FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
  • Mamy nowy silnik w Skodzie. Aktualnie montowany jest już do OIII. Sam silnik jest znany już z VW Polo, Audi A1 czy Seata Ibizy.
    Ma 3 cylindry, każdy ma średnicę 74,5 mm, skok 76,5 mm. Silnik ten zastąpił mocniejszy 1.2 TSI o mocy 81 kW i 175 Nm. Nowy 1.0 TSI ma 85 kW, 200 Nm, zużycie o 1/2 l mniejsze (średnie spalanie 4,5 l/100 km), ma lepsze własności dynamiczne. Dla porównania 1.2 TSI 81 kW ma max. 199 km/godz., przyśp. do 100 ma 10,1 sek., nowy osiąga 202 km/godz., przyśp. do 100 ma 9,9 sek.
    Ciekawostką jest to, że jako pierwsza otrzymała ten silnik OIII przed FIII.
    W OIII silnik współpracuje z 6-st. skrzynią man. lub 7 st. DSG.
    W ofercie silników OIII ma również silniki 4 cylindrowe.
    Jak pokaże się w FIII - to podejrzewam, że i pojawi się w R.
    Nadal firma pokazuje, że silniki 1.2 TSI wcale nie są wysilone, wręcz dysponują jeszcze sporą rezerwą. Ale widocznie era silników 1.2 TSI  powoli dobiega końca ...
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W grudniu pytałem VW Polska ich czy dadzą ten silnik też do golfa ale zarzekali się, że nie. Jak widać na razie dają go tylko do skody i seata.
  • Gdzieś w gazatce chyba "Moto" czytałem mały opis vw Polo Highline z silnikiem 1.2 TSI 110KM jeśli tam piszą że świetne osiągi silnika 1.2 TSI z Nm ~180 to ciekaw jestem recenzji tego silnika 1.0 z 200Nm :) Ja potwierdzam po 8tys przebiegu kultura pracy i elastyczność silnika 1.2 bardzo mnie zadowala i nie wiem czy też nie skusiłbym się na motor 1.0
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 35000 | Oświęcim
  • Rapid LB | 1.2 110KM | MY16 | StyleMAX | Czarny Magic perłowy | Zielona Góra
  • Trzeba szybko isc cos kupic duzego bo za chwile 0,2 TSi bedzie :/
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • A nie mówiłem że będziemy tęsknić za 1.2 Tsi :) Ja bym jednak jeszcze poczekał z tym silnikiem, na pewno wyjdą problemy wieku dziecięcego.
  • No i to oznacza że z 1.2 tsi spokojnie 130 kucyków się da zrobić przy 200-210 Nm bez  wysilania tego silnika, a na poważniejsze mody to i ze 140-150 KM da rade zrobić.
    Co do 1.0 tsi  3 cylindry to jednak takie pierdzikółko,  kiedyś nawet 900-tka w cinkim była 4 cylindrowa.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • Ze strony SEATa.

    wersja 110 KM:
    - 110 KM w zakresie 5000 - 5500 Obr/min,
    - 200 NM w zakresie 2000 - 3500 Obr/min,
    - 197 KM/H prędkość maksymalna,
    - 9,2 sek 0 - 100 km/h,
    - 999 cm3,
    - 3 cylindry,
    - 10,5 współczynnik kompresji,
    - 99g/km emisja CO2.

    wersja 95 KM:
    - 95 KM w zakresie 5000 - 5500 Obr/min,
    - 160 NM w zakresie 1500 - 3500 Obr/min,
    - 187 KM/H prędkość maksymalna,
    - 10,4 sek 0 - 100 km/h,
    - 999 cm3,
    - 3 cylindry,
    - 10,5 współczynnik kompresji,
    - 101g/km emisja CO2.

    Porównując tylko wersję 110 KM do naszych 1.2 TSI 105 KM czy nowszych 110 KM to niby wygląda dobrze ale z tego co pamietam to u nas moc maksymalna zaczyna się przy niższych obrotach tak samo jak i moment obrotowy gdzie tu "dopiero" od 2000 Obr/min.

    Ma ktoś bardziej szczegółowe/wiarygodne dane na temat tych silników, niż to co jest na stronie SEATA ? Tu mogą być pomyłki bo na dzień dobry pomieszali tytuły i silnik 1.2 TSI 110 KM a właściwie jego parametry podpisali jako 1.0 TSI 110 KM.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • OT: Ten downsizing budzi we mnie obawę i lekkie przerażenie. Dochodzę do wniosku, że przy następnym aucie nie pójdę tą drogą (dot 1.0 TSI), raczej coś w stylu wolnossącego silnika Mazdy 2.0 120KM. Zalety to: made in Japan, brak turbo (TSI), brak DPF (TDI) i silnik ma "czym oddychać" więc pewnie pociągnie dłużej.
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition + Komfort | Czarny Magic perłowy | 59.000km | Gdańsk, Mazury - Polska Północna
  • Trochę OT, słyszeliście, że Mitsubishi też przyznało się do zaniżania spalania na testach, a co za tym idzie obniżenie wydzielanego co2. Obawiam się, że Mazda albo będzie musiała też zacząć stosować downsizing, albo nie spełni wymagań emisji i zakaz sprzedaży w Europie.
  • Nie trzeba zmniejszac pojemnosci i dodawac kolejne kilogramy eko osprzetu zeby uzyskac odpowiednie normy. 
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Oczywiście,  można pójść taką drogą jak Toyota - hybryda.
  • "silnik ma "czym oddychać" więc pewnie pociągnie dłużej."

    Ale co to znaczy "dłużej". Co mnie obchodzi, że motor padnie przy 200 k. jak ja i inni przeciętni Polacy przejeżdżamy 15 k. rocznie...
  • Nie znam osobiscie nikogo kto zamyka rok z przebiegiem 15 tkm..........
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Widocznie mało ludzi znasz ;) 
    Wśród ludzi jakich ja znam to ja mam najwieksze przebiegi bo około właśnie 15 - 17 kkm rocznie, zalezy od roku. Reszta duzo poniżej tej granicy.

    Wracając do 1.0 TSI ma ktos może szczegóły tego silnika ?
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  •  Ja też więcej nie robię,od tego jest auto firmowe :)
  • Charakterystyka mocy i momentu 1.0 TSI:
    charakterystyka silnika 10 TSI.jpg
    684 x 684 - 171K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Porównanie do silnika 1.2 TSI 81 kW:
    porownanie 10 i 12 TSI.jpg
    720 x 720 - 204K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dobry tuner w jednym i w drugim przypadku "narysuje" dużo lepsze kreski.....
    @grzesk, czy znam mało czy dużo nie jest to istotne, wśród moich znajomych, każdy robi min, 20/30tkm rocznie, ja również. Dlatego szczerze zazdroszczę ludziom, którzy takie przebiegi robią a co za tym idzie rzadziej wymieniają samochody....
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Teraz zamawiałem Rapida.
    We wszystkich salonach mówili, że w roku modelowym 2017, czyli od tyg. 22  2016, wchodzi do Rapida 1.0 TSI 116 KM.
    Cenowo nie mówili, ale patrząc na Seata, to będzie droższy silnik niż 1.2.
    Mówili też, że Rapid podrożeje, ale to może tylko żebym szybciej kupił :D
  • Coś krótko na rynku był na rynku 1.2 TSI EA211, za dobry jest (jak na TSI)?
    Tak samo chyba było z 1.6 16V 105 KM, gdzie na naszym rynku długo go nie wsadzali choć nadal go produkują. Dziwna polityka. Chyba, że będą oferowane równolegle 1.2 90 KM i 1.0 116 KM. Chyba tak w Seacie jest, że w cenniku na chwilę obecną oba występują. W O3 został tylko 1.2 TSI 85 KM. Wersja 110 KM zniknęła i zastąpi ją wersja 1.0 TSI
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?