Chodziło troszkę o coś innego. To kiedy się zapalają światła dzienne wszyscy wiedzą. Chodziło o to jak je wyłączyć aby nie świeciły podczas pracy silnika czy tylko na włączonym zapłonie jak włącznik świateł jest ustawiony na 0.
Od pewnego czasu jedynym sposobem w każdej Skodzie jest tylko wyciągnięcie bezpiecznika. Tak też stoi w instrukcji i tak też mamy MY2015.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
dodan - nie masz racji. Jak chcesz ładować akumulator przy wolnych obrotach, to bez względu na to, czy masz załączone światła dzienne czy nie, to akumulator będzie jednakowo ładowany. Masz elektroniczną regulację napięcia w alternatorze - która w zależności od obciążenia, ustawia porównywalne (niemal identyczne) napięcie w sieci elektrycznej samochodu. Z kolei ładowanie akumulatora "silnikiem" nie ma sensu z kilku innych powodów. Względy ekologiczne, bezpieczeństwa i inne. Nawet względy ekonomiczne: jeśli chcesz ładować tylko przez 3 godziny - to masz ok. 1,8 - 2,7 l paliwa. To daje ok. 8 - 12 zł. Za tradycyjne ładowanie prostownikiem nie zapłacisz nawet całej złotówki. Podsumowanie: nie ma potrzeby wyłączania świateł dziennych do ładowania akumulatora (nawet silnikiem). Praktycznie nie ma okazji czy potrzeby do ich odłączania - stąd firma odeszła od stosowania wyłącznika. Pozdrawiam
Jedyny powód, jaki widzę to jakby się jechało za granicę, gdzie nie ma obowiązku jazdy na światłach i chciałby się oszczędzić na spalaniu.. ale to na 2 tygodnie w roku max, minus jazda po zmroku, kiedy i tak trzeba. Zaczynamy gdybać teoretycznie :P
@jarcen nie chce go ładować, a "podładować" tak jak wyżej napisałem np. w zimę tuż po uruchomieniu prze jakieś 5min. Kiedy jest kiepska bateria to i światła dzienne za dużo z zżerają. Poza tym łatwiej jest wtedy uruchomić autko kiedy nie ma dodatkowego obciążenia z zasilania. taki wyłącznik by się jednak przydał, żeby nie trzeba było od razu grzebać w bezpiecznikach.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
@dodan, to stara szkoła.... Dzienne są słabsze niż mijania, a na czas rozruchu i tak sa wyłączane. Jest nawet teoria (choć z niej nie korzystam) że akumulator na morzie gdy ma być mocno obciążony (rozruch) dobrze jest rozbudzić po spoczynku, zanim będziemy wymagać od niego pełnej sprawności. np. przez włączenie świateł np. długich na chwilę kila sekund, aby "się obudził" i dopiero potem przyłożyć mu rozrusznikiem. Oczywiście to nie sprawdzi sie ja mamy rozładowany aku, a przy nierozładowanym aku oraz sprawnym układzie ładowania nie ma potrzeby tak kombinować jak sugerujesz. A jeśli masz niesprawność to się ją naprawia a nie łata i rzeźbi.
@kros to nawet nie chodzi o to, że akumulator jest już strasznie kiepski tylko nawet jeśli są dużo mrozy takie po -20 moim zdaniem lepiej żeby akumulator był przez chwilę doładowywany bez żadnego niepotrzebnego w tym momencie obciążenia. Nawet w instrukcji jest napisane żeby przed rozruchem wyłączyć wszystkie dodatkowe obciążenia, a niestety świateł dziennych nie da się wyłączyć. Pewnie, że w normalnych warunkach nie ma to znaczenia, ale myślę że przy dużym spadku temperatury i kilkuletnim już akumulatorze to może jednak mieć znaczenie
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
dodan - już prosiłem o 6 poprawnie przepisanych literek ... jeszcze nie zwróciłeś uwagi ? Dalej - zapominasz że w swoim autku masz rozrusznik nowej generacji - silnik wysokoobrotowy, gdzie dodatkowy moment uzyskuje się z zastosowania przekładni. Więc nie potrzebujesz "mocnego" akumulatora. A jak nawet przy takich (obenych) temperaturach masz problem z rozruchem - to już czas na zmianę akumulatora. A swoją drogą - policz sobie łatwo - ile naładujesz akumulator przez 5 min: 4 A x 1/12 h = 4/12 Ah = 1/3Ah = 0,33 Ah to nawet nie jest 1 % pojemności akumulatora. Więc jaki sens? Jak podładować - to przynajmniej kilka godzin, czy też przez noc zostawić akumulator sam na sam z prostownikiem :) I powtórnie wychodzi na jedno - stosowanie wyłącznika świateł dziennych jest w naszych warunkach niepotrzebne. Pozdrawiam
@jercen nie wiem o co ci chodzi z tymi literkami, zbiesiłeś się?:-) Te twoje wyliczenia ładowania akumulatora są tyle warte co twoje wyliczenia odnośnie spalania przy klimatyzacji. Zostaje przy swoim zdaniu. Pozdrawaim
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
dodan - masz 5 literek? Masz. No to tak jak wszyscy (no prawie) potrafią 6 literek przeczytać i przepisać - spróbuj i Ty. Dobrze wiesz o co chodzi :) Teraz ci się udało. Brawo. Każdy ma swoje zdanie. I zrobisz jak będziesz uważał sam za właściwe. Tylko siejesz tu zamęt odnośnie "technicznego"zachowania wobec samochodu. Wyluzuj albo nim zaczniesz pisać - poczytaj i sprawdź sam. Coś masz do moich wskazówek dla innych? Pozdrawiam
halif - oczywiście, że wszystko jest jasne. Ale nawet na naszej stronie, wśród Rapidowców powinne być dotrzymywane pewne podstawowe zasady. Nie jestem pamiętliwy w przeciwieństwie do niektórych, i nie wyciągam jakiś starych spraw. Dalej, nie staram się nikomu ubliżać - bo przecież jak nie potrafię przepisać słowa - to zawsze mogę skopiować i wkleić, by nie robić błędów. Z mojej strony - nie mam do nikogo uprzedzeń. Natomiast jak są podawane nieprawdziwe fakty, związane z R. - staram się wyjaśnić czy podpowiedzieć, jak ma być. Pozdrawiam
Ja widzę jeden powód dla którego wyłącznik by się przydał. Mianowicie jak rano odpalam auto, a jest jeszcze ciemno to światłami walę sąsiadom po oknach, a czasami oskrobanie szyb trwa parę minut.Uprzedzam, że włączenie postojówek nic nie daje, też jest jasno. Także tyle mam w temacie :)
@lukasz13 no co Ty? Nawet postojówki (pozycja I) im przeszkadzają? Czasami ledwo je widać. No ale ok, mamy drugi powód do montażu przełącznika. Mimo wszystko chyba nie jest on taki niezbędny :P
No poddaję się. Jestem w stanie po preferencyjnych cenach pozakładać takie wyłączniki zainteresowanym włascicielom Rapidów. Gwarancja nie ma znaczenia. Typ silnika też nie ma znaczenia. Jeden warunek - skończone 18 lat kierowcy ! :) UWAGA: Nie daję gwarancji, że z tego wyłącznika kierowca będzie korzystał ! Pozdrawiam
@lukasz13 - a wiesz, że zgodnie z Kodeksem Drogowym w stojącym samochodzie silnik może być uruchomiony maksymalnie 1 min? A wiesz, że pozostawienie samochodu z włączonym silnikiem bez kierowcy w środku chyba też łapie się pod KD? Tak więc w świetle prawa takie wyłączanie świateł nie zmienia faktu, że łamiesz przepisy :D
Rapid SB | 1.4 122 KM DSG | MY14 | Elegance | Czarny Magic perłowy | 57000km | Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.