FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
LPG do 1.2 TSI 85KM!
  • Skoda poszerza ofertę modelu Rapid 1.2 TSI o kolejną fabryczną wersję zasilaną LPG.

    To w tej chwili najmocniejsza i najbardziej zaawansowana jednostka napędowa w modelu ŠKODA Rapid, do której można zamontować specjalnie dostosowaną instalację LPG. Kombinacja ta debiutuje w modelu Rapid w obydwu wariantach nadwoziowych - Spaceback i limuzyna - będąc drugą opcją obok wersji z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM.

    Specjalnie opracowana instalacja gazowa pozwala maksymalnie wykorzystać zalety tej nowoczesnej technologii, jednocześnie nie wpływając negatywnie na jej bezawaryjność i wysokie parametry.

    Patrząc z zewnątrz, nowa instalacja nie różni się niczym od już stosowanych rozwiązań, lecz technologia TSI wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki (samodiagnozy) samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować ilość wtryskiwanego paliwa i korygować skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku.

    Montaż systemu LPG w samochodach z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się między innymi z problemem nagrzewania się paliwa wewnątrz wtryskiwaczy benzynowych, które działają w bardzo ograniczonym wymiarze podczas pracy silnika zasilanego LPG.

    Instalacja Landi Renzo opracowana dla ŠKODY rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski benzynowe niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala skrócić czas przebywania benzyny w podwyższonej temperaturze.

    Aby zapobiec procesom wewnętrznego zanieczyszczania się wtryskiwaczy benzynowych osadami przegrzanego paliwa, nowa strategia zakłada okresowe dolewanie specjalnego stabilizatora do benzyny i oleju silnikowego. W czasie najmniejszego zapotrzebowania na paliwo, podczas pracy na biegu jałowym oraz w momentach największego obciążenia silnika, stosowane jest przejście na całkowite zasilanie benzyną, w dalszym stopniu przyczyniając się do długotrwałej, bezproblemowej pracy układu napędowego.

    By zapobiegać potencjalnemu powstawaniu zanieczyszczeń układu paliwowego, ŠKODA po raz pierwszy oferuje nowatorskie rozwiązanie profilaktyczne polegające na dodaniu specjalnego preparatu (stabilizatora) do benzyny i oleju. Dodatkowy środek jest prosty w obsłudze - dolewa się go do zbiornika paliwa co 5 000 km.

    Instalacje LPG do ŠKODY dostarcza renomowany specjalista, włoska firma Landi Renzo Polska.Źródło Auto świat©



    Co o tym sądzicie? Warto coś takiego kupić

  • ciekawe ile tej benzyny spali w mieście (praca na biegu jałowym), na autostradzie (moment największego obciążenia silnika) np. na 100 km...

    ciekawe też ile ten środek, który trzeba będzie dolać kosztuje...
    Rapid SB | 1.2 105KM | MY15
  • jeszcze pojawia się pytanie, jak będzie z trwałością / awaryjnością, czy to samej instalacji (bo to nowe rozwiązanie), jak i silnika, bo TSI to też w miarę nowa konstrukcja, więc może "inaczej" znosić trudy eksploatacji, o czym świadczy konieczność dolewania środka...

    Z drugiej strony faktycznie ciekawe ile będzie palić, jakie będą koszty, bo sam 1.2 TSI nie jest jakiś mocno łakomy na paliwo, więc z LPG może być lepiej, pytanie o ile.
  • Problemem może być przegrzewanie wtryskiwaczy.I teraz ważne, czy oszczędności na paliwie zrekompensują ich wymianę, już po gwarancji.Czekamy na pierwszych testujących :-)
  • Ja się zastanawiam jaki jest sens kupowania takiego auta ?
    Jak jeździłem w "koło komina" , do babci na obiad , raz na jakiś czas nad morze , czy na sporadyczny wypad gdzieś dalej , jeździłem 1.8 benzynką. Przecież spalanie nie jest jakieś szokujące ( 8 litrów ). Jakby nie nowa praca 100km od domu to kupiłbym Rapida 1.4 TSi. Jeżeli ktoś jeździ dużo to bierze diesla jak ja , no chyba że firmowe po mieście to może i dobre rozwiązanie , takie LPG?
    Jak dla mnie to gazuje się auta starsze , nie mamy pieniążków żeby kupić inne a jeździć trzeba czy np. jakiegoś Jeep'a bo chcemy z kolegami poszaleć w lesie na weekend a 20L na stówkę to dużo.

    Tak się zastanawiam ? Poza tym za jakiś czas z tych 85KM na gazie zostanie Wam 50 ... ;)
  • Było by nadal w granicy 80km, teraz gazowanie nie wiąże się już tak jak kiedyś ze spadkiem mocy
    Rapid SB | 1.2 TSi, 85km | MY14 | Ambition | Beż Capucino | 15000 km | Lubelskie
  • Skoro masowo schodzą LPG z silnikami MPI 75km technologicznie zacofanymi bez turbo i to nie tylko do firm to chyba jest sens i w TSI 85, jestem przekonany ze bedzie na nie branie i wypra te MPI z gazem.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • No nie wiem , napewno jest sens je sprzedawać ale czy kupować ? Tak się poprostu zastanawiałem ? Może nie widzę , ze swojej strony, dobrego argumentu :-)
  • Diler w salonie mówił mi że MPI z LPG schodzą najlepiej więc skoda wyciągnela wnioski i teraz ładuje do 85 TSI, sam się pytałem o taka możliwość ale raczej z ciekawości bo przeważyły argumenty podobne do twoich
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • Realne koszty dla MPI:
    Najgorszy scenariusz dla tego silnika, czyli autostrada (założenie, że jedziemy max 131-132km/h, czyli z dotryskiem 7%): koszt na 100km
    z LPG: 23.3zł za LPG + 5.65zł za Pb = 28.96zł (mam te obliczenia, gdy gaz kosztował 2.5zł/l, teraz jest 2.6, ale różnica nie jest kolosalna...)
    z benzyną: 40.81zł (założenie 7.8l/100km i cenie Pb 5.3zł za litr) - nie jeździłem z samym Pb, ale biorę dane spalania z komputera, a cena jest z dobrej stacji, tankując na autostradzie wiadomo, że można popłynąć...
    W mieście korzyść LPG jest wyższa, bo jeździ się częściej bez dotrysku, a spalanie paliwa jest wyższe...
    W Polsce stosunek ceny LPG do Pb jest na prawdę dobry... Ostatnio trochę cena LPG rośnie, ale może stanieje, jak się upowszechnią stacje samoobsługowe LPG.

    Stać mnie było i na diesla, i na TSi, ale skoro mogę płacić mniej, to czemu tego nie robić :)
    Mam rodzinę, jeździmy spokojnie. Nie widzę też spadku mocy na gazie... Dla mnie 130kmh na autostradzie to dobra prędkość, nie zawsze trzeba - moim zdaniem - jeździć tyle, ile wskazuje ograniczenie prędkości.
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Jestem też ciekawy sensu kupna Rapida z LPG. Powód? Za taką samą cenę mam i30 z LPG 100 konnym silnikiem i chyba lepszym wyposażeniem. 
  • Akurat co do LPG do Hyundaia to można by esej napisać. Poczytaj różne fora o problemach z tymi, zagazowanymi, silnikami. I jeszcze problemy z egzekwowaniem gwarancji... Być może po tych problemach VAG zdecydował się na dotrysk Pb...
    Swoją drogą, jeżeli nie mówimy o i30 Wagon, to zwykłe I są wielkościowo bardziej zbliżone do Fabii, niż Rapida. Cenowo to golas z LPG zaczyna się od 58 tysięcy, dorzucisz coś extra, jakiś wyższy pakiet i cena rośnie do 75 tysięcy. Oczywiście od tego zaczynasz negocjacje, ale chyba, mimo wszystko to droższy samochód. Być może teraz już wolny od błędów lat młodzieńczych i LGP jest ładnie zagazowany...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Half co do twojej poprzedniej wypowiedzi:

    Miałem doczynienia z Fabią 1.2 HTP 64HP 2007.  Przy przebiegu 150 tys km. Padł 1 raz silnik. Gdzieś ok.170 tys. założyłem LPG. Silnik miał mniej mocy itp. Przy 260 tys. padł 2 raz silnik. Dlatego myślę,że 1.2 MPI 75 hp. jest podobny do HTP. Dla mnie głupota jest brać ten MPI do Gazu,bo może paść jak mój HTP. Nie życzę Ci tego,ale miej to na uwadze,że te 3 "cylindróweczki" są do d* Jestem ciekawy,czy te TSI by dało radę. Stąd cały ten watek. P.s Ile pali Ci rapid na 100 przy 130 km/h? Mi fabia paliła 10l.
  •  Możecie mnie oświecić skąd wiecie ile spalił gazu a ile benzyny. Może głupie pytanie, ale nie miałem na razie do czynienia z gazem w  Skodzie. Czy chodzi tu tylko o "organoleptyczne" sprawdzanie przy tankowaniu ?
  • @lukasz13 - tak, pozostaje zliczanie. Pierwsze parę tankowań to wlewałem razem max gazu i  do pełna Pb (zawsze 2-3 litry wchodziło) i na podstawie przebiegu wyliczałem sobie spalanie i koszt przejazdu dla 100km. Całość opisywałem i stąd miałem rodzaj trasy i koszty. Teraz już mi się nie chce. Jak przyjdzie siarczysta zima to zrobię też parę takich baków, dla porównania.

    @KrzysiekMPI - mam nadzieję, że te silniki będą długo służyły. Generalnie to mam świadomość, że są to technologicznie starocie (pewnie najstarsze, co spełnia normy..), ale nie można porównywać tego MPI z HTP sprzed paru lat. Teraz są to jednostki już po przejściach wieku dziecięcego i wyeliminowano parę wad (m.in. sławny, "przeklęty" napinacz wałka rozrządu). Już mniej zaufania wzbudzają we mnie nowe TSi, które wydają się zbyt wyżyłowane, ale o tym jest inny temat na forum (inna sprawa, że ja to bym wszędzie wrzucał stare, dobre 1.9TDi, lub 1.4TDi dla maluchów :) )
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • witam,

    ja zamówiłem 1.2 TSI z LPG - się zobaczy, jak to podziała w praktyce; postaram się co nieco powrzucać do wątku.

    co do gazowania - mapa wtrysku jest nawzajem udostępniona przez Skodę i Landirenzo; tę ostatnią firmę cenię, miałem ich instalacje np. w Focusie 1.6 16V i zrobiłem ponad 150 tyś. na LPG ...

    dotrysk benzyny jest istotny dla wtryskiwaczy Pb - inaczej się nie da na razie ;)
  • cześć Rapidowcy :)

    dziś się dowiedziałem, że jako jeden z pierwszych (jesli nie pierwszy) mam montowany LPG do TSI od Landirenzo (firmowo) - no i misie kolorowe pomylili jakieś części i nici z odbioru w terminie ... :( - ale przynajmniej dostawią auto pod wskazany adres jak im się to uda poskładać do kupy ...

    2 sprawa - gniazdo "wlewu" LPG wg instrukcji nie może być pod klapką normalnego wlewu (czyli ukryte), tylko np. w zderzaku (brak dostępnych części do Landirenzo ...) - przewidywałem udziwnienia w związku z "nową" wersją Rapid+TSI+LPG ale nie takich problemów naraz ... widzę, że będzie "wesoło" - 2 lata gwarancji powinny wystarczyć na eliminację usterek (aj hołp so ...)

    pozdro
    Jogur
  • Myślę ze prędzej nie wiedza jak to zamontować niż pomylili części, będziesz pełnił role królika doświadczalnego
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • Dealer montował już taki zestaw, potwierdziłem w Landirenzo Polska pomyłkę części.

    na razie tylko 500 km przejechane, instalacja podobna jaką miałem do Focusa 1.6, działa bez zarzutu, spalanie w zależności od wiatru ;) :
    1. 90 km/h - 5-6 l/100km
    2. 120 km/h - 6,5-7,5 l/100km
    3. Średnio z 500km (350 trasa, reszta w mieście - Wrocław, Oleśnica) - 6,5 l/100km - A TU MAM BŁĄD !!! - to z nie z 500 km tylko z 300 raczej, jak już w trasie włączyłem 2 zestaw danych w komputerze

    na razie zeszło ok. 28 litrów LPG i ok. 16 litrów benzyny - deptanie powoduje spore dotryskiwanie benzyny, na trasie jeździłem pod 140 km/h lub 100 km/h w zależności od nastroju ;)

    na luzie na rozgrzanym silniku spala 0,6 l/h

    w te pare dni mrozów po 5 minutach skrobania szyb i jazdy po 2 km przełącza sie na LPG

    tyle obserwacji :)

    pozdro
  • joguras na 500 km spalił Ci 16 l benzyny i 28 lpg? To porównywalne ze spalaniem 6 l benzyny na 100 km. (mam tsi 105 km i po 8,5 tys. km średnie spalanie z kompa to 6l).
    LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 19000km|Oleśnica
  • Ciekawe jak ty jezdzisz ze z tym silnikiem masz takie spalanie, chyba ze na lawecie jezdzisz najczesciej :D
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?