejem silnikowym i filtrami oleju, powietrza i kabinowym coś powinienem wymienić? Płyn hamulcowy mam roczny. Czy w trybie 70/30 miasto/trasa jest sens zmieniać olej z 0w30 na inny?
Do tej pory jedyne wymiany to standardowe w ASO do 60k km oraz klocki+tarcze przy 90k km. Jedyna usterka do tej pory to była linka skrzyni biegów stukająca o ekrany na biegu jałowym.
<mod> wpis przeniesiono z nowo założonego wątku "Jaki olej do skrzyni i co ważnego przy 120k km" w dziale Porady.
Koledzy , jaka jest różnica pomiędzy olejami: G055512A2 a G052527A2, oczywiście oprócz znacznej różnicy w cenie ? Chcę użyć przed wymianą płukanki, nie chciałbym, żeby została w układzie, stąd kolejne pytanie -ile zleciało Wam oleju? @PinkFloyd napisał: "jak nie odkręcisz śruby wybieraka jak robi się to w Golfie V to zleci ci tylko ok 1-1.2 l", odkręcaliście tę śrubę?
EDIT: Jakiej wielkości nasadka potrzebna jest do odkręcenia korków w skrzyni?
Rapid SB | 1.2 CJZC 90 KM | MY17 | Ambition MAX | Czerwony RIO metalizowany|| 67 000 km | Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.