FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Skoda Rapid - czynności serwisowe przy pierwszym i drugim przeglądzie (15, 30, 45, 60 tys km)
  • Teoretycznie nie jest konieczne odliczanie przez komputer 2 lat (później 1 roku) czy 30000 km, ale przy QI6 konieczne jest obliczenie czasu i km do wymiany oleju.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • Przyjmijmy teoretycznie,że zbliża się pierwszy termin przeglądu serwisowego w ASO,czyli  24 miesiące/2 lata,a samochód ma przebieg zaledwie ok.8 000 do 10 000 tyś.KM przejechanych,czy przy tym przeglądzie będzie dokonana również pierwsza wymiana oleju ?
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Tak - w tym układzie będzie wymiana oleju. Chodzi o to, że olej w silniku ulega znacznie szybszej degradacji. Działają na niego skrajnie różne czynniki: wysokie i niskie temperatury, wysokie ciśnienia, obciążenia ścinające, kwaśne produkty spalania, ...
    Powoli ale sukcesywnie olej taki traci swoje właściwości i w efekcie nie pracuje tak, jakbyśmy od niego tego oczekiwali. W efekcie dużych amplitud temperatur w oleju może pojawić się woda, wraz z kwaśnymi produktami spalania paliwa dochodzi do zakwaszania samego oleju i w skrajnych przypadkach może dojść do korozji wewnętrznej jednostki.
    Po prostu - wybiera się ten parametr, który wystąpi pierwszy. W tym wypadku czas - 2 lata jest granicą, którą należy respektować.
    Pewnie niechcący podałeś 10 000 tys. km. Wiadomo - że chodzi o 10 tys. km.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W literaturze firmowej podają:
    Skoda Rapid:
    Przegląd po 2 latach lub 30 000 km a następnie każdy rok/30 000 km:
    Przednia szyba: kontrola uszkodzeń
    Przednie i tylne oświetlenie zewnętrzne: kontrola
    Sygnał dźwiękowy: kontrola
    Zestaw naprawczy do opon: kontrola
    Akumulator: kontrola
    Poziom oleju silnikowego: kontrola
    Poziom płynu hamulcowego: kontrola
    System hamulcowy: kontrola
    Grubość okładzin hamulców, przód i tył: kontrola
    Opony: kontrola
    Wypełnić wywieszkę następnego terminu serwisu, nalepić z boku panelu kierowcy (MR 2013)
    Jazda próbna
    Wyzerować wskaźniki przeglądów serwisowych (od MR 2014)
    Wypełnić i zawiesić na lusterku wewnętrznym wywieszkę serwisową (tylko wybrane kraje)
    Przekazać klientowi wypełniony i podpisany formularz przeglądu.

    Rozszerzony zakres przeglądu:
    Po 3 latach lub po 60 000 km a następnie co 2 lata/60 000 km:
    Oświetlenie wewnętrzne: kontrola
    Kontrola korozji
    Wycieraczki i spryskiwacze: kontrola
    System hamulcowy: wymiana płynu hamulcowego
    Kontrola (ew. wyczyszczenie) komór oddzielających i otworów do wypuszczenia wody
    Zamek pokrywy silnika: przesmarować
    Reflektory: kontrola ustawienia
    Pasek alternatora: kontrola stanu
    Układ chłodzenia: kontrola
    Komora silnika z góry: kontrola
    Komora silnika z dołu: kontrola
    Przednia i tylna oś: kontrola
    Układ wydechowy: kontrola
    Warstwa ochronna podwozia: kontrola

    Dodatkowe prace:
    Wg wskazań przeglądów serwisowych: olej silnikowy i filtr: wymiana
    Wyzerować wskaźnik przeglądów serwisowych dla wymiany oleju
    Co 2 lata:
    Wyczyszczenie tylnych hamulców bębnowych
    Co 2 lata lub 30 000 km:
    Filtr kabinowy: wymiana
    Co 3 lata lub 60 000 km a następnie co 2 lata/60 000 km:
    Oryginalny hak holowniczy: kontrola
    Co 4 lata lub 60 000 km:
    Czyszczenie pojemnika filtra powietrza i wymiana filtra powietrza
    Wymiana świec zapłonowych
    Co 5 lat:
    Wymiana baterii alarmu
    Co 30 000 km:
    Filtr paliwa: wymiana (silniki diesla, przy stosowaniu paliwa, które nie spełnia norm DIN EN 590)
    Co 60 000 km:
    Filtr paliwa: wymiana (silniki diesla, przy stosowaniu paliwa, które odpowiada normie DIN EN 590)
    Co 120 000 km:
    Wymiana paska zębatego i napinacza - silniki Diesla Common Rail, użytkowane w krajach o wysokim zapyleniu.
    Co 180 000 km, a następnie co 30 000 km:
    Kontrola filtra cząstek stałych - silniki CR z montowanym seryjnie DPF
    Co 210 000 km:
    Wymiana łańcucha rozrządu i napinacza - silniki CR (nie obowiązuje dla silników użytkowanych w krajach o wysokim zapyleniu. 

    Polska - nie jest w wykazie krajów o zwiększonej zawartości siarki w paliwie.
    Polska - nie jest w wykazie krajów o zwiększonym zapyleniu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Z tą siarką to trochę szkoda, ponieważ jej brak generuje problemy związane z niskimi właściwościami smarnymi oleju napędowego dla common rail: słynne pompy i wtryskiwacze w tdci, dci... Temat rzeka.
    Przy 30 tys mi bębnów nie czyścili.
    Polecam filtr kabinowy zmieniać przy każdej wymianie oleju bądź co roku, najlepiej na węglowy.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Witam wszystkich w te niedzielne popołudnie z przelotnym deszczem,oczywiście kolega @jercen mnie poprawił chodziło rzeczywiście o 10 tyś km przejechanych.
    Zastanawiam się,czy wymiana filtra kabiny co 3 lata i filtra powietrza co 4 lata nie są zbyt odległymi terminami,gdyż wiem z doświadczenia,ze w naszych warunkach zapylenia filtry te wymieniało się wcześniej,przynajmniej ja wymieniałem  w swoim poprzednim aucie częściej.
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Filtr kabiny zalecają wymieniać co 2 lata.
    Możesz zrobić trochę inaczej: Jak masz możliwość, wyjmij filtr powietrza i oceń jego stan. Zamiast wstawić nowy może wystarczy tylko go wyczyścić poprzez kilkakrotne obijanie o twarde podłoże a następnie poprawić mocnym odkurzaczem.
    Przy takim zabiegu (co rok) zazwyczaj miałem sporo drobnego, widocznego gołym okiem kurzu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Bądź wydmuchać kompresorem lub samodzielnie wymień filtry powietrza już od 20 zl są. Przełoży to się na spalanie i moc.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Po przejechaniu ok 3 tys. km od przeglądu nadal tylko jedno wskazanie odnośnie przeglądu. To od wskazania wymiany oleju nie pojawia się niestety i nie sadze, żeby się już pojawiło:(
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • 45 tys km: olej z filtrem + filtr fazy lotnej. i tylko tyle. Samodzielnie wymienię kabinowy bo dużo czasu tam się spędza, ew przedmucham.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Serwus!
    Przed chwilą dzwoniłem do serwisu (POL-MOT Warszawa Bemowo) zapytać o cenę pierwszego przeglądu (30kkm) z wymianą oleju i dowiedziałem się, że:
    1. Mój przegląd powinien zamknąć się w cenie 1100PLN (łącznie z odgrzybianiem klimy 120PLN)
    2. POL-MOT nie posiada cennika, który mógłby mi udostępnić (wtf?).
    3. Ceny przeglądów się wahają, bo są różne czynniki (mat. ekspl., ilość oleju itd.)
    4. Ich olej (z najwyższej półki, ale nie wiem jaki), kosztuje 80PLN/l i wchodzi do 5l w zależności od silnika (ja mam 1.2TSI)
    5. Sam przegląd kosztuje bazowo 200PLN + mat. ekspl.
    Czytałem wcześniejsze wpisy, w których chwalicie się, że zamykaliście przegląd w 800PLN i zastanawiam się, czy macie jakieś ciekawe komentarze do mojego przykładu powyżej.
    Pozdrawiam serdecznie,
    RAPID 1.2TSI, 105KM
    R.
  • Kup materialy we wlasnym zakresie, zaplacisz za sama robocizne i na pewno wyjdzie ci taniej. Proponuje tez podzwonic po innych aso, ceny moga sie sporo roznic miedzi poszczegolnymi serwisami
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • W silniku TSI masz 3,9 l oleju na wymianę. Nie daj sobie wmówić 5 litrów.
    Kupujesz własne materiały, a w serwisie płacisz tylko robociznę.
    Jeśli nie masz kłopotów z klimą, nic nie czujesz w kabinie - to zastanów się czy warto odgrzybiać klimę.
    Ceny przeglądów zależą od firmy, ale nie powinny być (bez materiałów) powyżej 150 - 180 zł. Twoja cena 200 zł jest już lekko "zawyżona". Może warto potargować się jeszcze.
    Na moim przeglądzie przy 30 tys. km  miałem serwis za ok 150 + materiały za ok. 240.
    Pozdrawiam
     
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja pierniczę... Jedno aso we wro powiedziało mi 700 zl drugie 240:) za robociznę. Części kup samodzielnie nawet w detalu wychodzi taniej. Jest sklep strefa kierowcy mają dobre ceny. ALE niemiecka skoda wspomaga niemiecka gospodarkę wiec niestety filtry mann/kneht/mahle, jeżeli chodzi o powietrza I oleju. Kabinowy kup filtron z węglem aktywnym warto. Olej... Skoda leje castrol, mercedes Shell. Shell jest tańszy. Wybierając olej sprawdź czy spełnia normy vw, to ważne. Jeżeli możesz samodzielnie zmienić F kabinowy to zrób to. Aso bierze za to drogo, a robi to się gołymi rękami w 23sekundy.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • mi za wymiane samego oleju zawolali w jednym aso 250 a w drugim 150 ;)
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @gross81 za sama wymianę??? czy może za wymianę plus kasowanie inspekcji ???
    bo ja po nowym roku chce oliwę kontrolnie wymienić ale 150 za ta przyjemność nie dam
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • @krisr77 Nie żebym się czepiał, ale oliwa jest do smażenia, a do silnika jest olej :)
  • Jeżeli wartość roboczo-godziny w serwisie jest 60 - 100 zł, no to za 2 godziny mamy 120 - 200, ale już za 3 płacimy 180 - 300 zł.
    A jak nie patrzymy na ręce mechanikowi, nie widzimy swojego samochodu, to może płacimy za czas, kiedy mechanik pije małą czarną, albo nawet idzie na przerwę na papierosa.
    Wydaje mi się, że niezależnie od czasu, jaki auto spędzi w serwisie, to cena pierwszego całego przeglądu z wymianą filtrów, oleju, nie powinna być większa niż 180 zł. Podejrzewam, że za 150 zł trzeba by szukać serwisu ze świecą. A jak taki nawet jest - to koszty i czas dojazdu podpowiadają, by przegląd  zrobić jednak bliżej swojego garażu :)
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Może być też tak, że ilość RG wyliczana jest na podstawie jakiegoś cennika.
    Np. wymiana oleju 30min, wymiana filtra pyłkowego 23s |;)| itp.
    Wtedy płaci się zawsze za taką samą ilość RG. Różnice mogą wynikać tylko z różnic w stawkach za 1 RG.
    I za dymka się nie płaci.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @krisr77 Tam gdzie 250 to wlasciwie mowa byla tylko o wymianie, gdy usłyszałem cene nie wgłębiałem sie juz w temat  ;) W drugim aso za 150 z kasowaniem i zmianą okresu międzyobsługowego na staly. 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?