FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
LPG do 1.2 TSI 85KM!
  • Ale technicznie Omegasy się przez te lata nie zmieniły i w związku z tym, że w VAG mają instrukcje serwisowania oraz obsługi tych instalacji, to nie będzie się ona na razie zmieniać... Gdyby byłą to sprawa wewnętrzna Landi to kolejne generacje Omegasopodobnych instalacji pojawiały by się częściej...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • heloł,

    auto ma już 9500 km przejechane, ostatnie organoleptyczne badanie zużycia:
    1. tankowanie pod korek Pb i LPG na stacji Lotos na Karkonoskiej we Wro
    2. trasa 384 km
    3. tankowanie pod korek Pb i LPG na stacji Lotos na Karkonoskiej we Wro - średnie zużycie 7,10 l/100km
    4. Pb - 7,74 l (28% z całości) za 4,79 zł/l = 37,07 zł
    5. LPG - 19,54 l (72% z całości) za 1,99 zł/l = 38,88 zł
    6. łączny koszt 75,95 zł
    7. procentowo licząc - koszt całkowity 19,78 zł na 100km (edycja, było na km, dzięki Jercen) z czego 9,65 zł za Pb i 10,13 za LPG
    gazowanie do Stronia Śląskiego + gazowanie do Świdnicy (oba przejazdy z Wro) + jazda po Wro.
    chyba się nie machnąłem w liczeniu - proszę o sprawdzenie.
    pozdro
    Robert
  • A może 0,1978 zł na km?
    W przybliżeniu - to 20 gr na 1 przejechany km, 20 zł na 100 km.
    Samochodu za przejechanie 100 km za 2000 zł nikt by nie chciał ! ! !
    Pozdr
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Pisaliśmy o tym wcześniej, że przy zużyciu benzyny poniżej 6 l/100 km w silniku TSI bez instalacji gazowej warto rozpatrzeć sens pójścia właśnie tą drogą: czysty silnik (niegazowany) bez dodatkowych kosztów przeglądów, dodatkowych ewentualnych problemów technicznych, braku miejsca we wnęce koła zapasowego.
    Ale to tylko tak na marginesie, bo nie mam zamiaru rozpoczynać ponownie wielkiej dyskusji o stosowaniu czy przewadze instalacji LPG. Zawsze jest grupa zwolenników jednego czy drugiego rozwiązania, i to z wielu różnych powodów.
    A ten wątek niech pozostanie właśnie dla zwolenników LPG. Taki jest jego temat :)
    Pozdrawiam
     
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Przy rozsądnie używanym MPI dotrysk waha się między 10-15%, a do tego spalanie gazu jest nie dużo większe niż Pb. W TSI dotrysk to 20-30%. Moim zdaniem to za dużo. Tak jak mówił @jercen trzeba już rozsądnie policzyć za i przeciw. Ot chociażby konieczność przeglądów gazowych przy badaniach okresowych - za 160 zł corocznie. Nowe samochody pierwszy przegląd po 3 latach. Dodatkowo rokrocznie trzeba dodać 100 zł za przegląd serwisowy (plus jakieś drobne na filtry). Potem koszty są dodatkowe, bo być może trzeba będzie wtryski wymieniać, albo komputer? Kto wie... Zatem minimum to 260-300 zł rocznie - za to można kupić jakieś 55-60 l Pb przy spalaniu 6-7l/100km przejedziemy na tym 800-1000 km (zgrubnie). Nie mówiąc o kosztach zakupu instalacji.

    Tak sobie można tworzyć obliczenia i gdybać... Jak dla mnie TSI z LPG ma sens tylko jak jeździmy w długie trasy, albo duże przebiegi po mieście, ale każdy liczy sam swoją kasę...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • w sumie zaraz padnie 10 000 km przebiegu od 12 grudnia 2014 - najczęściej w trasie Wro-Stronie Śląskie i Wro-Oleśnica (ok 60% przebiegu) a reszta we Wro.
    średnie spalanie z kompa to 6,6 l/100km
    jak patrzę na liczydła na stacjach paliw, to średnie rzeczywiste to ok. 6,8-7,0 l/100km
    średnio nie zejdę poniżej 6,5 l/100km na Pb a przebiegi będę miał na poziomie 15-20 tyś. rocznie - moim zdaniem za instalacje na poziomie 1,5 tyś PLN to się nie byłoby co zastanawiać, za  3,5 tyś. "fabrycznej" - można marudzić ;)
    pozdro
    Robert
  • Cześć,
    Od niedawna jestem posiadaczem Rapida 1.2 TSi z LPG (przebieg 2500), będąc ostatnio na przeglądzie (pierwszy już po 1000km) przeczytałem w poczekalni artykuł o tym że silniki TSI „biorą olej” i że koncern się na to wszystko wypina, dzisiaj z kolei znalazłem taki artykuł :
    http://www.auto-swiat.pl/lpg/masz-gaz-w-skodzie-nie-uzywaj-bagaznika/b8f1bb#fp=as

    Jest może ktoś na forum kto ma jakieś dłuższe doświadczenia z tymi silnikami i instalacją gazową, i ewentualnie może się jakoś odnieś do tych artykułów ?
    I jeszcze spalanie mojego Rapida:
    Na 100 km 1,7 L benzyny i 4,8 L gazu, spalanie na długiej trasie 580 km, bez autostrad

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • spalanie podobnie jak u mnie, proporcje podobne. brania oleju nie mam.

    koło wożę w bagażniku + 4 komplety do nart, 3 torby z ciuchami i gadżetami, itp. - jakoś działa i jeździłem po dziurskach w okolic Stronia Śl. przez 2 tygodnie zapakowany w 4 osoby.
  • W wątku "Świece zapłonowe" wyskoczył jeszcze jeden aspekt stosowania LPG: mianowicie dodatkowa, częstsza wymiana świec zapłonowych. Dla silnika 1.2 MPI to 3 świece, dla TSI to już 4 świece. Przy czym podobno ma to być co 30 tys. km, natomiast u niektórych producentów świec do LPG jest informacja o wymianie świec co ... 15 tys. km.
    Może kto spróbuje i podejmie się podsumowania finansowego lub czynności związanych z użytkowaniem LPG w Rapidzie na przestrzeni np. 2 lat czy przebiegu 30 tys. km?
    Sądzę, że była by to ciekawa lektura porównawcza. Oczywiście nie w celu udowodnienia, że taka wersja silnika jest lepsza niż druga. Każdy wybiera na co ma ochotę lub potrzebuje, stosownie do możliwości i przewidywań.
    Pozdrawiam  
      
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • zrobiłem małą kalkulację - zakładając:
    1. 30% Pb i 70% LPG
    2. na razie bez dodatkowych kosztów przy instalacji LPG
    3. przebiegi od 10 do 100 tyś km (co 10 tyś. liczyłem)

    wychodzi jak na screenie - dodatkowe koszty jutro uwzględnię ;)
    LPGiPB w RAPID.png
    1337 x 393 - 27K
  • Ja mogę udzielić informacji. Zadzwoń do mnie to opowiem będziesz mógł zapisać. Numer na priv
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku - to do mnie napisałeś o udzielenie informacji? w stopce masz MPI ... to nie wiem
  • No tak dla porownania
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • ostatnio po przejechaniu ok 400 km po autostradzie wygnało mi ok 250ml płynu chłodzącego po uzupełnieniu wodą wszystko jest ok,Rapid 1,2 tsi lpg dotychczasowy przebieg 5500km poza tym bez problemów, czy miał ktoś podobną sytuację i jaka może być przyczyna
  • Sprawdź, czy nie ma wycieków przy reduktorze, tam najczęściej dochodzi do nieszczelności układu chłodzenia.
  • Brak jakichkolwiek wycieków,posadzka w garażu sucha,w serwisie stwierdzili że to mogło być chwilowe zapowietrzenie pompy
  •  W garażu wycieków może nie być, tylko na wężach doprowadzających płyn chłodniczy do reduktora i to podczas jazdy, ale to tylko jedna z teorii, może to akurat nie to.
  • Poziom na wystudzonym silniku ma być max.
    NIGDY NIE DOLEWAJ WODY KIEDY NIE MUSISZ. Należało wlać dobry i właściwy płyn to ważne.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Oczywiście że kiedy nie musisz nie dolewasz wody,tam jest koncentrat po ewentualnym dolaniu wody należy sprawdzić krzepliwość w ASO.Pozdro,
  • Nie ma w układzie koncentratu!!!! Jest roztwór, który ma konkretne właściwości w konkretnych proporcjach. Koncentrat zamarza szybciej niż gotowy płyn. Dlatego koncentrat jest zawsze do rozrobienia z wodą demineralizowaną a najlepiej destylowaną. Krzepliwość możesz sprawdzić samemu. Przyrząd 12zl
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?