Nie musisz wymieniać w ASO, aby gwarancja była ważna. Warsztat musi Ci tylko wystawić pełną dokumentację naprawy/przeglądu i musi on być zgodny z wytycznymi VAG. Ta dyrektywa Unijna już funkcjonuje od chyba 3-4 lat. Dodatkowo nie trzeba nawet używać oryginalnych części, ale zamienniki muszą spełniać normy producenta.
No dobra, ale jeśli chce sobie wymienić tylko olej z filtrem po 15 tys. u Józia w garażu, to czy potem na przeglądzie po 30 tys. mogą się czegoś czepiać odnośnie nie przestrzegania gwarancji?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
ja tak zamierzam zrobic - kupic oryginaly fitr oleju i korek. olej long life castrola - Juzio wymieni - i nie ma bata żeby sie kapnęli - a silniczek dluzej pożyje z korzyścią dla kieszeni
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
... pod warunkiem, że Józio da Ci fakturę. Najlepiej aby do niej był protokół naprawy z wyszczególnionymi wykonanymi czynnościami. Oczywiście może się zdarzyć, że ASO zakwestionuje taką procedurę (czym złamie prawo, a dokładniej Dyrektywy Unijne wraz z Rozporządzeniami Prezesa Rady Ministrów). Ale czasami to trzeba udowadniać np. w Federacji Konsumenta, albo nawet w sądzie, bo prawo nowe (co to w końcu jest 4 lata w polskim systemie sądowniczym :)
a po co mi faktura ????? i protokół. ASO ma o tym nie wiedzieć, inna opcja to wymienic w oliwe w ASO za sama wymiane jakis niebotycznych pieniedzy nie wezma..
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
No właśnie i tu rodzi się pytanie. Wymieniać olej wcześnie czy nie? Ma to w ogóle sens, czy tylko wywalona kasa w błoto? Przecież jakby ten olej nie spełniał swoich funkcji do 30 tys przebiegu, to chyba sami zalecaliby wcześniejszą wymianę, choćby poto, żeby zarobić, tak czy nie?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Ja wymieniam co 15, nawet ten pierwszy LL. 30kkm - każdy producent się reklamuje że nie musisz odwiedzać serwisu zbyt często i ponosić kosztów serwisowania bo inaczej źle by wypadł na tle konkurencji. Jednak ich nie interesuje co się bedzie działo z Twoim autem po 4 latach, a może przeciwnie intereseje ich żebyś wtedy przyjeżdżał i płacił za remont lub dolewki itp. Ja nie twierdzę że auto się rozleci, ale są rzeczy na których nie oszczędzam, olej, opony, hamulce, amortyzatory. W poprzednim aucie mi się opłąciło. Do sprzedaży przy ponad 300.000 nie wymagał dolewek.
hmm, może i masz racje. A olej po 15 kkm wymieniałeś w ASO, czy po prostu na własną rękę, bo nie wiem jak to rozegrać, żeby ewentualnie się nie czepiali, ze na gwarancji ktoś coś grzebał. ?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
w tym aucie jeszcze nie mam 15, ale tradycyjnie przy 15kkm pojadę do ASO i poproszę o przekodowanie okresu międzyprzeglądowego na stały krótki, nie wiem jak on się teraz nazywa, serwis tradycyjnie odnotuje to w książce serwisowej, po czym zalejemy silnik olejem 502.00 zgodnym z nowym już cyklem obsługowym.
No ale to zdziebko bezsensu. Wtedy będziesz musiał robić pełne przeglądy co 15 kkm i wydawać nie potrzebnie więcej kasy, a do tego mogą ci nie zalać life longiem silnika, bo powiedzą, ze na 15 kkm to zwykły wystarczy. Mi raczej chodziło, żeby wymienić tylko olej z filtrem po 15 kkm, a po 30 kkm normalnie pojechać na pełne przegląd w ASO.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Zależy co jest celem. Ja nie chcę LL, 502.00 to short life :) i zamierzam jeździć co 15 kkm na serwis olejowy. Na pełny będe jeździł tak czy siak, i wypada to na przemian, czyli co 30 jest duży przegląd. Owszem w konsekwencji jest nieco droższe, ale zakładam ( choć tego nigdy nie wiemy) że to się odwdzięczy. W poprzednim aucie się odwdzięczyło, koszty są nieco wyższe ale nie dwukrotnie. Longi sa 5w30, a ja preferuję 0W40. Zatem dla mnie ma to ździebko sensu.
Kup w innym ASO filtr, podkłądkę korka i co tam jeszcze potrzeba, zmień olej sam lub u Pana Józka, po 30kkm pojedź do swojego ASO na przegląd. Jak wszystko kupisz w innym ASO i na paragon bezimienny to kto ma się zorientować że ktoś grzebał. (oczywiście nie biorę odpowiedzialności za tę teorię gdyby jednak koś zwietrzył podstęp ;-)
Z drugiej strony uważam że zalewanie LL co 15 to z kolei jest marnotrawstwo pieniędzy bo LL są droższe, a do 15-tki short wystarczy. Marka i parametry oleju tez mają znaczenie. Lepsza marka co 30 może być bezpieczniejsza niż byle co zmieniane co 15.
No tak, w tym względzie masz rację. Też jest bezsensu jeździć na LL i wymieniać go co 15 kkm. Ja właśnie rozważam ten pomysł z pojechaniem do pana Józia. No dobra, a czy nasz castrol LL to dobra marka? Myślisz, że można się pokusić na jazdę na nim przez 30 kkm? Ostatnio oglądałem jakiś program motoryzacyjny gdzie gościu mówił, że oleje w dislach powinny być wymieniane co 10 kkm ze względu na pracę turbiny. Po prostu to wydłuża jej żywot.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
@dodan co ekspert to inna opinia, jedni mówią o wymianie co 5-10 tys. (często zapominając dodać, że to dotyczy starych disli ) inni twierdzą, że konstrukcyjnie jest uwzględniony wydłużony okres eksploatacji i dla silnika nie jest on niebezpieczny, w efekcie sam musisz zdecydować... No i pan Józio, jak nie jest autoryzowanym partnerem Skoda, to możesz sobie narobić problemów, bo jak serwis potem się dopatrzy śladów jego działalności to polecą po gwarancji...
A chociażby filtr oleju, wymieniony na inny niż przy pierwszym montażu w fabryce, może też być zabezpieczony fabrycznie korek miski olejowej. Oczywiście możesz nie ruszać i korka i filtra a tylko wciągnąć olej przez wlew. Ja wyminie po 30 tys. jak plan obsługi podaje.
filtr oleju i korek oryginalny - trzeba by sprawdzić czy ten na pierwszy montaż jest dokładnie taki sam jak OEMowy do kupienia w ASO. ostatecznie - zapłacić ASO za wymianę oleju - jak sie zaznaczy ze nic więcej maja nie robić to ile to będzie kosztować 50zl ??? 80??? ja z checia bym przeszedl oficjalnie na staly co 15tys km ale przy pakiecie serwisowym BASIC ponoć nie można.
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
Wiesz filtr i korek możesz kupić sobie dokładnie taki sam w ASO i po tym na pewno nie dojdą, chyba że jest faktycznie jakoś znaczony. Ja przemyśle jeszcze sprawę, może zrobię tak jak Ty . W tej chwili mam przejechane 14kkm, więc został mi jeszcze 1kkm na zastanowienie:-)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.