A wracając do skrzypienia - niestety gumy polałem najpierw specjalnym smarem penetrującym , później drugim - bardziej woskowym . Nic absolutnie to nie dało, skrzypi dalej tak samo , przy wolnej jeździe na lekkich nierównościach . Mam wrażenie, że przy skręcie kół temat znika - więc zaczynam obstawiać górne mocowania amortyzatora po lewej stronie . Dziś jadę się poszarpać na stację diagnostyczną . Jeśli to nie stabilizator to zostanie tylko mocowanie, a doszły mnei słuchy że w Rapidach tzw. flotowych to częsty przypadek .
WD40 powoduje parcenie gumy, więc jeśli to gumy piszczą to na pewno on nie pomoże. W moich poprzednich autach, w tym Octavia II piszczały co roku gumy przy końcówkach drążków i zawsze były do wymiany. W Octavi wszystkie gumy piszczały na policjantach i dziurach i wszystkie były do wymiany, te z przodu jak i z tyłu.
Tak , potwierdzam - dokładnie to przerabiałem w Octavii 2012. Tu jednak mam inne troszkę objawy i słyszę to niestety trochę głośniej . Dlatego muszę to na szarpakach sprawdzić .
Właśnie w tym kłopot , nie mam już gwarancji bo sobie poprzednik olał sprawę z serwisem , no i po temacie 2 lata i nara. Wymyłem ładnie pod ciśnienieniem zawiecho z przodu i nawet powiem Wam , cisza nastała , jednak 4 dni i znów to samo , nawet dziś jest mokro i dalej franca skrzypi jak stary Żuk. Kierownicę mam już krzywo :) ktoś musiał z tym coś robić :) rozumiem że temat tej kierownicy też jest typowy ....
Kierownice można ustawic wedle uznania ;), natomiast skrzypienie można naprawić tanim kosztem nawet w ASO, nie jest tajemnicą co skrzypi i nie jest to tez "awaria" nie do usunięcia. Jesli będziesz wymieniał jakieś gumki w zawieszeniu to polecam Lemfordera - nie będę się rozpisywał dlaczego ;)
Tak dziękuję ci , czytałem o tej firmie na forum . Będę w ASO na akcjach fabrycznych to zlecę im naprawę tego sprzypienia . Myślałem że to gumy stabilizatora ,ale jednak nie .
Skrzypienie u mnie po 15000 km. Na gwarancji zostały wymienione tuleje gumowe drążka reakcyjnego. Mechanicy mówili że ten typ tak ma. I mam się spodziewać kolejnej wymiany. ZAstanawiam się nad gumami które są dedykowane do jazdy sportowej są takie tuningowe.
U mnie przy 46 kkm zaczęło skrzypiec przejezdzajac przez wysokie profile zwalniające i właśnie jestem w ASO. Niestety dzisiaj pada deszcz wiec na jezdzie testowej cisza.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Jade za tydzień na sprawdzenie łożysk amortyzatora. Po mojej sugestii stwierdzili że to bardzo prawdopodobne, ale muszą zrobic to w obecności szefa zmiany i nagrać film dla centrali skody. Dziwne procedury, ale zobaczymy co stwierdza.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Czyli nie wiedzą gdzie szukać ;), u mnie w zawieszeniu były mocne stuki podczas jazdy, sprawdzili całe zawieszenie i nic, tez postawili diagnozę, że juz tylko zostało do sprawdzenia łożysko amortyzatora. I co ? I nic :) ( jak można było przypuszczać ). Mocne stuki w zawieszeniu, które czuć było też na podłodze, powodowały ( akurat w moim przypadku ) klocki hamulcowe :) po wymianie na oryginalne, zawieszenie zaczęło pracować jak należy.
No właśnie u mnie bardziej stuka jak podczas najeżdżania na krawężnik lekko przyhamowuję. Ale stuka też bez hamowania. I zawsze stuka lewa strona. Wyraźnie stuka jak koło po podskoczeniu na progu zwalniającym zaczyna opadać. Stuknięcie jest słyszalne po przekroczeniu wierzchołka.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Od rana ASO rozbierli zawieszenie żeby dojść do tego co stuka. Niestety nic nie znaleźli, ale po wyczyszczeniu i nasmarowaniu przestało stukać. Ściągali MacPhersony i sprawdzali wachacze. Potem zrobili 15 km w czasie 1 godziny ( chyba dużo jak na sprawdzenie zawieszenia) i nic nie stukało. Podejrzewam że nałożyli smar na łożysko mocowania MacPhersona. Ale jeśli tak to za miesiąc usterka wróci. Przerabiałem to w Lagunie. Zastanawia mnie gdzie można jeździć w Krakowie, żeby zrobić 15 km testując zawieszenie :-)
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.