Zakupiłem żabe 2T z gumą. Teraz pytanie gdzie ja podłożyc pod R, żeby nie uszkodzic i zniszczyć podwozia? Wiem, że progi odpadają bo żaba je powygina i zniszczy fabryczną konserwacje. Ma ktoś jakies pomysły?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Panowie, moze ktoś sie orientuje: Chciałbym kupic podnosnik typu żaba do mojego Rapida. Czytam czytam i ........... widze, że są zwykłe i niskoprofilowe. Ceny też zróznicowane ......... a chińczyka nie chcę. Moze ktoś coś polecić w jakiejś normalnej cenie? I czy ma to być żaba zwykła czy niskoprofilowa?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
W Passacie zawsze podkładałem pod wahacz. Można w miejscu tylnego mocowania do nadwozia, ale wtedy działa resor i trza wysoko. Jak podłożysz przy zwrotnicy (koło) to tylko trochę wystarczy i koło wisi.
Kilka razy podnosili mi mechaniorzy octe jak trzeba bylo zrobic zawieszenie itp. Niby podnosnik 4 ramienny ale nikt z nich nie zwracal uwagi na znaki na progach. Po tych zabiegach powyginali progi. Ja rowniez do tego sie dolozylem wymieniajac samodzielnie tarcze, kola itp. Zawsze korzystalem z oryginalnego lewarka z zestawu samochodowego. Jak sprzedawalem octe to ludzie pytali co z tymi progami....... pewnie korozja. Nic z tych rzeczy ..... progi idealne, zdrowiutkie ale pogiete. Od tego czasu lewarek w kole zapasowym to dla mnie ostatecznosc, dlatego kupilem zabe. Sorry za interpunkcje ale pisze z telefonu.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Co wy piszecie o podnoszeniu na progach, że nie kuku? Podnoszę żabą, na której podkładam gumę grubości około 4-5cm w miejscu oznaczonym na progu. I nic się nie dzieje i skąd pomysły, żeby podnosić na wahaczu nowe auto? Jak już w mojej poprzednim aucie (Fiat Brava) nie miałem progów, bo zgniły, to podnosiłem na różnych innych elementach. W Octavii zacząłem podnosić nie w miejscu oznaczonym, więc jak próg zaczął się giąć, to szybko sięgnąłem po instrukcje i od tamtej pory podstawiam żabę w "instrukcyjnym" miejscu i jest OK. Nic się nie wygina. Więc o co chodzi z tym szukaniem miejsca do podnoszenia auta w innych niż wskazane w instrukcji miejsca?
marecki71 dostałem nauczkę od mechaników, żeby sprawdzać w którym miejscu podkładają łapy podnośnika. Uwierz mi ........... żaden znany mi mechanik nie zwracał na to zbytniej uwagi ............... mają to w głęboko w (0)
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Na tak,widać, że ci mechanicy nie mieli dotychczas do czynienia ze SKODĄ. Ale napisałem to co powyżej zasugerowany tematem - podnoszenie Rapida w celu samodzielnej wymiany kół, jak rozumiem w garażu.
marecki71 popatrz jak w Octaviach 1 wyglądają progi w przedniej części nawet tych 2010 rok. Powyginane, "baranek" zerwany i tylko czekać aż po zimie zaczyna chrupać. Sam oprócz R mam O1 z 2004 roku i wiem co to znaczy bo w lipcu progi sam musiałem czyścić, szlifować do gołego, i na nowo malować barankiem przez właśnie te fabryczne podnośniki i oczywiście te w ASO które mają gumy choć i tak g... to daje. Od kilku lat Octavkę podnoszę za wahacz pod śrubą tylnej tulei lub tuż obok sworznia jeśli koło idzie out, a tył za belkę. Jest to wg mnie o wiele bezpieczniejsze, stabilniejsze i nie niszczy konserwacji jak fabryczny lewarek który się "klinuje" na rancie czyli niszczy konserwację. Polecam zajrzeć pod 3-4 letni samochód grupy VW i zobaczysz jak ładnie baranek zaczyna odchodzić mimo podnoszenia w zaznaczonym miejscu.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Ja podkładam w miejsca do tego przeznaczone, tak jak podnoszą na serwisie. Oczywiście potrzebna jest jakaś podkładka gumowa, albo drewniana.Nie są to progi tylko specjalne wzmocnione miejsca na podłodze za progiem.
podstawa przy podnoszeniu to gruba guma pod rant. Tak jak piszą powyżej fabryczny niszczy zabezpieczenie i źle podstawiony potrafi wygiąć profil. Zwykły podnośnik hydrauliczny z gumowym klockiem w miejscach oznaczonych załatwi sprawę. A w miejscach oznaczonych dlatego, że jak zauważył lukasz13 jest tam wstawione wzmocnienie z grubej lub specjalnie profilowanej blachy. Jeżeli ktoś chce postawić na kobyłki to wtedy należy szukać innego punktu podparcia ale i tak najlepiej podłożyć gumę lub drewniany klocek żeby rozłożyć obciążenie na większą powierzchnię/
Zyskaj nawet 850 zł w promocjach konta Millennium 360° i Konta 360° Junior!
250 zł za założenie konta Millennium 360° online z kartą debetową, wyrażenie zgód wymaganych regulaminem promocji, wpłatę min. 500 zł w ciągu 10 dni od założenia konta, zalogowanie się do aplikacji mobilnej banku i zapłacenie min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM
250 zł jeśli w każdym z 3 miesięcy określonych w regulaminie zapewni wpływ wysokości min. 1000 zł oraz zapłaci kartą do konta lub BLIKIEM min. 500 zł
150 zł jeśli min. 1 000 zł wpłynie na Twoje konto z tytułu wynagrodzenia przez co najmniej 2 miesiące określone w regulaminie promocji.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.