Jeżeli robiąc wszystko to co nie ekonomiczne to wyjdzie spalanie co najmniej 7. Wiem to od kierowców innej korpo mają 5 seatów Toledo i 3 rapidy z 1,6 tdi i mają takie spalania. Gaz w tsi pozwala na oszczędności do 35% obliczeniowo. Przeważnie wychodzi ok 20-30%. Dla ułatwienia przyjmijmy, ze oszczędność na każde 100km to 3-5zl na 100km. I tyle. Oszczędność niska, ale zawsze. A teraz proszę mądrą głowę niech mi ktoś powie kiedy to zarobi na siebie? Czy tsi wlew gazu mają tak jak mpi, tj w zderzaku? Można kupić jeszcze mpi od 41,5 tys jako seat.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@supermajku Tak jak kolega @atsuki wyliczył, zarabiać zaczynasz po około 90kkm, jak dla mnie nie ma to sensu, myślę, że z tym przebiegiem nie będę już jego właścicielem.
@supermajku - jak często zaglądasz na stację LPG - albo prościej, orientacyjnie - ile km można przejechać na zatankowanym do pełna zbiorniku gazu (umieszczonym w miejsce koła zapasowego)?
Samochód tankuję codziennie do pełna. Zawsze musi być gotowy w100%. Jako ciekawostkę powiem że zbiornik benzyny wystarczył mi na 12 tys km. Gaz wystarczy mi zawsze na co najmniej 400. Gdy zaświeci się czerwona dioda to jest tak na 100 km. Regularnie osiągam spalanie w mieście przy spokojnej jeździe 7-7,5 przy dynamicznej 8-9. Super nie ekonomicznie 10,5. Super ekonomicznie 6,4. Trasa 6-8.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
W porównaniu eksploatacji gaz-benzyna wychodzi, że przy pełnym zbiorniku benzyny przejadę 2 x dłuższą drogę niż na LPG. Chodzi o to, że mając LPG kierowca musi częściej tankować do pełna. A jak wygląda tankowanie LPG? A jak jest przy korzystaniu z autostrady? Po wykorzystaniu gazu przechodzimy na benzynę, i resztę trasy jedziemy tylko na niej. Bo chyba nie warto przerywać jazdy autostradą w poszukiwaniu stacji LPG? Dla mnie wielkim atutem R jest jego wielkość baku. Jak mam dojazd 900 - 1000 km na jedno tankowanie, to nie będę myślał o dwukrotnym - dwa razy częstszym tankowaniu. Oczywiście - każdy wybiera sam, co mu odpowiada i co lubi. Pozdrawiam
Ej no nie przesadzaj. Przy autostradach masz normalnie lpg na stacji to nie te czasy. Pozatym autostradą na gazie zrobisz te 600km. A gaz plus benzyna to dopiero zasięg
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Jak wielki jest zbiornik gazu ? Ile wejdzie do niego litrów paliwa ? Pewnie zależy to od firmy - ale jest to ograniczone wielkością wnęki koła zapasowego. Jaka jest waga zbiornika gazu oraz dodatkowego, zainstalowanego osprzętu? Ciekawi mnie to, pewnie więcej osób chciało by mieć szerszy obraz spraw związanych z użytkowaniem gazu w Rapidzie.
Standardowe zbiorniki toroidalne od Landi-Renzo mają 40l. Chociaż to wychodzi mi z praktyki (piszę o wersji MPI, ale TSI będzie chyba taki sam, jeżeli mówimy o "fabrycznej"). Chociaż na stacjach to mi wchodzi do pustego zbiornika od 38 do 41 litrów. Pewnie kwestia też temperatury otoczenia i przepływomierzy na stacjach ;) Trudno mi odnieść się do pozostałych pytań tylko pracownicy ASO mogliby odpowiedzieć na to pytanie. Generalnie to zbiornik pewnie waży z 9-13kg, plus zaworki, przewody do dodatkowe 2-3 kg, wtryskiwacze i elektronika łącznie kolejne 2-3 kg.
Wychodzi na to, że cała instalacja LPG waży ok. 15 kg. No to nie jest tak źle. Przy spalaniu 7 l - daje to dojazd ok. 550km, przy spalaniu ok. 8 l - do 500 km. Sądziłem, że zasięg jest mniejszy. Dzięki za info.
Zbiornik jest 52! Litrów ( objętość wodna) x 80% = 41,6 litra gazu zatankujesz. Najmniejsze spalanie na autostradzie jadąc do 135 (do 4 tys obr/min) ( z dotryskiem 7%) wyszło mi 6 litrów gazu na 100km + 2 litry benzyny na 700 km. Największe spalanie na autostradzie to cała droga nie ekonomicznie i pod wiatr 8,2 gazu.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
No cóż, co do pojemności to nie będę korygował moje postu. Skoro @Supermajku tak mówi... Chociaż efektywna pojemność to 40-42l. Co do spalania - dla MPI!!! a tutaj jest temat o TSI na gazie - mogę tylko potwierdzić, mnie też tyle wychodzi. Cóż, szkoda tylko, że takiej konfiguracji nie można już kupić... (nie to, żebym drugiego potrzebował :) )
Można kupić mpi w Toledo. Podsumowując przy tsi koszt lpg pokrywa się od przebiegu 90 tys km i wtedy zachodzi zjawisko ekonomii eksploatacyjnej. Wcześniej jest ekonomia zakupowa. Oszczędność przy lpg do tsi jest 20-35% Ciekawy jestem jak ma się tsi z lpg do diesla
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Kolejne 1tyś nawinięty. Teraz jazda szybsza żwawsza jak normalny kierowca lekko naginających przepisy. 5 LPG + 3.0 Pb95. co prawda na wstępie dają 2 buteleczki na dolewanie do baku i twierdza że to jest na 5tys km ale faktycznie wystarcza na 2 tyś. Ja nie zamierzam lać tych dodatków a po gwarancji to na pewno nie będę tego serwisować.
@supermajku - ciekawe, że oferują ten silnik w Seacie. Chyba nie ma wersji EU6 dla tego MPI; Inna sprawa, że Seat nie oferuje fabrycznej instalacji LPG, więc bez utraty gwarancji takiej konfiguracji się nie uzyska...
Myślę, że MPI w Seacie jest pozostałością po niezaktualizowanej opcji do wyboru. W Niemczech, czy Hiszpanii te silniki nie są już oferowane. Swoją drogą to ja nigdzie nie znalazłem w konfiguracyjne opcji na LPG fabryczny...
witam jeżeli chodzi o spalanie to gazu średnio zużywam 7,3-7,5l/100 natomiast po przejechaniu pierwszego tysiąca dolałem 12 litrów benzynki aktualnie po trasie Tychy-Władysławowo stwierdzam iż przejechanie 1300 km kosztowało mnie około 170zł za LPG i 55 zł za benzynę - sama trasa to predkości około 140-150 plus 2h w korkach na obwodnicy trójmiasta - jazda z właczonym tempomatem oraz cała prawie trasa z właczoną klimą (na prawie 11h łacznej jazdy może 2h bez klimy!) co daje moim zdaniem bardzo dobre spalanie miesieczny przebieg na poziomie 1200 km do pracy(35% miasto+65% trasa) to wydatek około 220zł natomiast mój poprzedni diesel (1,5 od reno) w takich przebiegach brał paliwa za blisko 350zł - miesiecznie około 130zl zostaje mi w portfelu co daje spory kapitał w ciagu roku aktualnie spalanie na kompie na poziomie 7,5l/100km co odpowiada mniej więcej rzeczywistości ciekawostka - od maja tego roku Landi Renzo zaznaczyło iz w przypadku jazdy na LPG trzeba mieć w baku minimum 10l(!!!) benzyny co jak powiedział mi gazownik w ASO sa w wstanie wyciągnać z danych z komputera - nie przestrzeganie tego moze powodować nieuznanie reklamacji na instalację LPG dodatkowo gaz można opróżnić cały ale nie poleca tego sposobu jazdy - lepiej przełaczyć sie na benzynkę i zatankowac gaz na najbliższej stacji
Spaceback | 1.2 TSi+LPG 110KM | 2016 | Style Maxx | Race Blue 8X8X | 32000 km | Imielin/Tychy
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.