Ale kolega pytał czy halogeny dobrze znoszą cykle włącz wyłącz. Odpowiedź brzmi tak. Po led żarówki żarnikowe są najbardziej odporne na cykle włączania dlatego stosuje się je w cornerach i we wszelkiego rodzajach doswietlaczach z czujnikiem ruchu
Rozumiem, że skoda tak genialnie to zaprojektowała, że nie da się zaprogramować włącznika tak aby była możliwość wyłączenia świateł przy włączonym silniku?
Stan na dzień dzisiejszy jest taki, że można wyjąć bezpiecznik. To najprostsza i najszybsza metoda. Drugi sposób - to dorobienie wyłącznika świateł dziennych na zasadzie ZTS. Otwór montażowy jest w panelu bezpieczników. Jednak to wciąż pozostaje po za "normalnym" włączaniem czy wyłączaniem świateł, ponieważ należy za każdym razem otworzyć pokrywę bezpieczników, by mieć dostęp do wyłącznika lub bezpiecznika. Komputer tu nic nie pomoże. Pozdrawiam
@Vesper nie Skoda sobie wymyśliła tylko UE. Samochody homologowane po 2011 roku mają obowiązek posiadać światła do jazdy dziennej, wytyczne dotyczące warunków technicznych tych świateł zacytowałem kilka postów wyżej, więc nie będę się powtarzać. Światła mają się włączać automatycznie z zapłonem, a jak mają się włączać automatycznie skoro chcecie mieć przełącznik 0/1 nie miało by to sensu. Chyba że jak pisze @jercen będzie to w skrzynce bezpieczników, do stałego ich wyłączenia w krajach bez obowiązku używania świateł do jazdy dziennej, i tak zresztą miały poprzednie skody, ba nawet rapidy z początków produkcji.
P.S. Pisząc o samochodach homologowane po 2011 roku mam na myśli samochody które uzyskały homologacje po tym roku. Samochody które wyprodukowano nawet w 2014r ale na podstawie starszej homologacji takich świateł mieć nie muszą, ale gdy takowe mają i są zarejestrowane po 2009r też muszą spełniać te kryteria. Np. w Fabi 2 z powiedzmy 2013r te światła są nieobowiązkowe i jak chcecie możecie sobie je odłączyć (było to dobrą wolą skody, że dodawała je bez dopłat bo nie musiała) jednak gdy są podpięte muszą działać zgodnie z wytycznymi, natomiast np w Rapidze już obowiązkowe są (skoda chcąc czy nie miała obowiązek tak skonfigurować instalacje aby była zgodna z przepisami), dlatego gdy je odłączycie lub wyłączycie, smutni panowie w niebieskich mundurach, będą mieli prawo zatrzymać Wam dowód rejestracyjny, a nawet wlepić mandat za niesprawne auto. Jeżeli macie natomiast auto zarejestrowane przed 2009r no to już jak wujek chce, czyli wolna amerykanka. Istnieją też, auta (np. i30 pierwszej generacji), które mają dzienne tylko z nazwy, a tak naprawdę są to mijania tylko podpięte na sztywno, w innych są mijania tylko o 15-20% słabiej świecące, no ale to wszystko homologowane przed 2011r.
No cóż, mało kiedy ci "geniusze" z UE są w stanie coś sensownego wymyślić, a z nimi się nie polemizuje. Takie wytłumaczenie mi wystarczy. Mam tylko nadzieje, że bezpiecznik będzie chociaż łatwo dostępny pod tą klapką :D [edit] jasiu24 dzięki za rozwinięcie tematu i w zasadzie chyba jego wyczerpanie. Pozdrawiam :D
Witam,zwracam się do kolegów z zapytaniem,czy jest możliwość wyłączenia świateł do jazdy dziennej w SKODZIE RAPID,chodzi mi tylko,żeby podczas krótkiego postoju na poboczu przy włączonym silniku móc wyłączyć światła,czy jest taka opcja,a jeżeli tak to jak to zrobić ? Bardzo proszę o radę - dzięki !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
@andrew61k Niestety nie ma takiej możliwości, tylko poprzez wyciągnięcie bezpiecznika. Też szukałem sposobu, myślałem, że może VCDS będzie miał możliwość wyłączenia świateł poprzez zaciągnięcie ręcznego, ale jak na razie nie ma takiej możliwości.
Temat przerabiany i przerobiony totalnie :) W starszych modelach R w tablicy bezpieczników był wyłącznik. Dzisiaj już go nie ma. Praktycznie takie "włączanie - wyłączanie" nie jest możliwe. Należało by samemu dorobić wyłącznik tych świateł. A to jest możliwe :) Pozdrawiam
Dzięki za obie odpowiedzi,więc jest to kolejna wada w Rapidzie,gdyż uważam,że taka opcja powinna być na przełączniku świateł,gdyż chcąc chociażby "pobawić" się na wyświetlaczu MAXI DOT trzeba niepotrzebnie obciążać układ elektryczny zapalonych świateł,trudno jakoś przeżyjemy,dzięki !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Żarówka H15 ma dwa włókna - 55W do drogowych i 15W do świateł dziennych. Ponieważ są 2 żarówki, razem mają 30W. Przy nominalnym napięciu 12V pobierają razem 2,5 A. Jest to porównywalne z prądem pobieranym przez radio przy średniej głośności. Uważam, że przy normalnej eksploatacji samochodu (no i tym samym akumulatora) włączenie zapłonu na 10, 20 czy 30 minut nie spowoduje żadnych problemów. Sam mam lodówkę o mocy 40 W, i pozostawiam ją włączoną do gniazdka nawet na 2 godziny. Po przyjściu - nie ma problemu z uruchomieniem silnika. Przy 2 godzinach po 40W mamy 80Wh. A nasz akumulator ma od 444Wh do 840Wh - w zależności od wersji. Zatem daleko jeszcze nawet do połowicznego rozładowania akumulatora. Pozdrawiam
Z matematyki tak to wynika. Sprawdzałem 3 godziny vcds 14.xxxx i wychodzi na to że jest za skromny moduł. W Oktawi 2 była opcja, po zaciągnięciu ręcznego dzienne lub stale mijania gasły przy włączonym zapłonie.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@jercen Niestety,ale czasem taki wyłącznik by się przydał, nie będę wracał do moich argumentów na pewno je pamiętasz,ale pojawił się nowy.Mianowicie przy zabawie VCDS-em, po nie całej godzinie na radiu pojawił się komunikat o słabym akumulatorze.Zapewniam,że akumulator w pełni sprawny, a jednak doszło do rozładowania przez dzienne i radio. Pozdrawiam
Witam,to co kolega @lukasz13 pisze to potwierdza uzasadnienie,że taki wyłącznik świateł by się na pewno przydał,owszem nie musi być zabudowany na wyłączniku pokrętle świateł,żeby użytkownik-kierowca omyłkowo wyłączał światło,bo nie oto chodzi,zresztą domeną producenta SKODY jest,żeby nie myśleć po uruchomieniu samochodu i kontynuowaniu jazdy o włączaniu świateł,maja być już włączone i koniec i jest bezpiecznie widocznym na drodze,ale zainstalować taki wyłącznik świateł np.w bagażniku gdzieś,obok lampki oświetlenia i jak jest potrzeba "majsterkowania"na komputerze np.MAXI DOT,wtedy sobie wyłączamy i robimy swoje,no i oczywiście pamiętamy o jego powtórnym odblokowaniu,czy powrót do funkcji działania świateł dziennych. Wiem,że to tylko takie moje spostrzeżenie i nie mamy już na to wpływu,pozostaje nam tylko ustawianie wszelkich parametrów na MAXI DOT przy jak najkrótszym włączonym zapłonie.
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
@lukasz13- tu się z Tobą zgodzę. Jeśli chodzi o jaki jeden - dwa mody w kompie- to ok. Ale jak chcesz posiedzieć dłużej - warto by na takie zabawy z VCDS podłączyć choćby mały prostownik? No i nadal zastanawiam się czy nie przysiąść i nie zrobić mod - wyłącznik dziennych dla forum. Widocznie dla niektórych wtajemniczonych do VCDS byłoby to rozwiązanie, dające pewien komfort pracy, bez obawy o akumulator. Pozdrawiam
@supermajku - pomysł dobry - ale potrzebujemy wyłącznik bez ściągania panelu na bezpieczniki. Taki wyłącznik musi być w zasięgu kierowcy, bez dodatkowych czynności. Jedna z możliwych lokacji wyłącznika - by w czasie jazdy nie doszło do przypadkowego wyłączenia świateł - to boczny panel deski rozdzielczej, dostepny przy otwartych drzwiach. Tam z zamontowaniem wyłącznika (kołyskowy, przesuwny lub przyciskowy) nie będzie problemu. Pociągnąć tylko 2 przewody do tablicy bezpieczników i gotowe. Miejsce na oryginalny (firmowy) wyłącznik, jaki jest obok bezpieczników, jest nietrafionym rozwiązaniem, ponieważ znowu potrzeba ściągać osłonę bezpieczników. Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.