Koledzy czy ktoś wyciszał drzwi w R? Czy to za pomocą dodatkowych uszczelek czy też wygłuszenia matami? Przymierzam się do wypełnienia uszczelek drzwiowych oraz wygłuszenie drzwi. Postaram się zrobić relację. Wypełnienie uszczelek za pomocą silikonowego wężyka (patent z forum mazdy), podobno efektem ma być lepsze przyleganie uszczelki do drzwi. Za pomocą mat chcę wygłuszyć drzwi ale nie wiem jak się dostać za głośnik ponieważ nie mam nitownicy a reszta drzwi jest mocno zabudowana. W najgorszym wypadku wyciszę od strony boczku i dodatkowo boczek. Jeśli macie jakieś sugestie lub podpowiedzi to proszę o info i pomoc.
Piszecie o głośnej pracy Rapida, macie na myśli dźwięk podczas jazdy czy na postoju? U mnie podczas ajzdu jest pełna kulturka, natomiast na postoju (zwłaszcza, bo dłuższej jeździe w korku) wydobywają się wysokie dźwięki z okolic silnika
A u mnie jest na odwrót. Podczas postoju jest cicho, na tyle cicho, że czasem się zastanawiam czy mam mam włączony silnik. Nie raz zdarzyło mi się że probowałem go ponownie uruchomić. Teraz już mam nawyk aby rzucić okiem na obrotomierz.
Za to podczas jazdy już tak przyjemnie nie jest. Mówię o swoich odczuciach. Tak w granicach 90 - 100 km/h jest powiedzmy dobrze. W okolicach 110 km/h w zależności po jakiej nawierzchni jadę lub jakie warunki pogodowe są (głównie wiatr) to jest znośnie lub już nieprzyjemnie. Powyżej 110 - 120 km/h zaczyna się huragan, nieprzyjemny hałas.
Mam w domu dla porównania F1 z 2006 r. z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 HTP 64KM i śmiem twierdzić, że w niej jest ciszej przy tych prędkościach a nawet jeśli tak nie jest to dźwięk jest przyjemniejszy dla ucha.
Nie wiem, może w MY16 i nowszych jest lepiej ale w MY15 jest głośno.
Jeździłem w zeszłym tygodniu O3 przedliftową ale już z silnikiem 1.0 TSI 115 KM. Chciałem poczuć jak ten silnik jeździ, do tego w cięższym i większym aucie niż Rapid. Nie wiem jak przy większym obciążeniu ale przy dwóch osobach czyli w tym przypadku jakieś 180 kg na pokładzie jechało to dość fajnie w porównaniu z moim Rapidem. Ale wrażenia z silnika to inny temat. Co do własności akustycznych to takim autem mógłbym jeździć. Obok salonu jest trasa, gdzie spokojnie można testować większe prędkości to ta O3 przy 140 km/h była tak cicha jak mój Rapid przy około 100 do 110 km/h a im wolniej tym jeszcze przyjemniej. Przy 90 - 100 km/h jest bardzo cicho. Tak wyciszonym autem mógłbym jeździć :-). Do tego praca 3 cylindrowego silnika w środku nie jest bardzo słyszalna ale to mi akurat nie przeszkadza bo już 11 lat jeżdżę Fabią 3 cylindrową i przywykłem do tego dźwięku a w O3 jest dużo mniej słyszalny i mniej natarczywy.
To dla mnie jest największa wada Rapda. Jego kiepskie wyciszenie. Nie ukrywam, że trochę żałuję, że nie zaryzykowałem i nie wziąłem O3 TSI 1.2 85KM ale nigdzie nie było takiej wersji do testowania. Kolega to zrobił i mogłem przetestować taką konfigurację i muszę przyznać, że bardzo przyjemnie to jeździ i tylko przy większych prędkościach mój Rapid pokazuje, że ma wiecej koników pod maską. Przyjemność z jazdy polepsza jeszcze wyciszenie w tej O3. Po gwarancji można by było trochę podnieść jej moc i wtedy różnica by znikła. Coż, teraz już już po fakcie i jeżdżę Rapidem, który jest mega praktyczny, funkcjonalny i dość wygodny ale niestety hałaśliwy :-(
Takie to moje subiektywne odczucia co do wyciszenia w/w aut.
PS. Nie chce się ktoś zamienić lub oddać O3 1.2 TSI 85 KM (105 KM nie pogardzę ;-P) ;-P
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Nie wiem ale mój Rapid MY17 jest bardzo dobrze wyciszony, bez porównania z wcześniejszymi aitami VW tdi nawet tymi z 2011r. Przy 140km/h cichutko. Masz jeszcze silnik z serii ea111?
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Dokładnie jak w podpisie. 1.2 TSI 105KM były tylko EA111. 1.2 TSI 85/86/90KM były EA111 i EA211.
Tutaj akurat nie szukałbym przyczyny w silniku bo EA111 jest porównywalny pod względem głośności do EA211. Porównywałem mój z kolegi 1.2 TSI 85KM EA211 w O3 i było praktycznie identycznie a kolega wręcz stwierdził, że mój jest cichszy i mówimy tu o dźwiękach na postoju przy otwartej masce przy różnych prędkościach obrotowych silnika i z wyłączoną klimatyzacją.
Dźwięki za to zmieniły się podczas jazdy. U niego jest lepiej wyciszony silnik i mnie dźwięków dociera z otoczenia z kół czy z opływającego powietrza. Może u mnie opony też hałasują ale to mnie przeszkadza niż inne hałasy (głównie szum powietrza i później trochę silnik ale ten przy równej jeździe jest mało słyszalny).
TDI nie jeździłem jako kierowca (tylko raz 1.4 TDI 70KM w Roomsterze) więc wielkiego porównania nie mam. Za to mogę porównać różne auta benzynowe i Rapid zaznaczam jak dla mnie jest jednym z gorzej wyciszonych aut. Może MY17 jak u Ciebie @PinkFloyd jest lepiej wyciszony. Tego nie wiem bo nowszym Rapidem niż MY15 nie jeździłem. Kolega ma MY15 też z 1.2. TSI 105 KM ale nowszego bo z lutego 2015 i jest podobnie jak u mnie. Może od MY16 czy MY17 poprawili wyciszenie. Może kiedyś będę miał możliwość sprawdzenia nowszy model to porównam.
Zaznaczam, że to moja indywidualna opinia dla mojego ucha. Może okazać się, że ktoś powie, że jednak jest w nim cicho. Ciekawe co by powiedział na tą O3 1.0 TSi, którą jechałem gdzie twierdzę, że jest wyjątkowo cicho :-D ;) ;-P
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
W octavii zawsze jest cicho, ciszej niż w vw jetta. Po drugie 1.0 tsi, 1.2 tsi i 1.4 tsi są to silniki serii ea 211. Wszystkie 1.2 tsi EA 211 są to te same silniki i ten sam osprzęt tylko inny wsad do ecu. Cisza w Octavii to nie domena silnika tylko wygłuszenia. Zwolennikiem 3 cylindrow nie jestem bo trudno sie przyzwyczaić jak sie ma na godzien silnik v6 a najsłabiej R4. Ja tylko mam obawy w R3 co do układu korbowodowego. W niewywazonych silnikach nie są za trwale, ale dlaczego producent zmniejszył wytrzymałość korbowodów w stosunku do ea211 1.2 tsi. Pewnie nie przewidują mocy większej niż 130KM. 1.2 tsi ea 211 ma za mocne korby po aferze z brakiem oleju w tsi, a mocy nie.mogli mu podwyzszac bo byłby konkurencja dla 1.4. 1.2 tsi to to samo co 1.4 tylko skrócony ma skok tłoka. 1.2 tsi był za duza konkurencja wewnetrzna w firmie, podkrecony ma tyle co 1.4 a pali w trasie mniej niż 1.0 tsi. W OIII FL ludzie wykminili ze lepiej wziąć 1.2 tsi es 211 85KM niż 1.0 tsi 115KM. Sam znajomy w ASO mówił ze ludzie mimo ze 1.2 tsi ma mniejsza.moc i tak go zamawiają, ale nie wiedza co sie robi dalej :) https://www.facebook.com/pg/KreatorMocyPL/photos/?tab=album&album_id=1041980379270185 Producent zaraz wykmini to i wycofa ostatni 1.2 tsi, ale na razie 1.2 tsi es 211 jest jako okrojony softowi najnowszy CJZE MY17. 1.2 tsi po sofcie 140KM lepiej sie zbiera niż 1.4 tsi , lepiej wkreca sie na obroty z uwagi na skrócony skok tłoka. Jak ktoś ma 1.2 tsi ea211 to śmiało chipowac u dobrego tunera auto sie zmienia niemiłosiernie, a spalanie takie samo, chyba ze korzystasz ciągle z mocy :)
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Silniki 1.2 i 1.4 mają taki sam skok, 75,6 mm. Różnią się średnicą, stąd bierze się różnica w pojemności. Mają takie same bloki, w większym jest mniejsza odległość pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Na forum już o tym było.
@grzesk, mam MY16 i takiej kakofonii jaka wydobywa się w trakcie jazdy z silnika to nie słyszałem w żadnym z aut, którymi jeździłem. Tęsknię za Fabią HTP każdego dnia kiedy wsiadam do rapida.
@PinkFloyd to nie temat o silnikach tylko o wygłuszeniu auta ale częściowo zgadzam się z tym co napisałeś. Pisząc o 1.0 TSI nie chwalę go i nie narzekam bo to inna historia co o nim myślę i jak go odbieram i co bym ewentualnie wybrał :-) Chodziło mi o wyciszenie auta a tym akurat ostatnio jechałem. Ogólnie jechało się nawet nieźle jak na serię.
Kończąc OT, nie ważne czy w O3 mogłem testować 1.4 TSI 140KM, 1.2 TSI 105KM, czy ten ostatni 1.0 TSI 115KM ale w każdym z nich niezależnie od silnika było sporo ciszej niż w moim Rapidzie. Jedynie w wersjach z 2013 r. (Elegance plus dodatki 1.4 i Ambition 1.2) ciszę zakłócało tłuczenie z tylnego zawieszenia przy pokonywaniu poprzecznych nierówności, łączników asfaltu czy leżących policjantów. To w Rapidzie nie występuje i nie występowało od początku bo jeździłem też takim z 2012 r. W O3 z końca 2014 r. co mamy w pracy i w tej ostatniej 1.0 co jeździłem już tego efektu nie było.
Rapid głośny jest i już a jeździ się tym na co stać kierownika. A boli tylko dlatego że mogłem mieć cichą Octavię w prawie takich samych pieniądzach tylko zabrakło odwagi wziąć słabszy silnik do ciut cięższego auta. Człowiek zaślepiony był większą mocą.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Cześć Mam Rapida 1.2 tsi 110kucy 2017 jeszcze na gwarancji ale na pewno będę w przyszłym roku w grudniu go chipował. Śilnik ma ładne brzmienie. Zadziwiająco ładne. Jeśli chodzi o hałas to przy 130 km/h mi nie przeszkadzało. Raczej nie jeżdżę szybciej w trasie - spalanie. Owszem na chwilę to i 190km/h jechałem. Zastanawiałem się nad wyciszeniem. Lecz dla mnie koszt jest zbyt duży. Mam najniższą wersję wyposażenia.
Temat wątku to Wyciszenie auta. Warto tu podawać własne uwagi, załączać fotki czy konkretne rozwiązania i odczucia po modzie wyciszenia czy wytłumienia nadwodzia i jego elementów. Jednak wpisy o przymierzaniu się do wyciszenia nic nie dają. Każdy klubowicz może założyć wątek o swoim Rapidzie w dziale Nasze Rapidy, i tam przedstawiać swoje 4 kółka ze wszystkimi bajerami, zamiarami czy swoimi osiągnięciami.
Polecam wygłuszenie drzwi dzisiaj skończyłem wyciszać ostatnie zastosowany zestaw kosztował mnie za całość 375 zł. czarna mata butylowa stp oraz dołączona pianka w zestawie k6s szkoda że zabrakło mi funduszy na chociażby głośniki herzta ale naprawdę przyzwoita różnica w nagłośnieniu jak i hałasie wewnątrz pojazdu z zestawu zostały mi 4 maty z 10 oraz pianka co też wykorzystam na nadkola tył. Odradzam ładowania pianki k6s w ilości większej niż 2 razy ( zdecydowanie piankę 6 mm klasc raz bo powierzchnia tapicerki nie będzie ściśle przylegała do drzwi, zalecam usunięcie wszelkiego rodzaju wygłuszeń fabrycznych a uszczelnienie powierzchni wygluszanych w/w elementów za pomocą dołączonego zestawu. Pozostawić otwory techniczne na mocowanie śrubowe uchwytu resztę zaslepic mata butylowa gdyż klipsy mocujące wiązki elektryczne i tak nie beda trzymały się na masie butylowej łatwiej je przymocować wyciętymi paskami masy butylowej tu tez nie zalowac Zestaw do demontażu tapicerki po podgrzaniu spinek przydaje się ale bez tez nie aż tak trudno nawet w lutym zdemontować tapicerkę drzwi wystarczy suszarka kolejność symetrycznie od dołu do góry . Wyklejać maty na zakładkę dociskając nagrzana mate na krawędziach. Naklejalem grubo ale przy tym mocno dociskając całość za pomocą plastikowego walka. Moim zdaniem warto to polaczyc z wymianą nagłośnienia zyskuje się w ten sposób dodatkowy otwór techniczny do mocowania mat bo w przypadku samego wygłuszania nie zawsze da się wszędzie dotrzeć. Grunt to szczelnosc polączeń, polecam maty butylowe STP dobry klej Powodzenia nie bać się koszt niewielki efekt naprawdę dobry.
Najważniejsze to wygłuszyć grodź jeżeli sie da i najważniejsze nadkola, gdzie dźwięk w dużej mierze pochodzi od toczenia sie auta, bo reszta to szumy opływającego powietrza i silnika.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wnętrze drzwi również ale w miarę możliwości tak jak wspominałem lepiej by było wymienić nagłośnienie i przez to zyskać miejsce dostępowe do wyłożenia matami wnętrza drzwi. Panel plastikowy wyłożyłem pianka k6s zdjęć nie robiłem ale wykładałem szczelnie od brzegu do brzegu wycinając później miejsce na klamkę i kostki, głośnik w niektórych miejscach stosowałem podwójna warstwe ale to bardziej z uwagi na wykorzystanie skrawków jakie mi pozostały w wyniku wycinania.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.