Dzisiaj także umówiłem się do ASO w Dobroniu. Mam wizyte na 16 maja. Zobaczymy co tam powiedzą. Maja podgląd tego co robili na Szczecińskiej. Dobroń ma niezłe opinie w necie. Zobaczymy jacy są na żywo.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Okazało się, że tarcze i klocki na przodzie mam zaraz do wymiany przy przebiegu 35000km. Poruszam ten wątek w innym poście. Rant zrobił się wielki.
Przy okazji obecności auta na podnośniku gdy koła się opuściły i wysunęły amortyzatory okazało mi się, że wszystkie mam do wymiany ze względu na wycieki.
Zgłosiłem to także ASO. Zrobili ścieżkę diagnostyczną oraz dokumentację foto i czekają na odwiedź ze strony Skody czy wymieniać mi amortyzatory w tym momencie.
Ścieżka wyszła na granicy sprawności amortyzatorów.
Dobrze, że mam gwarancje 4 lata i 60000km. Jak nie teraz to do tego przebiegu na pewno amortyzatory siądą i będą wymienione.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
U mnie też z dnia na dzien rapid zaczał skrzypic jak wersalka. Podejrzewam że to gumy stabilizatora bo podobnie mialem kilka lat temu jak kupiłem nową Fabię 2 i po 10 tys sie rozskrzypiała. Wtedy była gwarancja i ich nękałem, żeby sie tym zajęli. Teraz gwarancji nie ma wiec sie zastanawiam czy warto to ruszac czy poczekac do wiosny jak niektórzy piszą. Ciekawe tez jakie koszty wymiany gum...
Jakiś czasem temu wymienili u mnie na gwarancji drążek stabilizatora na taki z gumami będącymi na stałe. Miało to zaradzić na problem występujący u mnie tj skrzypienie podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Niby ten miał pozbawić mnie tego problemu ze względu na inną konstrukcje.
Podczas obecnej zimy tj około roku po wymianie przy temperaturach w okolicach od minusowych do około 4 stopni na plusie znów słyszę takie skrzypienie.
Jednak zastanawiam się czy to znowu jest objaw usterki drążka stabilizatora czy też jakieś skrzypienie elementów wewnątrz auta tudzież innego jeszcze uszkodzenia.
Samochód posiadam jeszcze rok na gwarancji i chciałbym mając ją naprawić ile się da tego co dolega Rapidowi w tym momencie.
Czy u kogoś forumowiczów mających także wymieniony drążek na ten nowszej technologii pojawił się znów problem ze skrzypieniem zawieszenia?
Zastanawiam się czy ASO coś poradzi znowu na moją przypadłość i czy ją zweryfikują bo objawia się ona w dość specyficznych warunkach.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Pojezdzilem trochę po progach i posluchalem. Dam nie wiem co to. Raz skrzypi raz nie. Zastanawiam się czy to nie czasem uszczelki w drzwiach nie dają takiego odczucia.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Dzisiaj byłem z moim ponownym skrzypieniem. Wg ASO producent nie przewiduje ponownej wymiany drążka stabilizatora na nowy gdy raz już został wymieniony na ten nowej generacji z gumami osadzonymi na stałe. Przewidziane jest tylko w takim przypadku tak zwane woskowanie gum drążka i wahacza co mi też wykonano. Próbowałem dowiedzieć się czym to smarowanie było wykonywane bym mógł to robić ewentualnie także samemu po okresie gwarancji jednak póki co nie otrzymałem odpowiedzi. Może orientujecie się czym to można robić by nie uszkodzić gumy, by się nie rozmiękła, nie skruszała itp?
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
@rasz, jedyne co mi przychodzi do głowy to silikon do uszczelek, ale w sztyfcie, nie w sprayu. Jeszcze ewentualnie wchodzi w grę smar do tłoczków hamulcowych, ale taki, który nie reaguje z gumą.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Biały smar jaki stosuje się w VW do zawiasów i itp. tym jak posmarujesz kilka.lat spokoju, tylko gumę demontujesz i pod gumą smarujesz środek, drążek i wewnętrzną stronę blachy przykrywającą gumę. Zawsze w każdym aucie tak robię i do chwili wybicia gum zero piszczenia, trzeszczenia . Nie reaguje z gumą.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Spokojnie możesz użyć taki http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6931548386 w warsztacie ostatnio takim robiłem i jest git. W C klasie smarowałem nim rok temu i cisza do tej pory. W amerykańskich autach wszystkie seryjnie są te gumy smarowane białym smarem i spokój.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.