FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
  • SIlniki 1.0 TSI mają pasek zębaty.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Mam okazje na weekend uzytkować Rapida SB 1,0 95KM jako zastępczak i powiem szczerze ze troche sie dziwie duzej liczbie opinii ze ten silnik ogarnia i jest ok. Auto jest prawie nowe 7 tys na liczniku ma kilka miesiecy, wiec powinien smigac jak ta lala tymczasem jest mega słaby, mało zrywny, głosny przez te 3 cylindry i zwyczajnie brak mu strasznie mocy a porównuje go tylko ze swoim 1,2 85KM  kórego do tej pory uważalem za najgorszego muła potrzebujacego na gwałt chipa. Gdybym miał teraz kupowac auto to jednak ten silnik dyskryminuje rapida po calosci, nie wiem jak ta wersja mocniejsza ale poki co wniosek taki ze do 1,2 sie nie umywa.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Mam dokładnie taki silnik w manualu. Upłynęło dobre pół roku zanim przyzwyczaiłem się do jazdy nim po przesiadce z Fabii 1.2 HTP 64KM. Powiem tak, z początku strasznie czułem "turbodziurę". Wręcz mnie irytowała. Na tą chwilę nauczyłem się już jeździć z turbo w tym silniku. Poprzedni mój silnik to też 3 cylindry, więc dźwięk mi nie przeszkadza. Jeśli chodzi o zrywność nie jest najgorzej. Można go rozbujać dość ładnie, z tym, że trzeba depnąć aby poczuł, że chcemy jechać :-). Na trasie leciałem nim 175 km/h bez większych ceregieli. Na autostradzie nie straszne mu ani beemki ani tym bardziej superby (takich aut widziałem najwięcej).
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • No jak sie juz bujnie to jakos idzie, jesli chodzi o ta turbo dziure to odczucie mam jakby to byla dziura bez dna, tak jak napisales zwyczajnie trzeba mu deptac coraz mocniej ale nie odczuwam tego efektu turbo/zerwania sie jak u siebie a raczej zaczyna po woli przyspiesza. Wiem ze turbiny są inne w tych silnikach i specyfika jazdy jest tez inna ale obiektywnie z wyrażnym minusem w porównaniu z 1,2 co do calego konfortu jazdy. Na plus za to spalanie, mniejsze o jakies 0,4-0,5l
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • gross81, wydaje mi się,  że miałeś coś w tej testówce popsute. Miałem przez kilka tygodni zastępcze tsi 1.0 95km, kiedy w moim SB wymieniali silnik i w porównaniu do mojego auta ta trzycylindrówka jeździła znacznie sprawniej, lepiej i harmonijniej nabierała prędkości a przy tym była znacznie cichsza nie wspominając o spalaniu o ponad litr mniejszym. Z żalem się z tym samochodem rozstawałem.
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90KM | Beżowa Padlina | MY16 | Bielsko
  • U mnie jest odczuwalne to "turbo/zerwanie", tylko tak jak pisałem trzeba samochodzikowi "dać znać", że się chce jechać. Trzeba mu dać 1500 r/min i już łapie ładnie. Na pewno nie jest to od samego dołu jak w wolnossących silnikach. Może jakiś źle dotarty silnik był, kręcony bardzo na dotarciu? Przy testówkach każdy depcze ile wlezie. Może był od początku mocno eksploatowany i silnik zajechany?
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Może ja dodam coś od siebie. Ostatnio zrobiłem 3600km Rapidem do Grecji i powrót do Polski. To co mnie najbardziej zaskoczyło to spalanie, auto było mega załadowane i na pokładzie było 2 dorosłych i 2 dzieci. Wynik jaki wyszedł z komputera to 5,2l na 100km a z tankowania było to 5,4l na 100 km. Podczas jazdy dużo wspomagałem się tempomatem. Rapidek w trasie spisał się rewelacyjnie i przy skrzyni 6 taka trasa to bajka. 
  • U mnie trasa Lublin-Zakopane (autostrada z Rzeszowa do Krakowa, dalej zakopianka, trochę jazdy na miejscu, Słowacja itp. 640km). Średnie spalanie wg. tankowania 5,6l na 100km. 2 osoby + bagaże.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Przyznam się szczerze, że póki co (przejechane zaledwie 3000km) jestem bardzo zadowolony z silnika 1.0TSI 110KM. Ilość przejechanych kilometrów nie jest duża (około 30% miasto). Tak naprawdę to musiałem na początku patrzeć na licznik prędkości bo nie wyczuwałem różnicy pomiędzy 110km/h, a 140km/h. Bardzo dobre przyspieszenie. Jest czym wyprzedzić. Co do spalania to nie jest źle. Poza miastem od 5,4 do 5,7 l/100km. Oby tak dalej.
    Rapid SB | 1.0 110KM | MY18 | Ambition | Szary Quarz | 58000 km | Słupsk
  • Dane z weekendu w czeskich górach: dystans od tankowania 521 km, spalanie 4,8l. Uważam, że to niezły wynik. Jazda  w większości zgodnie z obowiązującymi przepisami bo i nie miałem się gdzie śpieszyć. W obydwie strony był przejazd A4 ( ok.50 km w jedną stronę ). W jedną stronę niesamowite korki, tempo w granicach 40 km/h :(:(. W drugą zaś nawałnica i tempo na autostradzie znów ślimacze.
    35049797_458223661286523_7355473528415584256_n.jpg
    1560 x 878 - 87K
    Skoda Rapid Spaceback Style / 1.0 TSI, 110KM / MY18 / 2017 / Pakiet Komfort /Pakiet Emotion / Refelktory B-Xenon / felgi Evora 16" / SmartLink / Blue Race Metalic/52000km / Zielona Góra
  • to dodam od siebie.
    jeżdżę prywatnie jednostką łańcuchową 105km a służbowo 110km z paskiem 1.2 tsi i miałem okazję jeździć 1.0 110km.
    zasadniczo chciałem kupić ten samochód z tym 1.0 ale tak mnie rozczarował, że olałem sprawę bo do 1.4 było mi za dużo by dopłacić.
    silnik jest ok, ale spodziewałem się raczej postępu a tu ewidentnie silnik gorszy. abstrahując od tego, że konstrukcyjnie jest dużo tańszy a z cennika wychodził drożej niż poprzednie 1.2
    silnikowi 1.0 póki co dziękuję a że polityka vw jest taka a nie inna to ostatnio moje oczęta zaczynają spoglądać w stronę japończyków.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Mam pytanie, bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi - jaki do tego silnika jest filtr oleju? w konfiguratorach wychodzą mi jedynie > 1.2 tsi... dziwne.
    Rapid SB / 1.0 TSI 110KM DSG / MY18 / Style comfort / czarny magic / <1000 km / Mińsk Mazowiecki
  • A mnie wyszło, że
    04E115561H    ;)
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Filtr oleju jest standardowy, jednakowy dla modeli:
    1.0MPI 44kW/50kW/55kW,
    1.0TSI 70kW/81kW/85kW,
    1.2TSI 63kW/66kW/77kW/81kW,
    1.4TSI 92kW/103kW/110kW,
    Chodzi o m.in. filtr
    04E 115 561 H     lub     04E 115 561 B.

    Kilka danych:
    wysokość: 80,0 mm
    średnica uszczelki: 72,0 mm
    gwint: 3/4"-16UNF 2B
    ciśnienie otwierające zawór: 2,5 bar
    średnica wieka: 76,0 mm
    moment dokręcania: 20 Nm
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ten z literką "B" został wycofany..
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Wydaje mi się, że nie jest jeden filtr do wszystkich silników. Raz kupiłem na przegląd filtr do 1,2 tsi(105 km) i ma inne parametry niż ten dla 1,2 (110 km). 
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • Nie wiem co Ci się wydaje, ani co kupiłeś ;) ale Etka pokazuje 04E115561H
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • Kupilem filtr po numerze podanym na tym forum, w jednym z postów dotyczących wymiany oleju,. Tyle, że dotyczyl on silnika 1,2 105 km,  ASO odrzucilo ten filtr przy wymianie i poźniej sprawdzilem, że rzeczywiscie ma inne parametry  niz filtr dla 1,2 110.
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • Jakbyś mógł podać numer jaki kupiłeś i jaki założyło Ci ASO to by wiele wyjaśniło, bo tak to prawdę mówiąc nic nie można wywnioskować po tym co piszesz..
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • http://rapidklub.pl/discussion/105/wymiana-oleju/p43
    Kupiłem ten który wyczytałem z linka, Mann W712/94, a powinien być i za drugim razem kupiłem Mann W712/95.
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?