@supermajku steropianki po bokach koła..., czy czasem aby upchnąć aku i koło nie trzeba było podnieść podłogi, i zagospodarować dodatkową przestrzeń między blachą a wykładziną?
A żeś-ta się rozgadali... ;) Wszystkim bardzo dziękuję za miłe słowa! Może w rewanżu opiszę jak doszło do zakupu tego samochodu i niechaj to zakończy przysłowiowy spór "o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy"...
Od zawsze miałem VW. Najpierw Golfa1 - kupiony od kumpla "bógwieiloletni" staroć. Diesel, który dał mi mnóstwo frajdy ale i ostro w kość - zwłaszcza zimą ;). Potem też był Golf 1 ale przejściówka, benzyna, też używany, i dość krótko (jak na moje standardy). Kiedy chłopaki mi trochę podrosły i pomyśleliśmy z żoną o dłuższych, wakacyjnych wyjazdach postanowiliśmy kupić 3-letniego Passata kombi (B5). To było zaledwie... 12 lat temu (Boże! jak ten czas leci...). W związku z tym, że Passat i dzieci już się postarzały przyszła pora na kolejną zmianę. I dylemat co kupić. Z uwagi na to, że synowie już z nami raczej nie pojeżdżą postanowiliśmy kupić coś mniejszego. Jako, że nie chciałem nic używanego ale nadal VW, i że na oryginał mnie nie będzie stać, pomyślałem o Skodzie. Aby uniknąć szoku "passat->fabia" wybrałem Rapcia. Ma sporo miejsca z tyłu, dość spory bagażnik więc nawet z chłopakami - da się. A poza tym już dawno wpadł mi w oko. Jazda próbna wypadła OK. Klamka zapadła i... już. Oktawia mnie nie interesowała. Po prostu.
----------------- Jestem po dłuższym wypadzie, ca 200 km (Sz-n, Świnoujście, Sz-n). Wrażenia Auto prowadzi się dobrze. Hałas - do przyjęcia nawet na dłuższej trasie. Słyszalny świst na zewnątrz powyżej 140 km/h - ale jak gra radio - nie ma problemu. Faktycznie, gdy wieje silny boczny wiatr (podmuchy) to trochę rzuca - da się z tym żyć. Bez wiatru - idzie jak po szynach. Nie zauważyłem, by mijając TIRy (zaznaczam: bez wiatru) były istotne problemy z opanowaniem auta. Jeszcze nie sprawdzałem prowadzenia na koleinach. Tempomat BOMBA :) Pierwszy raz w życiu używałem i już nie chcę inaczej :) Funkcja Front Assistant Działanie niezauważalne, tzn. raz zmusiłem ją do zadziałania ale o mało się nie zesr... ;) Pewnie koleś w aucie przede mną też (niech mi wybaczy kimkolwiek jest). Funkcja jest i wygląda na to, że działa ale lepiej nie mieć okazji, by w pełni poznać jej skuteczność. Z całą pewnością nie da się jej używać do utrzymywania stałej odległości podczas jazdy w korku czy sznurku. Auto Start-stop Działa, lecz tu ciekawostka: diler i instrukcja chcą, by nie gasić od razu silnika po dłuższej jeździe ale pozwolić mu pochodzić trochę na wolnych obrotach tak by olej tudzież turbina nieco ostygł(a). Najwyraźniej SS o tym nie wie i gasi silnik niezwłocznie. ;) Światła dzienne (LED) Można je wyłączyć - w Bolero jest taka opcja (piszę o tym, bo niektórzy szukali sposobu ich wyłączenia).
@BaloN Z ew. modów, w przyszłości, rozważam właśnie m.in. zmianę grilla na czarny i felg, ale nie na czarne tylko na grafitowe (foto). Przy okazji mają mniejsze ET (35 vs 46 oryg.) czyli rozstaw by się o 22mm zwiększył. Może korzystnie wpłynąć na trakcję, choć pewnie niezauważalnie.
Właśnie dokonałem pierwszego istotnego moda. Wcześniej, czyli zaraz po odebraniu auta zamontowałem czarne listwy progowe, oryginalne. Tym razem zamontowałem... No właśnie, zagadka dla spostrzegawczych: znajdź różnice! ;)
Witam,jedną modernizację zauważyłem,chodzi o pokrywę silnika,maskującą wszystkie przewody,bardzo efektownie to wygląda,a może jest i więcej zmian ? Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Tak, montowałem sam. Montaż nie nastręcza większych trudności. Trzeba tylko uważać montując dodatkowe blachy przy zawiasach, by maska się nie obsunęła. Mi się nieco z jednej strony opuściła i konieczna była drobna korekta. Generalnie montaż dość łatwy - nawet dla jednej osoby. Ważne! Trzeba dołożyć podkładki pod oba przednie przeguby bo dostawca ich nie daje (być może MY16 różni się w tym miejscu od poprzedników i producentowi to umknęło). Ogólnie siłowniki sprawują się dobrze, choć mogły by mieć trochę lepsze tłumienie. Póki co lepiej maskę przy otwieraniu przytrzymywać aby nie szarpało nią na końcu. W moim starym VW siłownik otwierał maskę baaardzo łagodnie. Siłowniki kupione na 'superskoda.com'
To są jakieś "no name". Jedynie siła jest podana - 180 N. Edit Wymiary sprężyn gazowych (siłowników): cylinder: 8/18 długość (bez gwintów): ok. 490 mm długość między osiami gniazd kulowych: ok. 530 mm skok całkowity/faktyczny: ok. 225/155 mm przyłącza gwintowe: M6x7 mm (M6 chyba) okucia: gniazda kulowe plastykowe, Ø 10 mm
Nie masz racji. Wystarczył by, gdyby był mocowany tak, jak w np. VW, czyli podobnie do naszej podpórki - bliżej szczytu maski. Tymczasem te siłowniki mocowane są tak, że występuje spora dźwignia. Na oko ciężar maski x5. Edit: Poprawka - przedobrzyłem z tym przełożeniem. Na oko to będzie x2... x3.
Ja staram się parkować z głową. Nie widać tego na fotce, ale po prawej jest miejsce parkingowe dla inwalidy czyli bardzo szerokie i jest ostatnie w rzędzie. Dalej jest szeroki chodnik. Gość, który na nim stawia swoje auto ma mnóstwo miejsca - nawet gdy ja postawię swoje przy samej linii właśnie. Dzięki temu jest więcej miejsca dla pozostałych z lewej. Niestety U NAS parkują auta tak jak wszędzie czyli byle jak, bez głowy a często wręcz skandalicznie bezmyślnie co skutkuje tym, o czym pisał kolega @Jacek w TYM poście. ----------- No i kolejny mod. Przyznam, że od początku chodziło mi to po głowie. Osłona, kupiona na Allegro za 17zł z przesyłką, pochodzi z VW (3B0858555D).
Sposób montażu opisałem w dziale "zrób to sam". Ciekawych zapraszam. --------------- W związku z tym, że wreszcie zmieniłem telefon na Xperię Z3 (z Androidem 5.1.1, 23.4.A.1.232) udało mi się uskutecznić połączenie MirrorLink(ML). Zainstalowałem nawigację Sygic Car Navigation (SCN), potestowałem kilka dni i oto wnioski: Nawigacja działa poprawnie. Szybko oblicza korekty trasy. Interfejs jest prosty i dzięki temu praktyczny. Dzięki rewelacyjnemu modułowi GPS w Z3 nie ma konieczności wykładania telefonu pod szybę samochodu - wkładam go we wnękę pod radiem i jest ok. Komunikaty głosowe uruchomionej nawigacji, nadawane przez BT, słyszane są przez głośniki samochodu nawet, gdy przełączymy ekran na inny niż ML. Polecam głos Aleksandry (systemowy) - płynny i miły dla ucha. Podstawowa zaleta takiego rozwiązania nawigacji w samochodzie: można sobie spokojnie, w wieczór poprzedzający wyjazd, w domku, przy piwku, zaplanować trasę. Dzięki temu rano tylko podpinamy fona do samochodu i możemy rozpocząć podróż bez zbędnej zwłoki. No i koszt - cena SCN to tylko 80 EUR (ok. 350 PLN) - aktualizacja map w cenie licencji. W tle działa Yanosik (Y). W górnym lewym rogu ekranu widać jego ikonę. Możliwe jest potwierdzanie i odwoływanie istniejących zdarzeń drogowych. Jako że Y nie ma atestu (czy jak to zwać) i nie może być pokazywany w trakcie jazdy problematyczne może okazać się zgłaszanie nowych zdarzeń drogowych. Niestety Y ma też taką przypadłość, że lubi wyłączyć dźwięk radia i trzeba wtedy na chwilę ponownie przycisnąć klawisz "RADIO" w Bolerze by go znowu słuchać. Do ew. dyskusji zapraszam w nowym temacie: SmartLink
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.