korzystając z pięknej pogody zmieniłem już opony na letnie. Są to DUNLOPY SP SPORT MAXX na felgach 16 calowych. I tutaj rodzi się pytanie jakie ciśnienie jest najbardziej optymalne do takich opon na nasze drogi? Firmowo (opony były na felgach) nabite było 4,5 bara przód/tył ale to stanowczo za dużo...auto było strasznie twarde. Zmieniłem na 2,5 bara ale nie wiem czy to nie jest za mało (żeby felg nie uszkodzić)
ja w innych samochodach dawałem tak samo jak @spid czyli trochę wyższe na przód (większa masa z przodu = silnik), widzę że w Rapidzie z tego co pisze @bounty zalecane jest wyższe na tył (?) może wynika to z założenia, że obciążony jest mocno dość duży bagażnik?
Dokladnie dane są podawane z myślą ,że będziesz jeździł z pełnym bagażnikiem a zazwyczaj tak nie jest w salonie mowili to samo standard to 2.5 przod bo tam jest silnik i kierowca i zawsze jest cięższy a tył 2.3 tyle jest zawsze dpbrze nie za dużo nie za mało
Przy odbiorze auta otrzymałem check listę z przeglądu zerowego... pozycja ciśnienie w oponach: przód 2.1, tył 2.3 bara i tyle było. Jeżeli u Was, ciśnienie było dwukrotnie wyższe, to salon zawalił... u mnie np. brakowało płynu chłodniczego ;-) Jedynym wyjątkiem, w mojej ocenie, aby dać wyższe ciśnienie w przednich oponach, jest posiadanie ciężkiego silnika diesla, ale nie przy benzynie. Fabryka wskazuje optymalne ciśnienie i najlepiej na tym bazować.
3,5 / 4,5 Bara jest możliwe :/ - jest to ciśnieni placowe żeby opony nie ulegały deformacji. Jednak salon powinien przy przekazywaniu samochodu do odbioru ustawić właściwe.
Większość określa ciśnie i można je wyczytać na słupku lub klapce paliwa i jest to w zakresach: przód 2,0 - 2,5 tył 2.0 - 2,3
Mam pytanie jakie macie ciśnienie w rozmiarze 185/60 R15. Pojechałem wczoraj sprawdzić ciśnienie w swoich zimówkach pierwszy raz po wymianie, którą robiłem w ASO na koniec października. Zaskoczyło mnie to, że we wszystkich kołach ASO dało mi ciśnienie 3,2 bara. Czyli tyle ile wynosi max na opony tylne przy pełnym obciążeniu. Jak myślicie jeździć tak, czy upuścić z przodu na 2,5 bara? No chyba , że wskaźnik na orlenie tak by zawyżał?
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Hm, ale jeździ się dobrze i nie zauważyłem, żeby opona była zbyt wypukła. Wykaz wykazem ale może oni W ASO lepiej wiedzą, że w praktyce takie ciśnienie lepiej się sprawdza? Na ten przykład w octavi 1 max z przodu dla 195/65 R15 było 2,2 bar a w ASO dali mi 2,5 powiedzieli, że tak będzie lepiej bo auto jest ciężkie i faktycznie było w sumie lepiej więc sam już nie wiem co o tym myśleć ....
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Dobrze jest mieć jeszcze przynajmniej jeden miernik ciśnienia, ten który warto wozić ze sobą, i co jakiś czas (np. przy zmianie opon porównać go z ciśnieniem opony w serwisie czy na stacji). Albo też ten swój miernik "skalibrować" - czyli wiedzieć po porównaniu z innymi, ile nam zaniża/zawyża wskazania. Przy zmianie opony na dysku - na początku warto ciśnienie dać o ok. 0,2 - 0,3 bara wyższe. Mamy wtedy rezerwę - jak opona zacznie puszczać powietrze. Chyba że mamy azot - no to bez podnoszenia ciśnienia. Co do ciśnienia w oponach: nie ma jednej "dobrej" wartości ciśnienia. Fabryka daje/zaleca pewne wartości ciśnienia, jednak warto samemu w granicach +_0,2/0,3 bara pojeździć i dobrać "swoje" ciśnienie. Zależy to nie tylko od rozmiaru opony - ale od producenta opon, rodzaju trasy, wielkości obciążenia pojazdu. Pozdrawiam
Może nie - ile powinno być - ale po moich próbach pompuję na 2,3 bara - przód i tył. Mam zimówki 185/60/15. Ale jeszcze raz powtarzam - dużo zależy od rodzaju i stanu opon oraz kto jak korzysta ze samochodu. Te moje wartości mieszczą się w granicach zalecanych przez Skodę. Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.