FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Stałe zasilanie elektryki szyb - czy możliwe?
  • Kochani dajcie spokój, cieszcie się z tego co macie!za te pieniądze naprawdę nie ma co się czepiać!! Trzeba było kupić Audi full opcje i miec wszystko. Drażni mnie gadka kurde kupiłem Rapida jest budżetowym jak zrobić to czy tamto by działało jak w mercedesie / audi... to po to kupujemy auto z salonu by zaraz w nim grzebać czy po to by właśnie mieć komfort psychiczny, że  autko nowe nie kręcone, nie bite, itd. Ludzie zastanowcie sie, ja kupiłem swojego i zamierzam nim jeździć min. 10lat i nic w nim nie grzebać! Tego i Wam życzę :-*
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105 KM | MY15 | Elegance Max | Beż Cappuccino | 11000 km | dolnośląskie
  • A ja będę grzebał, myślę, że mi wybaczysz.
  • Nie wiem jak inni, ja cieszę się bardzo z mojego R. Ponad 2 lata, bez problemów, leję benzynę i jeżdżę.
    Nie do końca zgadzam się z zakupem Audi full opcje. Kupiłem R w miarę wyposażonego. Sam "naciąłem" się przy zakupie: miały być 4 głośniki - i były. Tyle, że tylko w przodzie. Czyli poprawka - dołożenie głośników.
    Inny przykład: Kupując R nie myślałem o ciągnięciu przyczepki. Poprawka - dołożenie haka. To samo np. z gniazdem 12 V załączanym przez stacyjkę albo gniazdo 12 V w bagażniku.
    Teraz mamy ciekawostkę - zamykanie el. szyb bez klucza w stacyjce.
    Zasilanie z układu modułu sterującego oświetleniem kabiny odpada ze względu na zbyt duży prąd, jaki pobiera silnik el. szyby. W naszych R nie ma wyłącznika krańcowego szyby, i po dojściu szyby do końca - silnik pracuje pod jeszcze większym obciążeniem, czyli jeszcze większe natężenie prądu. A tego moduł sterowania  oświetleniem kabiny nie wytrzyma.
    Druga propozycja: moduł czasowy 12 V - to nie problem. Czasy załączania uzyskiwane są wg nastawy - od kilku sekund do kilku minut. Problem jest tylko, jak dołączyć zasilanie na istniejący, fabryczny przycisk zamykania i jak dalej dołączyć do modułu silnika.   
    Pozostaje więc trzecia propozycja: doprowadzenie +12V do drzwi, dołożenie małego przycisku i podłączenie zasilania do modułu silnika ...
    Teoretycznie jest to do zrobienia. Ale uważam, że nie tędy droga.
    Jak wyjdę z samochodu i stwierdzę, że mam niedomkniętą szybę - to czy będę miał załączyć stacyjkę czy też nacisnąć dodatkowy przycisk, to na jedno wychodzi: muszę wrócić do kabiny i przy otwartych drzwiach coś zdziałać, by domknąć szybę.
    Pytanie: ile razy tak się stało? Czy warto podejmować takie niemałe ingerencje w elektryce pojazdu? A może po kilku zamknięciach samochodu z otwartą szybą zapamiętam i nauczę się prostej zasady zamykania szyby przed wyłączeniem silnika?
    Na te pytania każdy odpowie sobie sam.
    Wg mnie większość już zapamiętała i opanowała zamykanie szyby.
    Może w którymś MR 20xx Skoda dołoży nieco bardziej rozbudowany moduł komfortu, a nam pozostanie to, co mamy.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @David większość z nas posiadaczy Rapida cieszy się z tego auta. Inaczej byśmy go nie kupili.
    Zgadzam się z tym co pisze @jercen ale przyznam na początku pomimo tego, że byłem świadom pewnych rzeczy bolało, że taki nowy Rapid w pewnych sprawach jest uboższy niż moja Fabia z 2006 r. w wyposażeniu Classic + Active. np. w Fabii miałem automatycznie sterowane szyby z przodu (pasażer i kierowca) w obie strony a tu nie. Co ciekawe na początku Rapid mając elektrykę z tyłu nie posiadał sterowania tymi szyba z miejsca kierowcy. To już było śmieszne, na szczęście poprawili temat po pół roku od wprowadzenia sprzedaży w Polsce. To samo jest z zamykaniem i otwieraniem szyb z kluczyka czy pilota. Moja Fabia ma a Rapid niestety nie. Cóż trzeba było się przyzwyczaić i cieszyć się jego innymi zaletami :).

    Autko fajne i cieszę się nim ale trochę bolało, że jakieś funkcjonalności mam w aucie teoretycznie klasę niższym a tu ich nie mam.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  •  A ja myślę, że Skoda trochę zrobiła swoich klientów w "jajo".  Zaoszczędzili kilka stówek myśląc, że takie drobiazgi jak domykanie szyb, czy czujnik poziomu płynu do szyb to zbędny bajer, a jak doszło do nich co ludzie myślą o tych oszczędnościach to powoli zaczynają wprowadzać te "udogodnienia".
  • To nie jest oszczędność, tylko celowe degradowanie modelu. Mają w swojej ofercie auta, które szczelnie wypełniając segmenty, a nawet wpasowywują się między nie. Rapid właściwie doposażony byłby już konkurencją dla Octavii, a takiej konkurencji sobie Skoda zapewne nie życzy.
    To niedoposażenie to nie jest przypadek, ani "dziadowanie", ale spójna i konsekwentna "polityka ale" -> "Masz niby limuzynę, ale..."
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Czyli wychodzi budżetowatość skody. A golf3 w 91 miał domykanie....
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @halif To znaczy, że od MY16 zmieniła się polityka Skody:)
  • Wydaje mi się, że jest niezmienna od wchłonięcia Skody przez VAG. Po to kupowali ten koncern i dlatego od zawsze Fabie, Octavie i inne modele były ciut powyżej swojego segmentu, zawsze z "ale"...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Ale, właśnie od MY16 są już rzeczy w R których nie było wcześniej, coraz bardziej przypomina O.
  • @lukasz13 np. jakie?
    Rapid LB|1.2 TSi 90 KM|MY16|Ambition Max|Biel Candy|20500 km| Praszka
  • Kierunkowskazy w lusterkach, osłony siedzeń,automatycznie podnoszona szyba kierowcy, czujniki z przodu, front assist, możliwość zmiany parametrów samochodu poprzez radio, czujnik deszczu i świateł. Jest pewnie jeszcze więcej, ale nie mam MY16 więc nie wypiszę wszystkich.
  • Niesamowite prestiż jak z bentleya. Lusterka z kierunkami abyś szybciej je zniszczył...i wymienił =zapłacił. I aby był juz jeden typ kierunków i mniejsza wiązka= oszczędności
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • supermajku
    Robią takie zmiany bo ludzie tego chcą. Jak kupiłeś auto dostałeś ankietę no i tam mamy pole do opisu tego co nam się podoba lub nie. Można by się tak kłócić w nieskończoność.
    Nie zmienimy jednego Rapid jest tak samo jak fabia autem które ma być gorsze od octavi i superba by klient czuł różnicę. Co do roczników modelowych to właśnie na tym polega biznes zadowolić i zachęcić klienta by kupił samochód a potem wrócił bo coś dodali np. ładne i błyszczące radyjko
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • Co to za ankieta, nie dostalem takiej :)
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Panowie skoda rapid jak za swoją cenę naprawdę oferuje przyzwoity poziom ale chodzi właśnie o to by wiedzieć gdzie jej miejsce się znajduje na rynku. Nie ma sensu robić z rapida Octawi usprawniając na siłę wszystko bo zamiast się cieszyć samochodem to popadamy w jakąś dziwną desperacje- jak zrobić z auta za 60 tyś auto za 80 tyś. Zgadzam się tutaj w pełni z kolegą @David, jeśli oczekuje się od Rapida czegoś wiecej wydając powyżej 62 tyś. to jest się naiwnym po prostu
    Rapid LB |1.2 TSI | 110KM-6B | MY2016 |Style Max-Pakiet Dynamic | Błekit Race | 12000km | Katowice
  • gross81 Ankieta wysyłana jest z centrali nie wiem czym się kierują do kogo wysłać ogólnie jest tam kilka stron "testu". Ja dostałem dwa tygodnie po odebraniu auta tylko dziwiło mnie jak mam odpowiedzieć na pytania które dotyczą dłuższej eksploatacji  itp.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • @cezar popatrzmy na to obiektywnie. błyszczące radyjka to ściema dla oka i ludzie na to lecą. Biznes to są najpierw pieniądze, potem za nimi ma iść zadowolenie. kto jak kto ale vag akurat dobrze je liczy, a ludzie na błyskotki ślinią się jak szczerbaty na suchary. Funkcjonalność radia swing w rapidzie była już 15 lat temu i mało tego takie coś kosztuje 300zł w detalu. dalej elektryczne szyby są tańsze od korbkowych, ale tutaj chodzi o tzw wartość dodaną. KAŻDY RAPID ma centralny na pilota, ale nie każdy tego pilota ma. i szereg takich bzdur za które każą sobie dopłacać bardzo dużo. owszem łączy to się z innym tanimi dodatkami aby było tego objętościowo dużo w tzw pakietach. Jeździłem elegance doposażoną do 78 tys i śmiem twierdzić, że różnica względem mojego R za 45 nie jest tego warta...
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Dokładnie biznes wszystko jest przemyślane i policzone. Co do szyb (wracając do tematu) to raczej nie wydaje mi się by bez przerobienia układu elektryki było to możliwe.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • Tak. Wszystko co pisałem wiąże się z ingerencją.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?