FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Podnoszenie Rapida (samodzielna wymiana kół)
  • Zakupiłem żabe 2T z gumą.
    Teraz pytanie gdzie ja podłożyc pod R, żeby nie uszkodzic i zniszczyć podwozia?
    Wiem, że progi odpadają bo żaba je powygina i zniszczy fabryczną konserwacje.
    Ma ktoś jakies pomysły?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Panowie, moze ktoś sie orientuje:
    Chciałbym kupic podnosnik typu żaba do mojego Rapida.
    Czytam czytam i ........... widze, że są zwykłe i niskoprofilowe.
    Ceny też zróznicowane ......... a chińczyka nie chcę.
    Moze ktoś coś polecić w jakiejś normalnej cenie?
    I czy ma to być żaba zwykła czy niskoprofilowa?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Pod wahacz, jak najbliżej zwrotnicy?
    A z tyłu pod belkę w miejscu rozwidlenia?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • pod wahacz ..... Ponoć również nie można :-(
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Małe szanse, by się uszkodził...
    To dość mocna rzecz jest.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Teoretycznie R jest lekki ale ....... teraz takie gówno produkują, ze i te wahacze wykrzywic może.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • W Passacie zawsze podkładałem pod wahacz.
    Można w miejscu tylnego mocowania do nadwozia, ale wtedy działa resor i trza wysoko.
    Jak podłożysz przy zwrotnicy (koło) to tylko trochę wystarczy i koło wisi.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Spróbuj i już. Pomalutku. Będzie dobrze. Więcej wiary! :)
    Ja bym próbował.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Hm, podnosnik jest niskoprofilowy ............ moze podjedzie nawet pod sama zwrotnice, a wtedy nie było by zadnego problemu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Próbuj.
    A na zaś zrób sobie z kawałka drewna taki klocek z nacięciem.
    Będziesz mógł normalnie - pod progi.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • van_dall dobry patenet z tym klockiem :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • A tak poza tym, z ciekawości, to po kiego Ci taki lewar?
    Nie lepiej (i taniej) było kupić oryginalny od skody?
    Np. TU. Nie miał byś problemu...
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Oryginalny mam i cały czas ze mna jeżdzi. Ale nauczony doświadczeniami z Octą ............  nie będę ryzykował. Wolę żabę :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • "Ale nauczony doświadczeniami z Octą"
    Rozwiń. Czy używanie oryginalnych lewarków wiąże się z jakimś ryzykiem na mieniu albo zdrowiu?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 30k km | Szczecin
  • Kilka razy podnosili mi mechaniorzy octe jak trzeba bylo zrobic zawieszenie itp. Niby podnosnik 4 ramienny ale nikt z nich nie zwracal uwagi na znaki na progach. Po tych zabiegach powyginali progi. Ja rowniez do tego sie dolozylem wymieniajac samodzielnie tarcze, kola itp. Zawsze korzystalem z oryginalnego lewarka z zestawu samochodowego. Jak sprzedawalem octe to ludzie pytali co z tymi progami....... pewnie korozja. Nic z tych rzeczy ..... progi idealne, zdrowiutkie ale pogiete. Od tego czasu lewarek w kole zapasowym to dla mnie ostatecznosc, dlatego kupilem zabe. Sorry za interpunkcje ale 
    pisze z telefonu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Co wy piszecie o podnoszeniu na progach, że nie kuku? Podnoszę żabą, na której podkładam gumę grubości około 4-5cm w miejscu oznaczonym na progu. I nic się nie dzieje i skąd pomysły, żeby podnosić na wahaczu nowe auto? Jak już w mojej poprzednim aucie (Fiat Brava) nie miałem progów, bo zgniły, to podnosiłem na różnych innych elementach. W Octavii zacząłem podnosić nie w miejscu oznaczonym, więc jak próg zaczął się giąć, to szybko sięgnąłem po instrukcje i od tamtej pory podstawiam żabę w "instrukcyjnym" miejscu i jest OK. Nic się nie wygina. Więc o co chodzi z tym szukaniem miejsca do podnoszenia auta w innych niż wskazane w instrukcji miejsca?
    Rapid LB | 1.2 90KM | MY16 | Ambition MAX | błekit | 25800km | Łódzkie | 6,40 l/100km w motostat
  • marecki71 dostałem nauczkę od mechaników, żeby sprawdzać w którym miejscu podkładają łapy podnośnika. Uwierz mi ........... żaden znany mi mechanik nie zwracał na to zbytniej uwagi ............... mają to w głęboko w (0)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Na tak,widać, że ci mechanicy nie mieli dotychczas do czynienia ze SKODĄ. Ale napisałem to co powyżej zasugerowany tematem - podnoszenie Rapida w celu samodzielnej wymiany kół, jak rozumiem w garażu.
    Rapid LB | 1.2 90KM | MY16 | Ambition MAX | błekit | 25800km | Łódzkie | 6,40 l/100km w motostat
  • marecki71 popatrz jak w Octaviach 1 wyglądają progi w przedniej części nawet tych 2010 rok. Powyginane, "baranek" zerwany i tylko czekać aż po zimie zaczyna chrupać. Sam oprócz R mam O1 z 2004 roku i wiem co to znaczy bo w lipcu progi sam musiałem czyścić, szlifować do gołego, i na nowo malować barankiem przez właśnie te fabryczne podnośniki i oczywiście te w ASO które mają gumy choć i tak g... to daje. Od kilku lat Octavkę podnoszę za wahacz pod śrubą tylnej tulei lub tuż obok sworznia jeśli koło idzie out, a tył za belkę. Jest to wg mnie o wiele bezpieczniejsze, stabilniejsze i nie niszczy konserwacji jak fabryczny lewarek który się "klinuje" na rancie czyli niszczy konserwację. Polecam zajrzeć pod 3-4 letni samochód grupy VW i zobaczysz jak ładnie baranek zaczyna odchodzić mimo podnoszenia w zaznaczonym miejscu.


    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 15000 km | Olsztyn
  •  Ja podkładam w miejsca do tego przeznaczone, tak jak podnoszą na serwisie. Oczywiście potrzebna jest jakaś podkładka gumowa, albo drewniana.Nie są to progi tylko specjalne wzmocnione miejsca na podłodze za progiem.
  • podstawa przy podnoszeniu to gruba guma pod rant. Tak jak piszą powyżej fabryczny niszczy zabezpieczenie i źle podstawiony potrafi wygiąć profil. Zwykły podnośnik hydrauliczny z gumowym klockiem w miejscach oznaczonych załatwi sprawę. A w miejscach oznaczonych dlatego, że jak zauważył lukasz13 jest tam wstawione wzmocnienie z grubej lub specjalnie profilowanej blachy. Jeżeli ktoś chce postawić na kobyłki to wtedy należy szukać innego punktu podparcia ale i tak najlepiej podłożyć gumę lub drewniany klocek żeby rozłożyć obciążenie na większą powierzchnię/ 

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?