Czy u Was też tak jest, że podczas jazdy klimatyzacja działa normalnie ale po puszczeniu gazu, gdy auto się toczy to klimatyzacja-nawiew zaczyna działać mocniej (jak na obiegu zamkniętym)? Dzisiaj to zauważyłem podczas jazdy przy 31 st. C R MY2016
Trochę mało informacji, czy masz klimatronic, czy manualną ? Przy klimatronicu siła nawiewu jest automatycznie sterowana komputerem, czyli sama zwiększa lub zmniejsza siłę nawiewu, oraz steruje klapkami.
No ale wyrabia klima w temperaturach powyżej 30 stopni? Bo to, że wolniej wieje to nic, chyba, że dużo gorzej chłodzi przez to. W octavii klima manualna mi przyśpieszała razem z autem, jak jechałem ponad 120 km/h to wiatrak też dmuchał szybciej i głośniej.
W samochodach z elektroniczną regulacją i kontrolą napięcia (nie mówię o regulatorze napięcia na alternatorze) może być tak - że napięcie w sieci pokładowej pomimo zwalniania obrotów silnika nie spada. Dochodzi więc do zjawiska subiektywnego - oczekujemy zmniejszenia obrotów silnika nawiewu przy zwalnianiu, natężenie dźwięku pracy silnika maleje - a zauważalny jest "wzrost" obrotów silnika elektrycznego. Tyle - że to jest odczucie subiektywne. Natomiast można by pokusić się przeprowadzić mały test na zmianę napięcia w sieci podkładowej samochodu przez podłączenie woltomierza i porównanie jego wskazań w zależności od obrotów silnika. Jeżeli przy podanych "objawach" silnik, układ elektryczny, akumulator pracują dalej poprawnie - to sądzę że to jest standardowe zachowanie układów regulacji samochodów. Może niektórzy jeszcze pamiętają - występowanie w starszych typach pojazdów z prostą regulacją napięcia, prostej zależności napięcia od obrotów silnika, a więc np. pracy dmuchawy czy natężenia świateł mijania. Ich praca była dobrze widoczna i zależna od obrotów silnika. W dzisiejszych samochodach obłożonych elektroniką takie stare zjawiska nie zachodzą - zaczynają występować inne, na pozór nielogiczne.
mskrapi1980 u mnie to samo jak się toczę dmucha bardziej i to słychać jak dodam troszkę gazu 200-300 obr. już zwalnia klima manual auto MY 16 1,6 TDI 115 PS
jercen - ale wżadnym innym samochodzie tego nie zauważyłem, mam służbową Octavię II 1.4 TSI z 2014, wcześniej Peugota 308, miałem również prywatnie Octavię II 2.0 TDI z 2007 i tak nie było. tym bardziej, że inni koledzy też zgłaszają podobne zachowanie wentylatora
Jeżeli jest start-stop to normalne zjawisko.W trakcie jazdy bez naciskania pedału gazu napięcie pokładowe ma ok. 14,9 V -max. ładowanie aku. Przy przyspieszaniu i jeździe z pracującym silnikiem potrafi być tylko 12.2V lub 13,2V -zmierzone. Obroty dmuchawy są proporcjonalne do napięcia zasilania.
Witam wszystkich, chciałbym odświeżyć temat. Czy ktoś wie, jak wyłączyć tą idiotyczną funkcję? Może jakiś update software'u pomoże? Mam to samo i strasznie mnie ten badziew wkurza - dodam, że razem z dmuchawą, swoją prędkość zmieniają również wycieraczki. Czy występuje to również w Rapidach po faceliftingu? Mój to model z 2016r.
Potwierdzam dmuchawa jak i wycieraczki pracują szybciej po puszczeniu pedału gazu, czy ktoś coś z tym zrobił czy tak ma być ? trochę dziwne moja Felka z 98r nie miala takich wahań...
Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
W R pełnym elektroniki, jest to poniekąd zjawisko normalne, chodzi o doładowanie aku podczas zwalniania. Natomiast warto by sprawdzić stan naładowania aku. Przy słabym akumulatorze dochodzi do większej różnicy napięć między aku a napięciem z altka, stąd jest zauważalna głośniejsza praca silnika wentylatora czy silnika wycieraczek. Może wystarczy dobrze doładować aku, by zmniejszyć różnice napięć?
U mnie dmuchawa również pracuje szybciej po puszczeniu pedału gazu. Z tym, że wydaje mi się, że najbardziej jest to odczuwalne na zimnym nie rozgrzanym jeszcze silniku. Ta przypadłość zanadto, a właściwie wcale mi nie przeszkadza.
Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
U mnie pośrednio analogicznie jak u przedmówców: -Rapid 2016 Start-Stop; -klimatyzacja manualna; -„wyrabia”, tu nie mam zastrzeżeń; całe szczęście po tym co teraz piecze na zewnątrz;
-na „jedynce” w zasadzie nie zaobserwowałem różnicy;
-na „dwójce” skierowanej na pasażera – już tak; „objaw” jak wyżej: dodajemy gazu pracuje „normalnie”, puszczamy gaz czy hamujemy „słychać i czuć” że ciut mocniej wieje; kwestia przyzwyczajenia, ale irytuje zwłaszcza kogoś dla kogo Rapid z Start-Stop to dla odmiany nowoczesne auto; -subiektywnie: mam wrażenie że w innych opcjach „wiania” (szyba, nogi itd.) słychać i czuć to mniej albo wcale, ale to musiałbym jeszcze sprawdzić, ot kwestia indywidualna.
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.