FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Alufelgi na zimę?
  • Ja od 4 lat jeżdżę również zimą na felgach ze stopów lekkich i nic nigdy się nie działo. Teraz w Rapidzie też założyłem zimowe na alufelgi
  • @dodan - ja bym pojechał na wyważarkę jakby coś z trakcją zaczęło się dziać. Np. lekkie bicie na kierownicy, hałas, znoszenie na którąś stronę, albo jakbyś wpadł i podgiął felgę... Tak, to skoro jest ok, na bieżniku nie widać jakiegoś niezwykłego zużycia, to jeździć:)
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Ja osobiście wyważam koła zawsze gdy przekładam na sezon nie zwracam uwagi ile km zrobiłem no wyjątek gdyby coś się działo drżenie kierownicy czy jakiś dziwny hałas w czasie jazdy czy już drżenie lusterek to wtedy bym jechał, kiedyś mój znajomy z zakładu wulkanizacyjnego powiedział ze ok 12 - 15kkm powinno się wyważać a jak jest faktycznie nie doczytałem nigdzie nie wiem 
  • Na zimę wybrałem felgi Dione 16' do SB żony
    Jedyny minus to taki że kolorystycznie do czerwieni corrida ten kolor nie leży.
  •  Ja zmieniam sobie sam, przy okazji patrzę jakie klocki grube, czy coś się nie dzieje przy zawieszeniu, ale ja to po prostu lubię. Potem porządnie myje sobie letnie koła itd. wszystko zależy od warunków jakie się ma :)
  • Ja na wymianę kół jeżdżę do ASO. Zajmuje mi to około godzinki (formalności). Z wyważeniem (co zezon) kosztuje mnie to 50 zeta.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86 KM | MY14 | Ambition Komfort | Błękit Pacyfic | 11000 km | Mińsk Mazowiecki
  •   Nie robię tego sam ze względu na oszczędności,wulkanizatora mam za płotem, tylko po prostu lubię pogrzebać przy swoim aucie, sprawia mi to przyjemność :)
  • Ok czyli zdania podzielone czy wyważać koła co sezon czy nie?:-)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • wyważać, wyważać... i okresowo zbieżność kół zrobić...
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Czyli wywarzać przy każdej zmianie? To się trochę mija z celem, bo myślałem o tym, że jak sobie kupię alusy to będę sobie sam zmieniał koła, żeby nie być zależnym od kolejek w warsztatach. ale zdania chyba są podzielone, bo dużo ludzi tak robi i nie widzi jakiś negatywnych efektów np. w nierównomiernym ścieraniu się opon czy coś takiego...
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Znam gości, którzy nic nie robią tylko przekładają koła na placyku pod domem... znam też takich, którzy wyważają i robią geometrię przy każdej zmianie... osobiście wyważam zawsze i okresowo robię zbieżność... zależy jak do tego podchodzisz, ja lubię mieć wszystko na tip top, wychodzę z założenia, że lepiej zapobiegać niż leczyć... a wyważone koła, prawidłowa geometria, stan ogumienia i zawieszenia... przekłada się na bezpieczeństwo jazdy
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • No tak oczywiście, ale jeżeli zmieniasz całe koła i nigdzie nie uderzyłeś to wydaje mi się, że takie częste wyważanie łącznie z geometrią to niepotrzebna strata kaski...Też zamierzam zmieniać koła w garażu, po to chce właśnie kupić drugi komplet na alusach i żeby nie musiał ciągle do warsztatów jeździć
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Koła wyważać należy co sezon, w chwili zakładania. Co również stanowi jakiś koszt, nawet jak się ma 2 pełne komplety -trzeba odwiedzić zakład. Z tą geometrią to już moim zdaniem nie koniecznie.
    Kiedyś też robiłem -zrób-to-sam w garażu, odkąd na tamtym zestawie pierwszy raz wyważyłem, powiedziałem sobie, nigdy więcej bez wyważania.

    Nie wydaje mi się aby stalówki bardziej chroniły układ hamulcowy, gdyż mgiełka jaką rozpylają koła jest wszędobylska i spod opony wydostaje się nie tylko na zewnątrz auta ale i mieli się we wnęce koła. Poza tym co masz na myśli że tarcza się niszczy. Nie bardzo umiem zrozumieć.

    Dźwiganie ciężkich kół oraz wydawanie kilku stów na stalowe felgi skłoniło mnie już 10 lat temu na rezygnację z drugich felg. Stalówki rdzewieją, od nabijanych ciężarków i same z siebie wokół otworów wentylacyjnych itp. Bez dekli po kilku latach wyglądają fatalnie. Jeśli ktoś w miarę dużo jeździ to nie zniszczy opony przekładkami bo wyłysieje ona, zanim zdąży się porozciągać od wielokrotnego przekładania.

    Auta przednionapędowe faktycznie nie sprzyjają krzywieniu felg. A może to i wiek oraz przejechany dystans studzi rajdowe moje zapędy. Tak czy inaczej ja zdecydowałem się zostać na jednym komplecie ALU i do tego 8 opon. Koszt zakupu felgi alu w razie "W" i tak będzie mniejszy niż zakup 4 stalówek, a od kilkunastu lat nie miałem potrzeby naprawiać felg.
    Mówię o 15" bo te nasze fabryczne 16-tki to faktycznie marny pomysł na zimę, ale nie dlatego że sól, korozja itp, tylko dlatego że drogi mamy jakie mamy.

    Ps. ja na zimowych nie jeżdżę 2-3 miesiące, tylko około 5, a mieszkam w mieście :)
  • @kros dlaczego twierdzisz, ze trzeba wyważać co sezon? Jak byłem na wymianie swoich zimowek to akurat gościowi zmieniali całe koła i od razu chcieli je zakładać, na co klient żeby wrzucić na wyważarkę i faktycznie okazało się to bezsensu wszystko z wywarzeniem było ok., więc myślę, że chyba można ograniczyć tą częstość wyważania.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  •  Ja wyważam dopiero jak poczuję jakieś lekkie drgania lub ewentualnie nierównomierne zdzieranie opon (co mi się nigdy nie zdarzyło).A jeżeli już chcesz co roku wyważać to możesz to sobie zrobić spokojnie po sezonie, nie musi to być w chwili zakładania, jak koło leży sobie  w piwnicy, to co niby ma się z nim stać. Przejechałem już kilkanaście sezonów zmieniając sam koła i nigdy nie miałem z tego powodu żadnych niespodzianek.
  • No właśnie, ale na tylnych kołach nie poczujesz drgań od razu. A ścinanie opon to nie skutek złego wyważenia, tylko zbieżności lub złego ciśnienia
    Wyważanie po sezonie, no można, tak jak można w ogóle tego nie robić, ale jeśli ktoś zakłada taką opcję, i skoro płacić za nią trzeba to lepiej zrobić to po leżakowaniu przed użytkowaniem, niż odwrotnie.
    Podczas przechowywania, zwłaszcza jak opona ma kontakt z podłożem również może się delikatnie "odwyważyć" ;)
    Owszem w moim przypadku też bywało że czasami nie trzeba było wyważać, a czasami trzeba było. Jazdy więcej niż 2 sezony bez wyważenia sobie nie wyobrażam. Ale nie każdy ma takie purystyczne podejście jak ja. Ja lubię mieć tip-top. Z resztą czasami po wpadnięciu w dziurę trzeba dołożyć, albo przełożyć ciężarek. choć oczywiście wtedy co tydzień musielibyśmy gościć u oponiarza...
    Tak czy inaczej koło na wyważarce oraz pod okiem fachowca to taka profilaktyka potwierdzająca że z kołem i oponą jest wszystko OK, i nie mam tu na myśli głębokości bieżnika.
    A opony to jeden z kluczowych czynników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.
  •  Pierwsze słyszę, że koło może się "odwyważyć" od leżenia :) (może spaść jedynie ciężarek jak wulkanizator był pierdoła). Każdy ma swoje przyzwyczajenia, a także swoje doświadczenia (felga aluminiowa to jednak nie to samo co blaszana, prędzej Ci pęknie niż się z krzywi), a moje mnie jeszcze nigdy nie zawiodły :)
     Zbieżność ustawia się na kołach przednich, więc tylne to inna bajka.
  • A ta inna bajka odnośnie kół tylnych... to co dokładnie?
    "W niektórych autach regulujemy wyłącznie zbieżność kół przednich, w innych - przednich i tylnych. Zbieżność regulowana jest za pomocą zmiany długości drążków kierowniczych (przód), drążków zbieżności (tył) lub śrubami mocującymi wahacz. Najprostsze urządzenia umożliwiają tylko regulację ustawienia zbieżności kół przednich, w stosunku do osi geometrii podwozia. Przy tej metodzie zakładamy „milcząco”, że oś kół tylnych jest prostopadła do OGP. Bardziej zaawansowane urządzenia do pomiaru geometrii kół, mierzą kąt zbieżności całkowitej kół osi tylnej. Na jego podstawie określają położenie osi geometrycznej jazdy, a następnie względem niej są regulowane kąty zbieżności połówkowych kół osi przedniej. Jeśli wartości kątów zbieżności połówkowych kół osi tylnej pojazdu nie mieszczą się w zakresach wymaganych, to diagnosta winien dokonać regulacji tych kątów, tak aby OGJ pokrywała się z OGP"
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 100 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • Też mi się wydaje mało prawdopodobne, żeby koła od leżenia mogły się "odważyć" trochę to bezsensu:-). Objawem złego wyważenia koła będzie ściąganie podczas jazdy w którąś stronę oraz drgania kierownicy.

    A jak jest w naszych Rapidkach ustawia się zbieżność na przód i tył czy tylko na przód? W moje staraj octcie 1 ustawialo się tylko przód.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Nie chcę nikogo uczyć daleki jestem od tego ...ale odnośnie wyważone koła czy nie proponuje zanim sie wyważy po sezonie założyć koło na wyważarkę bez zdejmowania ciężarków i spr tak dla samego siebie czy trzeba czy nie i każdy niech ma odp na temat wyważać czy nie wyważać.. A z drugiej strony jest to każdego indywidualna sprawa tak jak wymiana oleju czy innych płynów eksploatacyjnych każdy płaci i ma lub nie płaci i nie ma. Ja osobiście dla siebie i podzespołów czy części na które ma wpływ nie wyważone koło co sezon wyważam niewielki koszt a myślę ze warto.

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?