FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zwiększanie prędkości nawiewu na luzie
  • Czy u Was też tak jest, że podczas jazdy klimatyzacja działa normalnie ale po puszczeniu gazu, gdy auto się toczy to klimatyzacja-nawiew zaczyna działać mocniej (jak na obiegu zamkniętym)? Dzisiaj to zauważyłem podczas jazdy przy 31 st. C 
    R MY2016
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • Trochę mało informacji, czy masz klimatronic, czy manualną ?
    Przy klimatronicu siła nawiewu jest automatycznie sterowana komputerem, czyli sama zwiększa lub zmniejsza siłę nawiewu, oraz steruje klapkami.
  • Przy manualu nic nie zwalnia przynajmniej u mnie.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  •  Przy manualu nie, tylko jak już to przy klimatronicu. Dlatego podstawowe pytanie jaka klima ?
  • U mnie też nie, lecz np w mercedesie wentylator zwiększa bieg przy hamowaniu silnikiem, bo odzysk energii i to cale blueeffiency, etc. Zjawisko mądre.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • mskrapi1980 - robiłeś coś z tym? pytam bo mam tak samo, podczas jazdy dodaję gazu spadają obroty wentylatora, puszczam gaz rosną
  • Nic nie robiłem, żyje z tym. Klima manual, wentylator przyspiesza gdy zwalniam na luzie. Pewnie system odzyskiwania energii albo inny wynalazek. 
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • No ale wyrabia klima w temperaturach powyżej 30 stopni? Bo to, że wolniej wieje to nic, chyba, że dużo gorzej chłodzi przez to. W octavii klima manualna mi przyśpieszała razem z autem, jak jechałem ponad 120 km/h to wiatrak też dmuchał szybciej i głośniej.
    Brak Skody
  • Klima wyrabiała, czasem trzeba było na 3 ale dawała radę.
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • mskrapi1980 - strasznie to mnie irytuje, chyba zadzwonię, albo podjadę do ASO
  • W samochodach z elektroniczną regulacją i kontrolą napięcia (nie mówię o regulatorze napięcia na alternatorze) może być tak - że napięcie w sieci pokładowej pomimo zwalniania obrotów silnika nie spada. Dochodzi więc do zjawiska subiektywnego - oczekujemy zmniejszenia obrotów silnika nawiewu przy zwalnianiu, natężenie dźwięku pracy silnika maleje - a zauważalny jest "wzrost" obrotów silnika elektrycznego. Tyle - że to jest odczucie subiektywne. Natomiast można by pokusić się przeprowadzić mały test na zmianę napięcia w sieci podkładowej samochodu przez podłączenie woltomierza i porównanie jego wskazań w zależności od obrotów silnika.
    Jeżeli przy podanych "objawach" silnik, układ elektryczny, akumulator pracują dalej poprawnie - to sądzę że to jest standardowe zachowanie układów regulacji samochodów.
    Może niektórzy jeszcze pamiętają - występowanie w starszych typach pojazdów z prostą regulacją napięcia, prostej zależności napięcia od obrotów silnika, a więc np. pracy dmuchawy czy natężenia świateł mijania. Ich praca była dobrze widoczna i zależna od obrotów silnika.
    W dzisiejszych samochodach obłożonych elektroniką takie stare zjawiska nie zachodzą - zaczynają występować inne, na pozór nielogiczne.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • mskrapi1980  u mnie to samo
    jak się toczę dmucha bardziej i to słychać jak dodam troszkę gazu 200-300 obr. już zwalnia
    klima manual auto MY 16 1,6 TDI 115 PS
    Rapid SB | 1.6 TDI 115KM | MY16 | Ambition MAX | Biały perłowy | 1100km | Rybnik
  • jercen - ale wżadnym innym samochodzie tego nie zauważyłem, mam służbową Octavię II 1.4 TSI z 2014, wcześniej Peugota 308, miałem również prywatnie Octavię II 2.0 TDI z 2007 i tak nie było. tym bardziej, że inni koledzy też zgłaszają podobne zachowanie wentylatora
  • Nie wiem jak u Was, ale u mnie ten objaw przy ustawieniu dmuchawy na 3-4 jest irytujący. I nie ważne czy klima jest załączona czy tez nie. 
  • Jeżeli jest start-stop  to normalne zjawisko.W trakcie jazdy bez naciskania pedału gazu napięcie  pokładowe ma ok. 14,9 V -max. ładowanie aku. Przy przyspieszaniu i jeździe z pracującym silnikiem potrafi być tylko   12.2V lub 13,2V -zmierzone.
    Obroty dmuchawy są proporcjonalne do napięcia zasilania.
    Rapid LB .1,4 125 KM.CZCA .DSG.MY17.Style.Błękit Denim met.8000 km.Grudziądz
  • @zener co nie zmienia faktu, że jest to zjawisko irytujące
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • Witam wszystkich,
    chciałbym odświeżyć temat. Czy ktoś wie, jak wyłączyć tą idiotyczną funkcję? Może jakiś update software'u pomoże?
    Mam to samo i strasznie mnie ten badziew wkurza - dodam, że razem z dmuchawą, swoją prędkość zmieniają również wycieraczki.
    Czy występuje to również w Rapidach po faceliftingu? Mój to model z 2016r.
  • Potwierdzam dmuchawa jak i wycieraczki pracują szybciej po puszczeniu pedału gazu, czy ktoś coś z tym zrobił czy tak ma być ? trochę dziwne moja Felka z 98r nie miala takich wahań...  
    Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
  • W R pełnym elektroniki, jest to poniekąd zjawisko normalne, chodzi o doładowanie aku podczas zwalniania. Natomiast warto by sprawdzić stan naładowania aku. Przy słabym akumulatorze dochodzi do większej różnicy napięć między aku a napięciem z altka, stąd jest zauważalna głośniejsza praca silnika wentylatora czy silnika wycieraczek.
    Może wystarczy dobrze doładować aku, by zmniejszyć różnice napięć?
  • U mnie dmuchawa również pracuje szybciej po puszczeniu pedału gazu. Z tym, że wydaje mi się, że najbardziej jest to odczuwalne na zimnym nie rozgrzanym jeszcze silniku. Ta przypadłość zanadto, a właściwie wcale mi nie przeszkadza.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Dziękuje za temat, rozwiał mi trochę obaw.

    U mnie pośrednio analogicznie jak u przedmówców:
    -Rapid 2016 Start-Stop;
    -klimatyzacja manualna;
    -„wyrabia”, tu nie mam zastrzeżeń; całe szczęście po tym co teraz piecze na zewnątrz;

    -na „jedynce” w zasadzie nie zaobserwowałem różnicy;
    -na „dwójce” skierowanej na pasażera – już tak; „objaw” jak wyżej: dodajemy gazu pracuje „normalnie”, puszczamy gaz czy hamujemy „słychać i czuć” że ciut mocniej wieje; kwestia przyzwyczajenia, ale irytuje zwłaszcza kogoś dla kogo Rapid z Start-Stop to dla odmiany nowoczesne auto;
    -subiektywnie: mam wrażenie że w innych opcjach „wiania” (szyba, nogi itd.) słychać i czuć to mniej albo wcale, ale to musiałbym jeszcze sprawdzić, ot kwestia indywidualna.


    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?