Właśnie, właśnie też się zastanawiam że, ja może za dużo słyszę? Moim obecnie Rapidem jeździł syn przekręcając 38500 km i nic nie widział i nie słyszał w o usterkowości auta. Objeździł Europę południową jeździł preferując jazdę ekonomiczną. Był on i zresztą ja też jestem zadowolony z modelu i oszczędnego prostego w konstrukcji silnika. A z terkotem zaczynam się oswajać, trwa bardzo krótko a reszta jest o,k!
Witam mam Rapida z 2014r. 1.2 TSI 105 KM 6 skrzynia i mam już nakręcone 52 tys przy 48 tys postanowiłem wymienić świece i zobaczyć jak się ma ciśnienie w cylindrach i byłem miło zaskoczony na każdym było równe15 bar następny pomiar zrobię przy 100tys :) jedyne co mi się zrobiło to pojawił się luz na cięgnie przy turbie z słabego materiału jest chyba tuleja prowadząca czym się objawia na zimnym silniku na wolnych obrotach jak dodawałem gazu słychać było metaliczne brzęczenie obawiałem się że to z rozrządu ale na szczęście ten hałas nie dochodził z rozrządu zastosowanie smaru miedziowego wyeliminowało hałas na cięgnie :) Trochę mnie już wkurza hałas powietrza jak jadę na autostradzie przy prędkości 140 i teraz nie pamiętam czy tak było czy przez to że mam założone owiewki na szybach bocznych zrobiło się głośniej . Co jeszcze zauważyłem że jak jest zimno i odrazu po odpaleniu silnik ma ponad 1000obr i wyrusza w drogę po 30 s pedał hamulca mi ucieka w tym momencie silnik osiąga obroty 800-900 obr aby tego uniknąć po odpaleniu auta na zimnym silniku czekam 1 min aż silnik osiągnie normalne obr. Na wolnym biegu :) Ogólnie polecam ;) pozdrawiam
Koledzy, a nie spotkał się nikt z "klikającym" przy wciskaniu pedale sprzęgła ? Doprowadza mnie to do szału, klika sobie przy wciskaniu - oczywiście nie zawsze. W ASO oczywiście problem, bo nie zawsze to słychać, a jak już w końcu udało mi się mechanikowi pokazać o co chodzi, to Pan stwierdził, że "automat sprzęgła przy wciskaniu to może sobie raz kliknąć". Byłem w innym ASO, to oczywiście jak na złość klikania słychać nie było, a już jak opuściłem serwis to wkurzający odgłos wrócił. Nie mam już siły z tym jeździć, bo straciłem jakieś 10h na siedzenie w serwisie, a oczywiście nic się nie zmieniło.
Abstrahując usłyszałem oczywiście, że teraz polityka dilera jest taka, że wszystko muszą nagrywać itp, żeby wymienić na gwarancji. Ręce mi już opadają.
U mnie też klika, myslę ze mechanizm, nawet go potraktowałem WD40 niestety nic się nie zmieniło. U mnie wyraźnie pyka mechanizm sprzegła przy pedale. Przyzwyczaiłem się.
Dzięki Demo za odpowiedź. Problem jest taki, że u żony w identycznym Rapidzie, nic nie klika, trochę mimo wszystko uważam, że to jakaś wada tego automatu pedału sprzęgła.
Nic nie padło, nie ośmieszaj się u dealera. Nie musisz nic nagrywać. Każdy wyłącznik (nawet ten w domu) ma charakterystyczny odgłos podczas przełączania. To nie usterka. W Rapidzie sprzęgło i hamulec również mają czujnik położenia - wyłącznik. W niektórych modelach są one "ciche" a niektórych wręcz denerwujące. WD 40 nie pomoże. Można spróbować wymienić na inny egzemplarz.
Nie wiem po co masz sie meczyc, nie dawaj sie zbywac ze tak ma cos byc tym bardziej ze masz dowod w postaci innego rapida w ktorym nie ma takiego problemu. W aso trzeba byc upierdliwym inaczej zawsze beda zbywac
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Gross, no ja też poniekąd tak uważam. Pan z serwisu twierdzi, że oczywiście, różni producenci mogą dostarczać ten automat sprzęgła i różnie się może to zachowywać. Nie zmienia to jednak faktu, że od auta które ma 5 miesięcy i 6000 km, oczekiwałbym większego komfortu, niż wkurzający i klikający pedał. W 13 letniej Astrze, która też miała taki automat, nie było takiego problemu, a tu zonk. Chyba pójdę jednak w kierunku nagrania tego problemu, i pojadę do ASO w którym byłem ostanio, tam ludzie wydawali się być bardziej rozsądni.
@spoogie ja rozumiem i mógłbym na to przystać, jednak u żony w MY17 z S&S nie klika, i gdzie tu logika ? Muszę chyba przystać na to co pisał @malutki, że u mnie mechanizm jest od innego producenta komponentu.
10.05.2017 zapaliła się kontrolka EPC, auto straciło moc. W sobotę jadę do ASO. Auto z 2013r grudzień, przebieg przy usterce 53kkm. Zobaczymy co to...Tęsknię za autami z przełomu lat 80 i 90!.
Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.