@jercen jesteś niereformowalny i na siłę wciskasz innym swoje zdanie i na dodatek jeszcze uważasz, że tylko Ty masz rację. Taak i dalej pojadę twoim tekstem, że też nikomu nie ubliżam, bo jak się z kimś nie zgadzam to mu o tym mówię i na dodatek też umiem napisać 6 literek tylko niechcąco zrobiłem literówkę, której nie zauważyłem, więc serdecznie przepraszam jaśnie oświeconego Pan @jercena, który wszystko wie najlepiej, co komu jest potrzebne i zawsze jest nieomylny:-)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
dodan - czasem prawda boli ... Naucz się czytać i wyciągać wnioski od innych. Przyczepiłeś się tylko do mnie. Daruj sobie swoje uwagi - i pisz więcej o sprawach związanych z samochodem. Co do reformowania - jesteś w błędzie. Cały czas się uczę i zwracam uwagę na to, co piszą inni, staram się korzystać z tego dla dobra moich 4 kółek. A jak sam coś zmodziłem - to staram się tym podzielić z innymi. Jak na leadera tego forum - powinieneś mieć więcej wiedzy i fachowości. Ale widocznie nie zawsze ilość i jakość wpisów idzie w parze z posiadaną wiedzą. Pozdrawiam
@jercen ja w przeciwieństwie do ciebie, nikomu nic na siłę nie wciskam, nikomu nie wmawiam czy jest mu włącznik do świateł potrzebny czy nie, nie udowodniam nikomu, że jazda na klimie nie bierze więcej paliwa niż jazda bez klimy i nie robię bezsensownych wyliczeń po to tylko żeby udowadniać, że mam racje. Po prostu nie mam kompleksów tak jak Ty, jak czegoś nie wiem i nie strugam mądrali tak jak Ty to robisz i stąd cię boli, że ktoś może mieć inne zdanie. Przemyśl to sobie i spróbuj odpocząć. Pozdrawiam
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
dodan - chcesz poprzez mnie na tym forum walczyć z firmą, która zdecydowała o takim czy innym technicznym rozwiązaniu? Z resztą - poczytaj inne wpisy - nie jestem sam, któremu taki wyłącznik nie jest potrzebny lub go nie wykorzysta. Co do klimy - znowu kłania się ci się uważne zapoznanie się z wpisami. Jak dla ciebie pewne obliczenia są bez sensu - to je nie czytaj, pozwól innym zapoznać się i wyciągnąć wnioski. Kompleksy - no cóż - kilka osób już wypowiedziało się o tobie ... Ja nie staram się wpisywać niemal na każdym temacie, jak niektórzy to praktykują. Piszę - jak jest potrzeba lub potrafię coś wnieść do tematu. Załączyłem kilka modów czy dołączyłem, jak było trzeba fotki. Masz się czym pozytywnym pochwalić na forum? Pochwal się - na pewno pomogą temu zamieszczone zdjęcia, skorzystają wszyscy forumowicze. Zawsze szanuję podejście drugich - zapoznam się z nimi i wyciągam wnioski. Pozdrawiam
jercen - nie chcę z nikim walczyć, wyrażamy tylko swoje opinie, bo nie tylko ja, inni formułowicze też, że fajnie byłby mieć taki włącznik i tylko tyle. Jak go nie ma to trudno nikt z tego powodu chlastać się nie będzie. Ty natomiast to torpedujesz w taki sposób, że próbujesz wmówić nam że jesteśmy głupi, ze taki włącznik w ogóle się nam marzy i koniecznie powinniśmy jeździć na włączonej klimie, bo jak nie to również rzekomo jesteśmy nie douczeni, bo klima rzekomo wg Ciebie nie zwiększa spalania. Również mogę się pozytywnymi rzeczami pochwalić na forum, zamieszczałem też zdjęcia w pewnych tematach. Ale tego nie robię, bo nie mam charakteru chwalipięty i wszystkowiedzącego jak niektórzy. Pozdrawiam bez odbioru.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
@jercen mogę , ale lepiej mi się wjeżdża. Podałem tylko przykład przydatności takiego wyłącznika, ale nie robię z tego problemu, da się z tym żyć. @ eklime wiem sam o tym pisałem.
lukasz13 - nie chodzi o robienie problemu - tylko znalezienie rozwiązania pasującego już indywidualnie, stosownie do potrzeb. Jak jesteś zainteresowany założeniem takiego wyłącznika - to możemy temat dopracować i podać rozwiązanie. Pozdrawiam
@jercen gdzieś, kiedyś czytałem, że można zakodować ( chyba w Okcie ) w kompie, że po zaciągnięciu ręcznego gasły światła dzienne, to było by najlepsze rozwiązanie, ale w R raczej to odpada.
Pracowałem nad tym przekaźnikiem. Nie jest to takie proste - ale jednak możliwe. Tyle, że większy problem jest zasilanie przekaźnika nie od +12 z sieci a od napięcia za stacyjką tak, by po wyłączeniu stacyjki przekaźnik nie był podtrzymywany. Dalej - cięcie kabelków do świateł i sygnał z ręcznego. Można by coś takiego zmodzić - sam ale nie jestem do tego przekonany (na razie). Pozdrawiam
Jak już było wielokrotnie napisane na tym czy innym forum instrukcja jest delikatnie mówiąc ogólnikowa i niedokładna wiele rzeczy powinno być a niema, więc możesz sobie szukać i nie znajdziesz takiego fabrycznego rozwiązania, chyba że pobawisz się tak jak jercen napisał w przerobienie samemu instalacji.
Za wyłączaniem świateł dziennych stoi : 1. okna sąsiadów bo oczywiście wybudzą się wtedy 2. zakaz jazdy na światłach w grecji karane mandatem!!!
skąd wziąłeś tak małą wartość do obliczeń? ALTERNATOR MA ok 90 A!!!!! dlatego aku podczas jazdy bardzo szybko się ładuje już po 30-60 minutach jazdy alternator zrobi pełną pojemność akumulatora. Jaki macie alternator możecie sobie sprawdzić po kodach z naklejek w aucie, gwarancji na stronie: http://vag-codes.info/
Od lat 90 na czas rozruchu ( a wynika to z konstrukcji stacyjki, przekaźników i wszystkiego innego) prąd idzie tylko do rozrusznika, alternatora, akumulatora, zapłonu, komputera i zostają odłączone wszystkie inne odbiorniki. Jak działa ładowanie w aucie? argument za korzystniejszym ładowaniem jest prawdziwy ale w słabym maluchu, gdzie obroty biegu jałowego były za małe aby alternator czy prądnica ładowały, dopiero pełne ładowanie następowało przy 1050 obr/min. Dzisiaj masz w aucie elektroniczne sterowanie biegiem jałowym, jeżeli brakuje mocy, prądu to obroty się podniosą o wystarczającą ilość same, patrz na zmiany obrotów kiedy kręcisz kierownicą, bądź włączasz klimę. komputer sam wysteruje silnik aby dał odpowiednią ilość energii. Swoją drogą zanim zaczniesz mieć tak beznadziejny akumulator(5-10lat) to wcześniej zmienisz auto...lub akumulator.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Do kogo piszesz supermajku? Temat już prawie umarł ... Odnośnie alternatora: 70 i 90 A chyba już nie ma. Standardem w R są 110 i 140 A. Co do całkowitego doładowania akumulatora - nie jest całkiem prawdą, że do 60 min zostanie całkowicie naładowany. Jak weźmiemy fakt, że akumulator może być ładowany prądem wartości 10 % swojej pojemności, to oznacza że w ciągu godziny dostarczymy mu 3,6 do 7 Ah (dla akumulatora 36 - 70 A). Normalnie ładujemy akumulator kilka - kilkanaście godzin. Wprawdzie napięcie akumulatora (nie do końca doładowanego) wzrośnie w czasie jazdy przy ładowaniu do ok. 14 - 14,2 V, ale to nie oznacza całkowite doładowanie czarnej skrzynki. Jeszcze jedna uwaga - chyba podczas rozruchu silnika prąd idzie z akumulatora a nie do akumulatora. Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.