FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Podnoszenie Rapida (samodzielna wymiana kół)
  • Zakupiłem żabe 2T z gumą.
    Teraz pytanie gdzie ja podłożyc pod R, żeby nie uszkodzic i zniszczyć podwozia?
    Wiem, że progi odpadają bo żaba je powygina i zniszczy fabryczną konserwacje.
    Ma ktoś jakies pomysły?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Panowie, moze ktoś sie orientuje:
    Chciałbym kupic podnosnik typu żaba do mojego Rapida.
    Czytam czytam i ........... widze, że są zwykłe i niskoprofilowe.
    Ceny też zróznicowane ......... a chińczyka nie chcę.
    Moze ktoś coś polecić w jakiejś normalnej cenie?
    I czy ma to być żaba zwykła czy niskoprofilowa?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Pod wahacz, jak najbliżej zwrotnicy?
    A z tyłu pod belkę w miejscu rozwidlenia?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • pod wahacz ..... Ponoć również nie można :-(
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Małe szanse, by się uszkodził...
    To dość mocna rzecz jest.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Teoretycznie R jest lekki ale ....... teraz takie gówno produkują, ze i te wahacze wykrzywic może.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • W Passacie zawsze podkładałem pod wahacz.
    Można w miejscu tylnego mocowania do nadwozia, ale wtedy działa resor i trza wysoko.
    Jak podłożysz przy zwrotnicy (koło) to tylko trochę wystarczy i koło wisi.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Spróbuj i już. Pomalutku. Będzie dobrze. Więcej wiary! :)
    Ja bym próbował.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Hm, podnosnik jest niskoprofilowy ............ moze podjedzie nawet pod sama zwrotnice, a wtedy nie było by zadnego problemu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Próbuj.
    A na zaś zrób sobie z kawałka drewna taki klocek z nacięciem.
    Będziesz mógł normalnie - pod progi.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • van_dall dobry patenet z tym klockiem :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • A tak poza tym, z ciekawości, to po kiego Ci taki lewar?
    Nie lepiej (i taniej) było kupić oryginalny od skody?
    Np. TU. Nie miał byś problemu...
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Oryginalny mam i cały czas ze mna jeżdzi. Ale nauczony doświadczeniami z Octą ............  nie będę ryzykował. Wolę żabę :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • "Ale nauczony doświadczeniami z Octą"
    Rozwiń. Czy używanie oryginalnych lewarków wiąże się z jakimś ryzykiem na mieniu albo zdrowiu?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Kilka razy podnosili mi mechaniorzy octe jak trzeba bylo zrobic zawieszenie itp. Niby podnosnik 4 ramienny ale nikt z nich nie zwracal uwagi na znaki na progach. Po tych zabiegach powyginali progi. Ja rowniez do tego sie dolozylem wymieniajac samodzielnie tarcze, kola itp. Zawsze korzystalem z oryginalnego lewarka z zestawu samochodowego. Jak sprzedawalem octe to ludzie pytali co z tymi progami....... pewnie korozja. Nic z tych rzeczy ..... progi idealne, zdrowiutkie ale pogiete. Od tego czasu lewarek w kole zapasowym to dla mnie ostatecznosc, dlatego kupilem zabe. Sorry za interpunkcje ale 
    pisze z telefonu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Co wy piszecie o podnoszeniu na progach, że nie kuku? Podnoszę żabą, na której podkładam gumę grubości około 4-5cm w miejscu oznaczonym na progu. I nic się nie dzieje i skąd pomysły, żeby podnosić na wahaczu nowe auto? Jak już w mojej poprzednim aucie (Fiat Brava) nie miałem progów, bo zgniły, to podnosiłem na różnych innych elementach. W Octavii zacząłem podnosić nie w miejscu oznaczonym, więc jak próg zaczął się giąć, to szybko sięgnąłem po instrukcje i od tamtej pory podstawiam żabę w "instrukcyjnym" miejscu i jest OK. Nic się nie wygina. Więc o co chodzi z tym szukaniem miejsca do podnoszenia auta w innych niż wskazane w instrukcji miejsca?
    Rapid LB | 1.2 90KM | MY16 | Ambition MAX | błekit | 32200km | Łódzkie | 6,5 l/100km w motostat
  • marecki71 dostałem nauczkę od mechaników, żeby sprawdzać w którym miejscu podkładają łapy podnośnika. Uwierz mi ........... żaden znany mi mechanik nie zwracał na to zbytniej uwagi ............... mają to w głęboko w (0)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 35000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Na tak,widać, że ci mechanicy nie mieli dotychczas do czynienia ze SKODĄ. Ale napisałem to co powyżej zasugerowany tematem - podnoszenie Rapida w celu samodzielnej wymiany kół, jak rozumiem w garażu.
    Rapid LB | 1.2 90KM | MY16 | Ambition MAX | błekit | 32200km | Łódzkie | 6,5 l/100km w motostat
  • marecki71 popatrz jak w Octaviach 1 wyglądają progi w przedniej części nawet tych 2010 rok. Powyginane, "baranek" zerwany i tylko czekać aż po zimie zaczyna chrupać. Sam oprócz R mam O1 z 2004 roku i wiem co to znaczy bo w lipcu progi sam musiałem czyścić, szlifować do gołego, i na nowo malować barankiem przez właśnie te fabryczne podnośniki i oczywiście te w ASO które mają gumy choć i tak g... to daje. Od kilku lat Octavkę podnoszę za wahacz pod śrubą tylnej tulei lub tuż obok sworznia jeśli koło idzie out, a tył za belkę. Jest to wg mnie o wiele bezpieczniejsze, stabilniejsze i nie niszczy konserwacji jak fabryczny lewarek który się "klinuje" na rancie czyli niszczy konserwację. Polecam zajrzeć pod 3-4 letni samochód grupy VW i zobaczysz jak ładnie baranek zaczyna odchodzić mimo podnoszenia w zaznaczonym miejscu.


    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  •  Ja podkładam w miejsca do tego przeznaczone, tak jak podnoszą na serwisie. Oczywiście potrzebna jest jakaś podkładka gumowa, albo drewniana.Nie są to progi tylko specjalne wzmocnione miejsca na podłodze za progiem.
  • podstawa przy podnoszeniu to gruba guma pod rant. Tak jak piszą powyżej fabryczny niszczy zabezpieczenie i źle podstawiony potrafi wygiąć profil. Zwykły podnośnik hydrauliczny z gumowym klockiem w miejscach oznaczonych załatwi sprawę. A w miejscach oznaczonych dlatego, że jak zauważył lukasz13 jest tam wstawione wzmocnienie z grubej lub specjalnie profilowanej blachy. Jeżeli ktoś chce postawić na kobyłki to wtedy należy szukać innego punktu podparcia ale i tak najlepiej podłożyć gumę lub drewniany klocek żeby rozłożyć obciążenie na większą powierzchnię/ 

PONIŻEJ RÓŻNE OFERTY SPONSOROWANE KTÓRE WSPOMAGAJĄ RAPIDKLUB.PL
są to linki afiliacyjne lub reklamy (mamy nadzieję że Wam przydatne, dziękujemy za wsparcie)




Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?