FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Gotówkowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
1,6TDI LB MY16 Quartz | van_daal
  • @supermajku
    steropianki po bokach koła..., czy czasem aby upchnąć aku i koło nie trzeba było podnieść podłogi, i zagospodarować dodatkową przestrzeń między blachą a wykładziną?

    @van_daal gratuluję auta uszytego na miarę.
  • A żeś-ta się rozgadali... ;)
    Wszystkim bardzo dziękuję za miłe słowa!
    Może w rewanżu opiszę jak doszło do zakupu tego samochodu i niechaj to zakończy przysłowiowy spór
    "o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy"...

    Od zawsze miałem VW. Najpierw Golfa1 - kupiony od kumpla "bógwieiloletni" staroć. Diesel, który dał mi mnóstwo frajdy ale i ostro w kość - zwłaszcza zimą ;).
    Potem też był Golf 1 ale przejściówka, benzyna, też używany, i dość krótko (jak na moje standardy).
    Kiedy chłopaki mi trochę podrosły i pomyśleliśmy z żoną o dłuższych, wakacyjnych wyjazdach postanowiliśmy kupić 3-letniego Passata kombi (B5). To było zaledwie... 12 lat temu (Boże! jak ten czas leci...).
    W związku z tym, że Passat i dzieci już się postarzały przyszła pora na kolejną zmianę.
    I dylemat co kupić. Z uwagi na to, że synowie już z nami raczej nie pojeżdżą postanowiliśmy kupić coś mniejszego. Jako, że nie chciałem nic używanego ale nadal VW, i że na oryginał mnie nie będzie stać, pomyślałem o Skodzie. Aby uniknąć szoku "passat->fabia" wybrałem Rapcia. Ma sporo miejsca z tyłu, dość spory bagażnik więc nawet z chłopakami - da się. A poza tym już dawno wpadł mi w oko. Jazda próbna wypadła OK. Klamka zapadła i... już. Oktawia mnie nie interesowała. Po prostu.

    -----------------
    Jestem po dłuższym wypadzie, ca 200 km (Sz-n, Świnoujście, Sz-n).
    Wrażenia
    Auto prowadzi się dobrze. Hałas - do przyjęcia nawet na dłuższej trasie. Słyszalny świst na zewnątrz powyżej 140 km/h - ale jak gra radio - nie ma problemu.
    Faktycznie, gdy wieje silny boczny wiatr (podmuchy) to trochę rzuca - da się z tym żyć.
    Bez wiatru - idzie jak po szynach. Nie zauważyłem, by mijając TIRy (zaznaczam: bez wiatru) były istotne problemy z opanowaniem auta. Jeszcze nie sprawdzałem prowadzenia na koleinach.
    Tempomat
    BOMBA :) Pierwszy raz w życiu używałem i już nie chcę inaczej :)
    Funkcja Front Assistant
    Działanie niezauważalne, tzn. raz zmusiłem ją do zadziałania ale o mało się nie zesr... ;) Pewnie koleś w aucie przede mną też (niech mi wybaczy kimkolwiek jest). Funkcja jest i wygląda na to, że działa ale lepiej nie mieć okazji, by w pełni poznać jej skuteczność. Z całą pewnością nie da się jej używać do utrzymywania stałej odległości podczas jazdy w korku czy sznurku.
    Auto Start-stop
    Działa, lecz tu ciekawostka: diler i instrukcja chcą, by nie gasić od razu silnika po dłuższej jeździe ale pozwolić mu pochodzić trochę na wolnych obrotach tak by olej tudzież turbina nieco ostygł(a). Najwyraźniej SS o tym nie wie i gasi silnik niezwłocznie. ;)
    Światła dzienne (LED)
    Można je wyłączyć - w Bolero jest taka opcja (piszę o tym, bo niektórzy szukali sposobu ich wyłączenia).
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Van daal, bardzo ciekawe opisy funkcji. 
    Rapid LB|1.2 TSi 90 KM|MY16|Ambition Max|Biel Candy|20500 km| Praszka
  • @BaloN
    Z ew. modów, w przyszłości, rozważam właśnie m.in. zmianę grilla na czarny i felg,
    ale nie na czarne tylko na grafitowe (foto). Przy okazji mają
    mniejsze ET (35 vs 46 oryg.)
    czyli rozstaw by się o 22mm zwiększył. Może korzystnie wpłynąć na trakcję, choć pewnie niezauważalnie.

    2a5261fc926b377cb0d8615e5cfeb4.jpg
    1021 x 768 - 130K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Właśnie dokonałem pierwszego istotnego moda. Wcześniej, czyli zaraz po odebraniu auta zamontowałem czarne listwy progowe, oryginalne.
    Tym razem zamontowałem...
    No właśnie, zagadka dla spostrzegawczych: znajdź różnice!
    ;)
    Mod1 przed.jpg
    1000 x 563 - 279K
    Mod1 po.jpg
    1000 x 563 - 257K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Witam,jedną modernizację zauważyłem,chodzi o pokrywę silnika,maskującą wszystkie przewody,bardzo efektownie to wygląda,a może jest i więcej zmian ?
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Osłona i siłowniki do maski. Nad tymi siłownikami się sam zastanawiam cały czas. Sam montowałeś? Jakieś trudności były?
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Tak, montowałem sam. Montaż nie nastręcza większych trudności. Trzeba tylko uważać montując dodatkowe blachy przy zawiasach, by maska się nie obsunęła. Mi się nieco z jednej strony opuściła i konieczna była drobna korekta. Generalnie montaż dość łatwy - nawet dla jednej osoby.
    Ważne! Trzeba dołożyć podkładki pod oba przednie przeguby bo dostawca ich nie daje (być może MY16 różni się w tym miejscu od poprzedników i producentowi to umknęło).
    Ogólnie siłowniki sprawują się dobrze, choć mogły by mieć trochę lepsze tłumienie. Póki co lepiej maskę przy otwieraniu przytrzymywać aby nie szarpało nią na końcu.
    W moim starym VW siłownik otwierał maskę baaardzo łagodnie.
    Siłowniki kupione na 'superskoda.com'
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Możesz je zmierzyć lub podać numery jakie na nich są napisane?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • To są jakieś "no name". Jedynie siła jest podana - 180 N.
    Edit
    Wymiary sprężyn gazowych (siłowników):
    cylinder: 8/18
    długość (bez gwintów): ok. 490 mm
    długość między osiami gniazd kulowych: ok. 530 mm
    skok całkowity/faktyczny: ok. 225/155 mm
    przyłącza gwintowe: M6x7 mm (M6 chyba)
    okucia: gniazda kulowe plastykowe, Ø 10 mm
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Czyli 18kg. Trochę dużo. Jeden by wystarczył, ale maskę by krzywil. Nawet nie wiem czy są słabsze.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Nie masz racji. Wystarczył by, gdyby był mocowany tak, jak w np. VW, czyli podobnie do naszej podpórki - bliżej szczytu maski. Tymczasem te siłowniki mocowane są tak, że występuje spora dźwignia. Na oko ciężar maski x5.
    Edit: Poprawka - przedobrzyłem z tym przełożeniem. Na oko to będzie x2... x3.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Fajnie że jest. Będę to montował nie do rapida bo nie mam takiej potrzeby, ale zamontuje do patrola, tam maska w górze co dwie godziny pracy jest :)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Dodałem wymiary sprężyn.
    A poniżej - raczej ostatnie - foto "rodzinne".
    Obadwa.jpg
    1024 x 456 - 210K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  •  U Was się tak parkuje, do lewej linii :)
  • Ja staram się parkować z głową. Nie widać tego na fotce, ale po prawej jest miejsce parkingowe dla inwalidy czyli bardzo szerokie i jest ostatnie w rzędzie. Dalej jest szeroki chodnik. Gość, który na nim stawia swoje auto ma mnóstwo miejsca - nawet gdy ja postawię swoje przy samej linii właśnie. Dzięki temu jest więcej miejsca dla pozostałych z lewej.
    Niestety U NAS parkują auta tak jak wszędzie czyli byle jak, bez głowy a często wręcz skandalicznie bezmyślnie co skutkuje tym, o czym pisał kolega @Jacek w TYM poście.
    -----------
    No i kolejny mod.
    Przyznam, że od początku chodziło mi to po głowie.
    Osłona, kupiona na Allegro za 17zł z przesyłką, pochodzi z VW (3B0858555D).
    Osłona.jpg
    1000 x 545 - 221K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  •  Miałem coś takiego w Golfie IV, całkiem sprytna rzecz.
  • Jak to jest montowane?
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  •  Też jestem ciekaw, ja miałem to fabrycznie.
  • Sposób montażu opisałem w dziale "zrób to sam".
    Ciekawych zapraszam.
    ---------------
    W związku z tym, że wreszcie zmieniłem telefon na Xperię Z3 (z Androidem 5.1.1, 23.4.A.1.232) udało mi się uskutecznić połączenie MirrorLink (ML).
    Zainstalowałem nawigację Sygic Car Navigation (SCN), potestowałem kilka dni i oto wnioski:
    Nawigacja działa poprawnie. Szybko oblicza korekty trasy. Interfejs jest prosty i dzięki temu praktyczny. Dzięki rewelacyjnemu modułowi GPS w Z3 nie ma konieczności wykładania telefonu pod szybę samochodu - wkładam go we wnękę pod radiem i jest ok.
    Komunikaty głosowe uruchomionej nawigacji, nadawane przez BT, słyszane są przez głośniki samochodu nawet, gdy przełączymy ekran na inny niż ML. Polecam głos Aleksandry (systemowy) - płynny i miły dla ucha.
    Podstawowa zaleta takiego rozwiązania nawigacji w samochodzie: można sobie spokojnie, w wieczór poprzedzający wyjazd, w domku, przy piwku, zaplanować trasę. Dzięki temu rano tylko podpinamy fona do samochodu i możemy rozpocząć podróż bez zbędnej zwłoki. No i koszt - cena SCN to tylko 80 EUR (ok. 350 PLN) - aktualizacja map w cenie licencji.
    W tle działa Yanosik (Y). W górnym lewym rogu ekranu widać jego ikonę. Możliwe jest potwierdzanie i odwoływanie istniejących zdarzeń drogowych. Jako że Y nie ma atestu (czy jak to zwać) i nie może być pokazywany w trakcie jazdy problematyczne może okazać się zgłaszanie nowych zdarzeń drogowych. Niestety Y ma też taką przypadłość, że lubi wyłączyć dźwięk radia i trzeba wtedy na chwilę ponownie przycisnąć klawisz "RADIO" w Bolerze by go znowu słuchać.
    Do ew. dyskusji zapraszam w nowym temacie:
    SmartLink
    Sygic Car Nav 1.jpg
    563 x 1000 - 165K
    Sygic Car Nav 2.jpg
    563 x 1000 - 168K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?