FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Wyciszenie auta
  • Koledzy czy ktoś wyciszał drzwi w R? Czy to za pomocą dodatkowych uszczelek czy też wygłuszenia matami?
    Przymierzam się do wypełnienia uszczelek drzwiowych oraz wygłuszenie drzwi. Postaram się zrobić relację. 
    Wypełnienie uszczelek za pomocą silikonowego wężyka (patent z forum mazdy), podobno efektem ma być lepsze przyleganie uszczelki do drzwi. 
    Za pomocą mat chcę wygłuszyć drzwi ale nie wiem jak się dostać za głośnik ponieważ nie mam nitownicy a reszta drzwi jest mocno zabudowana. W najgorszym wypadku wyciszę od strony boczku i dodatkowo boczek. 
    Jeśli macie jakieś sugestie lub podpowiedzi to proszę o info i pomoc.
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • Piszecie o głośnej pracy Rapida, macie na myśli dźwięk podczas jazdy czy na postoju? U mnie podczas ajzdu jest pełna kulturka, natomiast na postoju (zwłaszcza, bo dłuższej jeździe w korku) wydobywają się wysokie dźwięki z okolic silnika
    Rapid LB | 1.2TSI 110KM | MY16/17 | Style | Szary Metalik | 25000km | 8.3 l/100km
  • A u mnie jest na odwrót. Podczas postoju jest cicho, na tyle cicho, że czasem się zastanawiam czy mam mam włączony silnik. Nie raz zdarzyło mi się że probowałem go ponownie uruchomić. Teraz już mam nawyk aby rzucić okiem na obrotomierz.

    Za to podczas jazdy już tak przyjemnie nie jest. Mówię o swoich odczuciach. Tak w granicach 90 - 100 km/h jest powiedzmy dobrze. W okolicach 110 km/h w zależności po jakiej nawierzchni jadę lub jakie warunki pogodowe są (głównie wiatr) to jest znośnie lub już nieprzyjemnie. Powyżej 110 - 120 km/h zaczyna się huragan, nieprzyjemny hałas.

    Mam w domu dla porównania F1 z 2006 r. z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 HTP 64KM i śmiem twierdzić, że w niej jest ciszej przy tych prędkościach a nawet jeśli tak nie jest to dźwięk jest przyjemniejszy dla ucha.

    Nie wiem, może w MY16 i nowszych jest lepiej ale w MY15 jest głośno.

        Jeździłem w zeszłym tygodniu O3 przedliftową ale już z silnikiem 1.0 TSI 115 KM. Chciałem poczuć jak ten silnik jeździ, do tego w cięższym i większym aucie niż Rapid. 
    Nie wiem jak przy większym obciążeniu ale przy dwóch osobach czyli w tym przypadku jakieś 180 kg na pokładzie jechało to dość fajnie w porównaniu z moim Rapidem. Ale wrażenia z silnika to inny temat.
    Co do własności akustycznych to takim autem mógłbym jeździć. Obok salonu jest trasa, gdzie spokojnie można testować większe prędkości to ta O3 przy 140 km/h była tak cicha jak mój Rapid przy około 100 do 110 km/h a im wolniej tym jeszcze przyjemniej. Przy 90 - 100 km/h jest bardzo cicho. Tak wyciszonym autem mógłbym jeździć :-). Do tego praca 3 cylindrowego silnika w środku nie jest bardzo słyszalna ale to mi akurat nie przeszkadza bo już 11 lat jeżdżę Fabią 3 cylindrową i przywykłem do tego dźwięku a w O3 jest dużo mniej słyszalny i mniej natarczywy.

    To dla mnie jest największa wada Rapda. Jego kiepskie wyciszenie.
    Nie ukrywam, że trochę żałuję, że nie zaryzykowałem i nie wziąłem O3 TSI 1.2 85KM ale nigdzie nie było takiej wersji do testowania. 
    Kolega to zrobił i mogłem przetestować taką konfigurację i muszę przyznać, że bardzo przyjemnie to jeździ i tylko przy większych prędkościach mój Rapid pokazuje, że ma wiecej koników pod maską. Przyjemność z jazdy polepsza jeszcze wyciszenie w tej O3. Po gwarancji można by było trochę podnieść jej moc i wtedy różnica by znikła. Coż, teraz już już po fakcie i jeżdżę Rapidem, który jest mega praktyczny, funkcjonalny i dość wygodny ale niestety hałaśliwy :-(

    Takie to moje subiektywne odczucia co do wyciszenia w/w aut.

    PS. Nie chce się ktoś zamienić lub oddać O3 1.2 TSI 85 KM (105 KM nie pogardzę ;-P) ;-P
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Nie wiem ale mój Rapid MY17 jest bardzo dobrze wyciszony, bez porównania z wcześniejszymi aitami VW tdi nawet tymi z 2011r. Przy 140km/h cichutko. Masz jeszcze silnik z serii ea111?
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dokładnie jak w podpisie. 1.2 TSI 105KM były tylko EA111. 
    1.2 TSI 85/86/90KM były EA111 i EA211.

    Tutaj akurat nie szukałbym przyczyny w silniku bo EA111 jest porównywalny pod względem głośności do EA211. Porównywałem mój z kolegi 1.2 TSI 85KM EA211 w O3 i było praktycznie identycznie a kolega wręcz stwierdził, że mój jest cichszy i mówimy tu o dźwiękach na postoju przy otwartej masce przy różnych prędkościach obrotowych silnika i z wyłączoną klimatyzacją. 

    Dźwięki za to zmieniły się podczas jazdy. U niego jest lepiej wyciszony silnik i mnie dźwięków dociera z otoczenia z kół czy z opływającego powietrza. 
    Może u mnie opony też hałasują ale to mnie przeszkadza niż inne hałasy (głównie szum powietrza i później trochę silnik ale ten przy równej jeździe jest mało słyszalny).

    TDI nie jeździłem jako kierowca (tylko raz 1.4 TDI 70KM w Roomsterze) więc wielkiego porównania nie mam. Za to mogę porównać różne auta benzynowe i Rapid zaznaczam jak dla mnie jest jednym z gorzej wyciszonych aut. Może MY17 jak u Ciebie @PinkFloyd jest lepiej wyciszony. Tego nie wiem bo nowszym Rapidem niż MY15 nie jeździłem. Kolega ma MY15 też z 1.2. TSI 105 KM ale nowszego bo z lutego 2015 i jest podobnie jak u mnie. Może od MY16 czy MY17 poprawili wyciszenie. Może kiedyś będę miał możliwość sprawdzenia nowszy model to porównam.

    Zaznaczam, że to moja indywidualna opinia dla mojego ucha. Może okazać się, że ktoś powie, że jednak jest w nim cicho. Ciekawe co by powiedział na tą O3 1.0 TSi, którą jechałem gdzie twierdzę, że jest wyjątkowo cicho :-D ;) ;-P
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • W octavii zawsze jest cicho, ciszej niż w vw jetta. Po drugie 1.0 tsi, 1.2 tsi i 1.4 tsi są to silniki serii ea 211. Wszystkie 1.2 tsi EA 211 są to te same silniki i ten sam osprzęt tylko inny wsad do ecu. Cisza w Octavii to nie domena silnika tylko wygłuszenia. Zwolennikiem 3 cylindrow nie jestem  bo trudno sie przyzwyczaić jak sie ma na godzien silnik v6 a najsłabiej R4. Ja tylko mam obawy w R3 co do układu korbowodowego. W niewywazonych silnikach nie są za trwale, ale dlaczego producent zmniejszył wytrzymałość korbowodów w stosunku do ea211 1.2 tsi. Pewnie nie przewidują mocy większej niż 130KM.  1.2 tsi ea 211 ma za mocne korby po aferze z brakiem oleju w tsi, a mocy nie.mogli mu podwyzszac bo byłby konkurencja dla 1.4. 1.2 tsi to to samo co 1.4 tylko skrócony ma skok tłoka. 1.2 tsi był za duza konkurencja wewnetrzna w firmie, podkrecony ma tyle co 1.4 a pali w trasie mniej niż 1.0 tsi. W OIII FL ludzie wykminili ze lepiej wziąć 1.2 tsi es 211 85KM niż 1.0 tsi 115KM. Sam znajomy w ASO mówił ze ludzie mimo ze 1.2 tsi ma mniejsza.moc i tak go zamawiają, ale nie wiedza co sie robi dalej :)  https://www.facebook.com/pg/KreatorMocyPL/photos/?tab=album&album_id=1041980379270185
    Producent zaraz wykmini to i wycofa ostatni 1.2 tsi, ale na razie 1.2 tsi es 211 jest jako okrojony softowi najnowszy CJZE MY17. 1.2 tsi po sofcie 140KM lepiej sie zbiera niż 1.4 tsi , lepiej wkreca sie na obroty z uwagi na skrócony skok tłoka. Jak ktoś ma 1.2 tsi ea211 to śmiało chipowac u dobrego tunera auto sie zmienia niemiłosiernie, a spalanie takie samo, chyba ze korzystasz ciągle z mocy :)
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Silniki 1.2 i 1.4 mają taki sam skok, 75,6 mm. Różnią się średnicą, stąd bierze się różnica w pojemności. Mają takie same bloki, w większym jest mniejsza odległość pomiędzy poszczególnymi cylindrami.
    Na forum już o tym było.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @grzesk, mam MY16 i takiej kakofonii jaka wydobywa się w trakcie jazdy z silnika to nie słyszałem w żadnym z aut, którymi jeździłem. Tęsknię za Fabią HTP każdego dnia kiedy wsiadam do rapida. 
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • @PinkFloyd to nie temat o silnikach tylko o wygłuszeniu auta ale częściowo zgadzam się z tym co napisałeś. Pisząc o 1.0 TSI nie chwalę go i nie narzekam bo to inna historia co o nim myślę i jak go odbieram i co bym ewentualnie wybrał :-) Chodziło mi o wyciszenie auta a tym akurat ostatnio jechałem. Ogólnie jechało się nawet nieźle jak na serię.

    Kończąc OT, nie ważne czy w O3 mogłem testować 1.4 TSI 140KM, 1.2 TSI 105KM, czy ten ostatni 1.0 TSI 115KM ale w każdym z nich niezależnie od silnika było sporo ciszej niż w moim Rapidzie. Jedynie w wersjach z 2013 r. (Elegance plus dodatki 1.4 i Ambition 1.2) ciszę zakłócało tłuczenie z tylnego zawieszenia przy pokonywaniu poprzecznych nierówności, łączników asfaltu czy leżących policjantów. To w Rapidzie nie występuje i nie występowało od początku bo jeździłem też takim z 2012 r. W O3 z końca 2014 r. co mamy w pracy i w tej ostatniej 1.0 co jeździłem już tego efektu nie było.

    Rapid głośny jest i już a jeździ się tym na co stać kierownika. A boli tylko dlatego że mogłem mieć cichą Octavię w prawie takich samych pieniądzach tylko zabrakło odwagi wziąć słabszy silnik do ciut cięższego auta. Człowiek zaślepiony był większą mocą.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Mam takie marzenie, by było wygłuszone.
  • Cześć 
    Mam Rapida 1.2 tsi 110kucy 2017 jeszcze na gwarancji ale na pewno będę w przyszłym roku w grudniu go chipował. Śilnik ma ładne brzmienie. Zadziwiająco ładne. Jeśli chodzi o hałas to przy 130 km/h  mi nie przeszkadzało. Raczej nie jeżdżę szybciej w trasie - spalanie. Owszem na chwilę to i 190km/h jechałem. Zastanawiałem się nad wyciszeniem. Lecz dla mnie koszt jest zbyt duży. Mam najniższą wersję wyposażenia.
  • Temat wątku to Wyciszenie auta. Warto tu podawać własne uwagi, załączać fotki czy konkretne rozwiązania i odczucia po modzie wyciszenia czy wytłumienia nadwodzia i jego elementów. Jednak wpisy o przymierzaniu się do wyciszenia nic nie dają. Każdy klubowicz może założyć wątek o swoim Rapidzie w dziale Nasze Rapidy, i tam przedstawiać swoje 4 kółka ze wszystkimi bajerami, zamiarami czy swoimi osiągnięciami.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @gurol a jaką kwotę ci krzyknęli za to wyciszenie?
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Polecam wygłuszenie drzwi dzisiaj skończyłem wyciszać ostatnie zastosowany zestaw kosztował mnie za całość 375 zł. czarna mata butylowa stp oraz dołączona pianka w zestawie k6s szkoda że zabrakło mi funduszy na chociażby głośniki herzta ale naprawdę przyzwoita różnica w nagłośnieniu jak i hałasie wewnątrz pojazdu z zestawu zostały mi 4 maty z 10 oraz pianka co też wykorzystam na nadkola tył. Odradzam ładowania pianki k6s w ilości większej niż 2 razy ( zdecydowanie piankę 6 mm klasc raz bo powierzchnia tapicerki nie będzie ściśle przylegała do drzwi, zalecam usunięcie wszelkiego rodzaju wygłuszeń fabrycznych a uszczelnienie powierzchni wygluszanych  w/w elementów za pomocą dołączonego zestawu. Pozostawić otwory techniczne na mocowanie śrubowe uchwytu resztę zaslepic mata butylowa gdyż klipsy mocujące wiązki elektryczne i tak nie beda trzymały się na masie butylowej łatwiej je przymocować wyciętymi  paskami masy butylowej tu tez nie zalowac Zestaw do demontażu tapicerki po podgrzaniu spinek przydaje się ale bez tez nie aż tak trudno nawet w lutym zdemontować tapicerkę drzwi wystarczy suszarka kolejność symetrycznie od dołu do góry . Wyklejać maty na zakładkę dociskając nagrzana mate na krawędziach. Naklejalem grubo ale przy tym mocno dociskając 
    całość za pomocą plastikowego walka. Moim zdaniem warto to polaczyc z wymianą nagłośnienia zyskuje się w ten sposób dodatkowy otwór techniczny do mocowania mat bo w przypadku samego wygłuszania nie zawsze da się wszędzie dotrzeć. Grunt to szczelnosc polączeń, polecam maty butylowe STP dobry klej Powodzenia nie bać się koszt niewielki efekt naprawdę dobry.
    IMG_20180209_141539.jpg
    1728 x 1296 - 271K
  • Na komplet drzwi trzeba liczyć około 10 h 
  • Za kilka dni wyciszenie bagaznik
  • Najważniejsze to wygłuszyć grodź jeżeli sie da  i najważniejsze nadkola, gdzie dźwięk w dużej mierze pochodzi od toczenia sie auta, bo reszta to szumy opływającego powietrza i silnika.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Niezła praca! Gratuluję!
    Dodałeś jedno zdjęcie. Stąd moje pytanie - czy wnętrze drzwi też wyciszałeś, czy tylko to co na zdjęciu, pod wytłoczką drzwi?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Wnętrze drzwi również ale w miarę możliwości tak jak wspominałem lepiej by było wymienić nagłośnienie i przez to zyskać miejsce dostępowe do wyłożenia   matami wnętrza drzwi. Panel plastikowy wyłożyłem pianka k6s zdjęć nie robiłem ale wykładałem szczelnie od brzegu do brzegu wycinając później miejsce na klamkę i kostki, głośnik w niektórych miejscach stosowałem podwójna warstwe ale to bardziej z uwagi na wykorzystanie skrawków jakie mi pozostały w wyniku wycinania.
  • Demontował ktoś tapicerkę bagażnika ? Chciałbym wygluszyc tył do tylnej kanapy wlacznie. 

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?