usterka na tyle nietypowa, że ... pierwszy raz się z taką spotkałem. czekałem akurat na prom (przez Odrę w woj. lubuskim), silnik wyłączony i nagle... wpadłem. No, może nie całkowicie, ale prawa część ciała zapadła się na tyle głęboko, że aż odczułem szarpnięcie. Pierwsza myśl: "zarwałeś fotel, grubasie". Ale nie, to nie ja i mój własny ciężar; to tylko ... śruba łącząca oparcie z siedziskiem odkręciła się i wypadła.
Przejechałem już 62 000km , większych uwag nie mam. Może jedynie skrzypienie zawieszenia po zimie . Nie wiem czy to wina elementów amortyzujących , czy sól poczyniła jakieś szkody.
A u mnie poranny terkot skrzyni trwa nadal a drugie podejście reklamacyjne tej usterki skończyło się zapisem serwisu o braku podstaw uznania reklamacji? Stwierdzono, tak w skrócie że, jest to normalność odgłosów pracy silnika trzycylindrowego i skrzyni biegów??? Sugerowałem opinie z Forum a także poinformowałem serwis że znalazłem na ich placu postojowym trzy używki Skody Rapid ten sam rocznik z tym samym silnikiem, tym samym przebiegiem ale bez terkotu po uruchomieniu silnika i jeden Rapid z podobnym odgłosem po odpaleniu! Nic to nie dało oprócz może informacji że zgłoszą ponownie do producenta problem, że, ja mogę też napisać a także to uspakajające zapewnienie że, jakoby moje dwukrotne zarejestrowane zgłoszenie reklamacyjne ma mi zapewnić po zakończeniu gwarancji możliwość pomocy Serwisu Skody w tym temacie??? Wypełniłem formularz kontaktowy z opisem problemu i czekam. A tak z ciekawości zapytam Was czy macie tą moją słyszalną przypadłość "terkotową" w swoich autach?
demo87 a jak ja wciskam pedał na zimnym to terkot zanika i wraca po puszczeniu pedału ginie po rozgrzaniu skrzyni. Wg mnie to winna jest tarcza sprzęgła lub łożysko, a problem to jak zmusić Serwis do sprawdzenia! Dzięki wszystkim za kontakt napiszę jak coś wywalczę bo myślę że, trzeba dochodzić swego!
Wracając do mojej fajnej skody. Znowuż to wyskoczył błąd map sensora. Kierowca mówi że stało się to na dziurze....wniosek przetarta wiązka...Na razie dałem adaptacje wszystkiego w silniku i skontroluję wszystko. Może będzie dobrze, jeżeli nie to po nitce do kłębka :(
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Co w przypadku przetartej wiązki? Jeżeli komputer wywali błąd zwarcie do masy to będzie miło, wiadomo będzie który przewód zakładam bypass i po robocie. Jeżeli nie. no niestety gdyby nie było widać miejsca mocno narażonego na przetarcie to trzeba sprawdzić ręcznie. Sprawdzę czy to nie jakiś kłopot w związku z zamontowanym lpg.
Dlaczego wiązki się przecierają? Kiedyś przewody w wiązce były owinięte taśmą potem szły w peszel. dzisiaj tylko peszel i sam peszel mógł przetrzeć izolację. Co jak co samo 1,2 mpi działa bardzo dobrze. Jedynie skrzynia nie co haczy i czuć, że sprzęgło jest już bliżej końca niż dalej.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
demo87 Rapida im zostawiałem dwukrotnie by rano odpalić i nagrać dyktafonem dźwięki, poczym wysyłali nagrania do producenta i czekali na decyzje? Po pierwszej wizycie wymienili olej w skrzyni, po drugiej reklamacji skończyło się niczym a producent i Serwis zgodnie i ostatecznie uznali za normalność te ranne terkoty silnika 1.2MPI. Reklamacja jest zarejestrowana w systemie serwisu Skody a użytkownikowi tego modelu z zespołem silnikowym 1.2MPI pozostaje uznać kolokwialność określenia "widziały gały co brały" i jeździć dalej? Dobrze chociaż że, cała reszta jest o,k bo jak czytam posty z Forum to.....!
Ja akurat kupiłem egzemplarz używany więc mogę sam mieć pretensje do siebie ;) co innego nowy to już bym się wkurzył. Ale przez 2.5 roku poprzednia właścicielka problemów z moim autem nie miała żadnych :D
lub nie umiała ich zauważyć. Nadmiar wiedzy, w tym przypadku znajomość motoryzacji czasem przeszkadza ;) Kiedyś spotkałem innego mpi, mój i tamten miały ok 60 tys km. Tamten użytkowany przez przedstawiciela. Mój był starannie docierany wg starej szkoły. Do dzisiaj mój silnik pracuje bardzo dobrze, natomiast tamten jakby mu garść podkładek z nakrętkami wrzucono luzem do środka :D
Docieranie ( a właściwie "układanie" samochodu) jest bardzo ważne. Jedną toyotę, którą posiadam i nią jeżdżę przycisnąłem od razu ( nie mogłem się powstrzymać) Drugą mieli spokojni kierowcy. Jest różnica i to zauważalna :D
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.